Hoofdmenu

Welke Kever?

Gestart door graads, juni 03, 2012, 14:55:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

graads

Hallo Allemaal,

Wie kan me op weg helpen om te vinden wat dit is?

groeten, Graads.

beetlestitch

bij malachiidae kijken en verder op het forum is al meer langs geweest de laatste tijd. groeten toon.
Toon Keukelaar

graads

Citaat van: beetlestitch op juni 03, 2012, 15:38:19 PM
bij malachiidae kijken ...

Dat moet dan de Roodtipbasterdweekschild of Malachius bipustulatus zijn. Toon bedankt.

groeten, Graads.

Arp

Waarom? Ik wil dat ook graag leren, maar niemand wil het uitleggen  :'(
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

graads

Citaat van: Arp op juni 04, 2012, 09:37:54 AM
Waarom? Ik wil dat ook graag leren, maar niemand wil het uitleggen  :'(

Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik heb op de aanwijzingen van Toon gezocht en vond de naam Roodtipbasterdweekschildkever (alleen voor het tegenkomen van zo'n naam zou je al actief moeten worden op waarneming.nl) en bij de foto's exemplaren die als twee druppels bloed water op de mijne leken. Kat in 't bakkie toch?!

groeten, Graads.

beetlestitch

wat wil je leren arp?  groeten toon.
Toon Keukelaar


beetlestitch

malachiiden zijn een groep die weinig verzameld worden denk ik. ik was ook van de gemakkelijke en dacht dat bipustulatus eigenlijk de enige was met deze tekening en ook omdat er zelden of nooit commentaar van jan c of theodoor op deze kevertjes komen. dus toch te gemakkelijk over de foto's met bipustulatus gedacht. groeten toon.
Toon Keukelaar

graads

Arp, Harry, Toon,

Sorry Arp. Ik denk dat ik de volgende keer maar tot 15 moet tellen voordat ik reageer. Ik ga e.e.a nog eens goed bekijken.

groeten, Graads.

Arp

Hoi Graads,

Niksniesorryhoor, kzouniewetenwaarom :huh: Ik hoopte alleen dat misschien nog wat aanwijzingen los konden komen, in dat verband eerder sorry van mij dat ik je topic "misbruikte" ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)