Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Brouwersdam  (gelezen 996 keer)

A. Soeting

• Member
    • http://hellinsoet@wanadoo.nl
Brouwersdam
« Gepost op: april 09, 2012, 21:38:52 pm »

Telkens weer wordt door projectontwikkelaar kermisachtige toestanden voor de Brouwersdam voorbereid.
 Gelukkig zijn de meeste niet doorgegaan door geldgebrek. Hieronder weer een volgend plan.
Op en langs de Brouwersdam zijn veel vogel, zeehonden en er groeien verschillende orchideen, oa. gevlekte rietorchis, brede orchisk, bijenorchis en moeraswespenorchis. Door deze plannen zal dit allemaal verdwijnen.
Ik erger me toch al aan de reeds geplaatste waterski  baan. Dit stond in  PZC

Facelift voor Grevelingendam
BRUINISSE - De Grevelingendam wacht een opfrisbeurt. Dit toeristenseizoen blijft alles nog bij het oude, maar volgend jaar moet het verouderde recreatiegebied aan het Grevelingenmeer op tal van punten zijn aangepakt.
Zo wordt een groot deel van de eiken op de dam gekapt. Tegelijkertijd met het kapwerk kan een mountainbikeparcours worden aangelegd, een fel gekoesterde wens van een club jonge inwoners van Bruinisse en omgeving. Ook de parkeerterreinen en speelplaatsen worden opgeknapt.
Ik hoop dat hier veel protest tegen komt.
Ze kunnen beter ergens anders in de buurt van Bruinisse (weiland) waar geen natuur verstoord wordt een baan aanleggen.

Lida Soeting

Jan vH

• Member
    • Mijn waarnemingen
Re: Brouwersdam
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2012, 19:02:07 pm »

Het gaat hier over de Grevelingendam, niet over de Brouwersdam. De Grevelingendam ligt een stuk oostelijker. Daar groeien ook veel zeldzame planten, dus ik hoop uiteraard ook dat het niet doorgaat...
Jan van Harten

A. Soeting

• Member
    • http://hellinsoet@wanadoo.nl
Re: Brouwersdam
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2012, 18:24:10 pm »

Ik bedoelde in feite beide dammen. Ik heb de naam Grevelingendam over het hoofd gezien. Maar er bestaan ook allerlei plannen voor de Brouwersdam o.a meer vakantiehuisjes een boulevard met winkeltjes enz.

Lida
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.049 seconden met 20 queries.