Hoofdmenu

Geringde Scholeksters

Gestart door oostsouburg, juli 07, 2012, 12:33:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

oostsouburg

Vanmorgen vroeg zag ik deze geringde scholeksters en wil graag weten waar deze ringen voor staan.
groet, Chris (Oost Souburg)

sjonnoh

Je kunt ze melden op de site  http://www.wadertrack.nl/ waar je dan de kleurringen juist bij de poten moet plaatsen om zo te kunnen zien om welk individu het gaat, waarbij je dan de hele history van waarnemingen van dat individu ziet. In principe hoef je niet te weten wat er op het metaalringetje staat, maar uiteraard wel vermelden waar het metaalringetje zit.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos

~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jeroen Nagtegaal

Beide combinaties zijn helaas net niet compleet. Heb je toevallig nog een foto?
Bij de linkervogel is de code op blauwe ring rechts niet te lezen, en bij de rechtervogel is de ring aan de rechter tibia helaas niet te zien...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

oostsouburg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 07, 2012, 21:54:44 PM
Beide combinaties zijn helaas net niet compleet. Heb je toevallig nog een foto?
Bij de linkervogel is de code op blauwe ring rechts niet te lezen, en bij de rechtervogel is de ring aan de rechter tibia helaas niet te zien...

Helaas Jeroen heb ik geen betere foto's, wel heb ik de foto's in mijn album nog eens beter bekeken en vergroot maar ook daar niet te lezen.

Groet, Chris

Jeroen Nagtegaal

Jammer. Voor de volgende keer. Probeer alle 4 de posities duidelijk op foto te krijgen of af te lezen.
Het gaat namelijk om de combinatie van positie, kleur, en code van elke ring.
Groet, Jeroen Nagtegaal

sjonnoh

Al mag ik dit waarschijnlijk niet zeggen gezien het niet zeker kan zijn, maar van alle geringde scholeksters die ik op de dijk heb getroffen daar, hebben diegene die de volgende combi hebben:
Links boven: metalen ring
Links onder: licht groen/zwarte letter
Rechts boven: (Deze ring is bij jouw scholekster niet te zien).
Rechts onder: zwart/witte letter
(dit is de combi die jouw rechter scholekster heeft)

-hebben ze allemaal die deze combi een gele ring op rechts boven.

Met andere woorden, vermoedelijk heeft de rechtse scholekster op jouw foto een gele ring (zonder letter) aan de bovenkant van zijn/haar rechter been.

Hierbij zelf 3 waarnemingen op de dijk in de fotobijlage.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos

~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jeroen Nagtegaal

Je kan eventueel nog even mailen naar bruno.ens@sovon.nl. Mogelijk weet jij welke codes zijn gebruikt.
Groet, Jeroen Nagtegaal