Hoofdmenu

Drie meeuwen

Gestart door boogey55, januari 21, 2007, 21:24:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

boogey55

1 Groete mantel juv.?


2




3


Groet, Pim Frijling
Wolvega

Christian

Van boven naar beneden:
Grote mantelmeeuw - Kokmeeuw - Dwergmeeuw - Dwergmeeuw - Kokmeeuw
Christian Brinkman

boogey55

#2
CiteerVan boven naar beneden:
Grote mantelmeeuw - Kokmeeuw - Dwergmeeuw - Dwergmeeuw - Kokmeeuw
Dank je Christian, maar met die Kokmeeuw ben ik het niet eens. De poten zijn te licht, da snavel ook en de tekening van de vleugels klopt niet.
Kokmeeuwen, ook 1e winters, zie ik hier op het balkon op twee meter afstand.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Bram Rijksen

de kokmeeuw is een eerste winter Drieteenmeeuw: o.a. de donkere diagonale armbaan, zwarte buitenste handpennen en en dekveren en het ontbreken van donkere hand- en armpentoppen wijzen daar op.  

JohanvantBosch

Citeerde kokmeeuw is een eerste winter Drieteenmeeuw: o.a. de donkere diagonale armbaan, zwarte buitenste handpennen en en dekveren en het ontbreken van donkere hand- en armpentoppen wijzen daar op.
Sorry Bram... ik ben het in dit geval niet met je eens.
De 'kokmeeuw' is een eerste winter Dwergmeeuw en geen drieteen, vanwege bouw en vorm en kleur van de naakte delen.

Ennuh... kan iemand mij vertellen waarom die jonge grote meeuw een grote mantel is? Ben geen grote meeuwen expert, maar ik neig gewoon naar zilvermeeuw.

maartenwielstra

Een lichte snavel, kan dat dat wél bij een Dwergmeeuw? Ik vindt het maar een vreemde vogel, die zo te zien op 2 fot's terug komt. Het bruin op de vleugeldoet aan Kokmeeuw denken, evenal de lichte snavel. De dikke zwarte vleugelboeg en lichte achterrand en de gedrongen bouw niet. De lichte poten passen niet op Drieteen. Een vreemde Dwergmeeuw?

De Grote Meeuw lijkt me een Zilver. Voor een Grote Mantel wel erg veel donker op staart, voor Zilver ook aan de ruime kant.

JohanvantBosch

#6
CiteerEen lichte snavel, kan dat dat wél bij een Dwergmeeuw? Ik vindt het maar een vreemde vogel, die zo te zien op 2 fot's terug komt. Het bruin op de vleugeldoet aan Kokmeeuw denken, evenal de lichte snavel. De dikke zwarte vleugelboeg en lichte achterrand en de gedrongen bouw niet. De lichte poten passen niet op Drieteen. Een vreemde Dwergmeeuw?
't is jammer dat ie geen wigvormige staart heeft.....

vogel heeft trouwens (bij nader inzien) wel wat weinig donker op de kop voor dwergmeeuw.... dat zou misschien  weer meer voor drieteen pleiten.

JohanvantBosch

#7
http://www.waarneming.nl/foto_details.php?id=115294
Tenzij het net zo'n vogel is als deze, die ook een hele lichte snavel lijkt te hebben...

Zoals je merkt begin ik zelf weer een beetje te twijfelen, niet kwa bouw, maar wel kwa kleed.

boogey55

#8
Citeerhttp://www.waarneming.nl/foto_details.php?id=115294
Tenzij het net zo'n vogel is als deze, die ook een hele lichte snavel lijkt te hebben...

Zoals je merkt begin ik zelf weer een beetje te twijfelen, niet kwa bouw, maar wel kwa kleed.
De vogels waren nogal verschillend van grootte.
1 & 4 waren op de zelfde afstand als 2 7 3.

Groet, Pim Frijling
Wolvega

JohanvantBosch

Tja..... toch maar een drieteenmeeuw dan... :wub:  

Christian

#10
Hoort een Drieteenmeeuw niet altijd zwarte poten te hebben?
Voor een Dwergmeeuw vind ik de snavel wat fors.
Christian Brinkman

JohanvantBosch

CiteerHoort een Drieteenmeeuw niet altijd zwarte poten te hebben?
Voor een Dwergmeeuw vind ik de snavel wat fors.
je komt regelmatig exemplaren tegen met rozige poten....

Christian

#12
Aha oké, weer wat geleerd!
Christian Brinkman