vervaagde waarnemingen

Gestart door zwarteleeuwerik, juni 03, 2012, 21:10:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

zwarteleeuwerik

Als je via het gebied zoekt, vind je de vervaagde waarneming niet. Maar als je via de soort zoekt, weet je toch evenveel als bij een (niet-vervaagde) gebiedswaarneming.

Het vervagen maakt het voor iemand (die kwalijke bedoelingen heeft) die  op de site naar die kwetsbare ? soort  zoekt dus niet heel veel moeilijker; er staat enkel geen pijl. Maar vogelaars of beheerders die in hun gebied of reservaat willen zien wat er werd waargenomen, vinden die waarneming niet terug. beetje vreemde situatie.
kan men dit even nakijken,  beheerders ?
Erik vb.

HPM

Citaat van: zwarteleeuwerik op juni 03, 2012, 21:10:36 PM
Als je via het gebied zoekt, vind je de vervaagde waarneming niet. Maar als je via de soort zoekt, weet je toch evenveel als bij een (niet-vervaagde) gebiedswaarneming.


Natuur;lijk niet. Bij een ve4vaagde waarneming zie je geen pijl. En als er effectief vervaagd wordt zie je niet eens het gebied.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=181711.msg1177926#msg1177926

Citeer

Het vervagen maakt het voor iemand (die kwalijke bedoelingen heeft) die  op de site naar die kwetsbare ? soort  zoekt dus niet heel veel moeilijker; er staat enkel geen pijl. Maar vogelaars of beheerders die in hun gebied of reservaat willen zien wat er werd waargenomen, vinden die waarneming niet terug. beetje vreemde situatie.kan men dit even nakijken,  beheerders ?

De eigenaar van de waarneming kan hem wel zien. Het is juist de bedoeling dat anderen dat niet kunnen.
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Dan gaat het om een waarneming die op kilometerhok is vervaagd. Daarbij was voorheen zelfs een kaartje te zien, zoals eigenlijk bedoeld.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

zwarteleeuwerik

ok, het is een waarneming op km hokvervaging;


Ik ben ingelogd en ik kan mijn vervaagde waarneming (op km hok) zien door op soort te zoeken .
 
Maar als ik een overzicht heb van de waarnemingen van het gebied waar de waarneming is gebeurt , zie ik dezelfde waarneming totaal niet. dit klopt toch ook niet denk ik ?
Erik vb.

Jeroen Nagtegaal

Hisko zal zeggen, beter te goed vervaagd, dan te slecht.

Persoonlijk vind ik dat het huidige KM-vervaging niet geheel goed is. Alleen kun je het niet terug veranderen omdat velen de functie gebruikt hebben zoals die nu is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 03, 2012, 21:50:10 PM
Dan gaat het om een waarneming die op kilometerhok is vervaagd. Daarbij was voorheen zelfs een kaartje te zien, zoals eigenlijk bedoeld.

Dat is toch nog steeds zo? Ik bedoelde dat als je goed vervaagt de waarneming niet op een klein deelgebied staat maar op een groter gebied, wat het vinden moeilijker maakt.
Herman van der Meer

HPM

#6
Citaat van: zwarteleeuwerik op juni 03, 2012, 21:52:03 PM
ok, het is een waarneming op km hokvervaging;


Ik ben ingelogd en ik kan mijn vervaagde waarneming (op km hok) zien door op soort te zoeken .
 
Maar als ik een overzicht heb van de waarnemingen van het gebied waar de waarneming is gebeurt , zie ik dezelfde waarneming totaal niet. dit klopt toch ook niet denk ik ?


Ik heb het even nagekeken bij een paar vervaagde waarnemingen van mezelf en ik zie ze inderdaad niet op de kaart van het gebied. Dat klopt niet.

Via de soortenlijst van een gebied zie ik ook mijn eigen vervaagde waarnemingen niet. Dazt klopt ook niet.
Herman van der Meer

hiskodevries

Citaat van: HPM op juni 03, 2012, 23:00:32 PM
Citaat van: zwarteleeuwerik op juni 03, 2012, 21:52:03 PM
ok, het is een waarneming op km hokvervaging;


Ik ben ingelogd en ik kan mijn vervaagde waarneming (op km hok) zien door op soort te zoeken .
 
Maar als ik een overzicht heb van de waarnemingen van het gebied waar de waarneming is gebeurt , zie ik dezelfde waarneming totaal niet. dit klopt toch ook niet denk ik ?


Ik heb het even nagekeken bij een paar vervaagde waarnemingen van mezelf en ik zie ze inderdaad niet op de kaart van het gebied. Dat klopt niet.

Via de soortenlijst van een gebied zie ik ook mijn eigen vervaagde waarnemingen niet. Dazt klopt ook niet.
dat klopt prima.
al die trucjes om wel voor de waarnemer de data vrij te geven levert in een aantal schermen een lek op. Die gooien we zoveel mogelijk dicht.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op juni 04, 2012, 09:05:55 AM
Citaat van: HPM op juni 03, 2012, 23:00:32 PM
Citaat van: zwarteleeuwerik op juni 03, 2012, 21:52:03 PM
ok, het is een waarneming op km hokvervaging;


Ik ben ingelogd en ik kan mijn vervaagde waarneming (op km hok) zien door op soort te zoeken .
 
Maar als ik een overzicht heb van de waarnemingen van het gebied waar de waarneming is gebeurt , zie ik dezelfde waarneming totaal niet. dit klopt toch ook niet denk ik ?


Ik heb het even nagekeken bij een paar vervaagde waarnemingen van mezelf en ik zie ze inderdaad niet op de kaart van het gebied. Dat klopt niet.

Via de soortenlijst van een gebied zie ik ook mijn eigen vervaagde waarnemingen niet. Dazt klopt ook niet.
dat klopt prima.
al die trucjes om wel voor de waarnemer de data vrij te geven levert in een aantal schermen een lek op. Die gooien we zoveel mogelijk dicht.

Het klopt niet als je ervan uitgaat dat de eigenaar van een waarnemer zijn waarneming zelf overal moet kunnen zien. Maar een ramp lijkt het me niet want de eigenaar kan altijd de preciese plek op het normale kaartje bij de waarneming zien als hij vergeten is waar het was.
Het zou wat anders zijn bij een gebiedskaart met álle eigen waarnemingen. Dan zouden vervaagde/verborgen waarnemingen natuurlijk niet mogen ontbreken.
Herman van der Meer

hiskodevries

Herman, vorige week was een issue met een bepaalde soort die toch was achterhaald. Na wat getelefoneer heb ik diverse routes ingefluisterd gekregen. Ik ben daarna met de botte bijl door het systeem gegaan om die gaten te dichten.
In de loop van de tijd kunnen we eens kijken wat 'versoepeld' kan worden want uiteraard moet de gebruiker wel zelf bij zijn data kunnen.
Maar elke versoepeling kan leiden tot een nieuw gat.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

In tegenstelling tot embargogevallen lijkt het me heel lastig om vervaagde waarnemingen volledig dicht te timmeren voor onbevoegden.

Is het mogelijk om vervaagde waarnemingen automatisch op het grootst beschikbare gebied te zetten? Nu staan ze vaak in een piepklein gebiedje, wat de vervaging dan in feite tot een wassen neus maakt. Alle beetjes helpen.
Herman van der Meer

hiskodevries

Bij zulke opmerkingen is het altijd handig om te vertellen over welke vervaging je het hebt
1 embargo datum
2 door de gebruiker ingestelde 1 km2 vervaging
3 standaard 1 km2 vervaagde soorten
4 standaard 5 km2 vervaagde soorten

bij 2 en 3 is uitsluitend van belang om de exacte coordinaten niet te tonen , alle andere gegevens zijn vrij
bij 4 wordt alleen getoond op 5 km2 kaarten
bij 1 wordt vrijwel nergens meer getoond
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Met 'vervaging' bedoel ik geen emabargogevallen. Die noem iki 'verborgen'.

Herman van der Meer