Hoofdmenu

uitwerpsel

Gestart door rodewouw, juni 02, 2012, 15:08:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

rodewouw

Valt aan deze uitwerpselen nog een dier te koppelen? Zo ongewoon, midden op het paadje naar een vogelhut. NHDuinreservaat. Dank alvast, Addy
addy

la2re

ik denk een steenmarter.  :duim:
weet ik niet zeker
met vriendelijke groet,
Larse Claessens (student opleiding: bos en natuur beheer )

rodewouw

Beste, steenmarters komen hier niet voor ... . Boommarter??  Die namelijk wel. Een wezel of hermelijn heb ik hier ook wel eens gezien, jaren geleden. Dag! Addy
addy

Rob Koelman

Formaat is moeilijk te beoordelen, maar uitwerpsel lijkt mij wat aan de dikke kant voor marter. Dan kom je al gauw weer terecht bij vos. Deze hebben zeer variabele uitwerpselen qua formaat, vorm, consistentie, kleur, etc.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

rodewouw

Dank je wel. Doe er even een ruimere foto bij, al levert die niet echt veel voor de maat.  Zelf dacht ik  een cm of zes. 
addy

la2re

een vos lijkt me niet.... in uitwerpselen van vossen zitten meestal nog bessen sporen en/of haren.
groetjes
met vriendelijke groet,
Larse Claessens (student opleiding: bos en natuur beheer )

Rob Koelman

Citaat van: la2re op juni 05, 2012, 13:40:20 PM
een vos lijkt me niet.... in uitwerpselen van vossen zitten meestal nog bessen sporen en/of haren.
groetjes


Je zegt het zelf: meestal. Vossen eten alles wat los en vast zit en de keutels variëren daardoor enorm...

Overigens kunnen bepaalde typen vossenkeutels enorm op keutels van (boom)marters lijken, zo bleek uit dna-onderzoek van speciaal voor dat doel verzamelde 'marterkeutels'. Onder de keutels bevonden zich namelijk ook vossenkeutels...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Maarte5n

Citaat van: Rob Koelman op juni 05, 2012, 18:13:59 PM
Citaat van: la2re op juni 05, 2012, 13:40:20 PM
een vos lijkt me niet.... in uitwerpselen van vossen zitten meestal nog bessen sporen en/of haren.
groetjes


Je zegt het zelf: meestal. Vossen eten alles wat los en vast zit en de keutels variëren daardoor enorm...

Overigens kunnen bepaalde typen vossenkeutels enorm op keutels van (boom)marters lijken, zo bleek uit dna-onderzoek van speciaal voor dat doel verzamelde 'marterkeutels'. Onder de keutels bevonden zich namelijk ook vossenkeutels...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
volgens mij kan je beter boven in zetten drollen herkennen met foto,s en dan alle soorten drollen neerzetten die je tegenkomt aan foto,s van vossen zodat iemand die wil weten wat voor drol het is eerst daarop kijkt scheelt weer wat teleurstellingen als toch vosssen drol blijkt ;)
Groet M
Maarten vd Berg

HPM

Citaat van: Maarte5n op juni 05, 2012, 20:06:10 PM
Citaat van: Rob Koelman op juni 05, 2012, 18:13:59 PM
Citaat van: la2re op juni 05, 2012, 13:40:20 PM
een vos lijkt me niet.... in uitwerpselen van vossen zitten meestal nog bessen sporen en/of haren.
groetjes


Je zegt het zelf: meestal. Vossen eten alles wat los en vast zit en de keutels variëren daardoor enorm...

Overigens kunnen bepaalde typen vossenkeutels enorm op keutels van (boom)marters lijken, zo bleek uit dna-onderzoek van speciaal voor dat doel verzamelde 'marterkeutels'. Onder de keutels bevonden zich namelijk ook vossenkeutels...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
volgens mij kan je beter boven in zetten drollen herkennen met foto,s en dan alle soorten drollen neerzetten die je tegenkomt aan foto,s van vossen zodat iemand die wil weten wat voor drol het is eerst daarop kijkt scheelt weer wat teleurstellingen als toch vosssen drol blijkt ;)
Groet M

Mensen die zich bezig willen houden met keutels zouden ook een sporenboek of het speciale poepboek aan kunnen schaffen.
Ik begrijp trouwens niet wat er teleurstellend aan een vossendrol is. Elke keer als je te horen krijgt dat het een vossenkeutel is die je hebt gevonden leer je (hopelijk) ook weer wat bij.

Herman van der Meer

Maarte5n

Citaat van: HPM op juni 05, 2012, 20:23:38 PM
Citaat van: Maarte5n op juni 05, 2012, 20:06:10 PM
Citaat van: Rob Koelman op juni 05, 2012, 18:13:59 PM
Citaat van: la2re op juni 05, 2012, 13:40:20 PM
een vos lijkt me niet.... in uitwerpselen van vossen zitten meestal nog bessen sporen en/of haren.
groetjes


Je zegt het zelf: meestal. Vossen eten alles wat los en vast zit en de keutels variëren daardoor enorm...

Overigens kunnen bepaalde typen vossenkeutels enorm op keutels van (boom)marters lijken, zo bleek uit dna-onderzoek van speciaal voor dat doel verzamelde 'marterkeutels'. Onder de keutels bevonden zich namelijk ook vossenkeutels...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
volgens mij kan je beter boven in zetten drollen herkennen met foto,s en dan alle soorten drollen neerzetten die je tegenkomt aan foto,s van vossen zodat iemand die wil weten wat voor drol het is eerst daarop kijkt scheelt weer wat teleurstellingen als toch vosssen drol blijkt ;)
Groet M

Mensen die zich bezig willen houden met keutels zouden ook een sporenboek of het speciale poepboek aan kunnen schaffen.
Ik begrijp trouwens niet wat er teleurstellend aan een vossendrol is. Elke keer als je te horen krijgt dat het een vossenkeutel is die je hebt gevonden leer je (hopelijk) ook weer wat bij.

ik heb laats weer een keutel neergezet uiteraard van vos maar ik zet maar 1 van de 40 drollen hier neer anders word het te gek met die drollen en wat leer je ervan is altijd vossendrol en klein en smal van een marter of hopen mensen dat het een wolven drol is ??
Maarten vd Berg