onbekende boom uit Spanje

Gestart door Dana Lempersová, juni 03, 2012, 23:23:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dana Lempersová

Hallo forum,
deze boom kan ik niet vinden op internet. Weet iemand hoe hij heet? Heel graag een reactie.  :) [size=78%] Voorbaat bedankt. Dana[/size]



Erik Simons

heb je detailfoto's van met name de bloemen (maar ook bladvoet/steunblaadjes etc)?
dit lijkt zo op een Rhamnus, maar dat is een pure gok
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Dana Lempersová

Hallo Erik,
in Sevilla heb ik een bloeiende boom gezien - foto 1. Meer foto's uit Sevilla heb ik niet. Ik dacht, dat is het zelfde boom als in Jardin botanico in Málaga, die was niet genoeg aan het bloeien. Ik stuur een foto van bladdetail uit Málaga. Misschien gaat om twee verschillende bomen!??? Bedankt voor de uwe hulp. Dana  ;)

Erik Simons

erg lastige plant :-)

ik denk nog steeds dat het een Rhamnaceae is, maar een aantal zaken 'klopt niet', de combinatie van die hele duidelijke 3nervigheid, de gladde bladrand en het onbehaarde blad zonder stekels ben ik op internet nog niet tegengekomen.
het betreft dus een aangeplante boom?
dan kan het in feite alles zijn .... :-(
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Dana Lempersová

Erik, de caneel - Cinnamomum heeft ook blad met 3 nerfen. Is dat een optie?

Erik Simons

goed gevonden!
ik weet niet 100% zeker of het hem is, maar de gelijkenis is treffend!
ik had ook Lauraceae overwogen, maar wist niet dat er soorten zijn met zulke duidelijke drienervigheid.
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'