Android 4.0.3 en foto's op waarneming.nl

Gestart door wumizusume, juni 02, 2012, 09:59:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

wumizusume

Mogelijk is dit al ter sprake (geweest) onder een ander onderwerp, in dat geval excuus.

Ik heb van de week mijn Samsung GS2 geüpdate voor wat betreft het besturingssysteem: was 2.3.3, nu 4.0.3. Een en ander werkt een stuk beter, maar ik merk nu dat foto's op waarneming.nl (als ze - door erop te tikken - als apart venster worden uitvergroot) niet of nauwelijks meer gesleept kunnen worden (in plaats daarvan wordt de achtergrond gesleept, terwijl van de uitvergrote foto alleen nog de linkerbovenhoek wordt getoond). Dat was nou juist zo handig om details in de foto beter te bekijken. Nu kan ik er vrijwel niks meer mee.
Ik neem aan dat het aan de update ligt. Zou hier nog wat aan te doen zijn, of heb ik een instelling in Android gemist?
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wumizusume

Citaat van: hiskodevries op juni 02, 2012, 10:33:40 AM
Teus als je deze browser gebruikt https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android.chrome&hl=nl gaat het dan beter?

Nope: van hetzelfde laken een pak.
Nou ja, iets anders: de foto komt keurig in beeld, als ik hem dan met 2 vingers uitvergroot gaat het een fractie van een seconde goed, en dan 'knalt' hij weer naar rechtsonder (zodat alleen de linksbovenhoek van de foto zichtbaar is).
Knap waardeloos >:( .
Overigens gaat het ook met Dolphin browser niet goed.
Het zal wel aan die Android-update liggen.
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

wumizusume

Beetje off-topic, maar toch: overigens opletten, SGS2-gebruikers: als je KPN als provider hebt, NOOIT deze update installeren, want je hele telefoon werkt dan niet meer goed (niet alleen de foto's). Samsung schijnt daaraan te werken. Of dat met die foto's nog goed komt moeten we maar afwachten.
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

Gerrit_Jansen

Zelfde probleem met de foto's op mijn Huawei Mediapad met 4.0.3

peterpeperkamp

#5
met Opera mobile als browser  werkt het wel. en nog veel beter.... Opera past de tekst op
je scherm aan... althans bij mij wel.. Samsung Gal.S II..
Groet Peter

Vincent Hart

Zelfde probleem als Teus (en anderen) op een Galaxy2. Kunnen onze programmeurs daar iets mee?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Alex Kwak

Citaat van: Vincent Hart op september 05, 2012, 18:51:59 PM
Zelfde probleem als Teus (en anderen) op een Galaxy2. Kunnen onze programmeurs daar iets mee?

En met Opera (zie melding van Peter)?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Joachim79

Misschien ten overvloede:

Opera is onlangs met een nieuwe versie gekomen van hun browser. Daarbij doet zich hetzelfde probleem voor met de foto's als hierboven beschreven. Er is sinds de introductie van de nieuwste variant kennelijk zoveel kritiek geleverd dat Opera hun oude browser weer terug in de market hebben gezet onder de naam Opera classic.
Dus of niet 'upgraden' naar de nieuwste versie of op de klassieke toer  :blink:

Groet Joachim

Windekind

Heb dit probleem ook me s4. Erg lastig.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

hiskodevries

Heeft niets met obsmapp te maken. Issue bij sommige browsers is bekend. Waarneming.nl is niet gemaakt om op mobiele devices te gebruiken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Windekind

Ok. Overigens ter info. In het algemeen werkt waarneming.nl op mobiel goed met internetexplorer (misschien een aangepaye voor mobiel). Met googlechrome diverse problemen. Bijvoorbeeld onmogelijk om op soort e.d te zoeken.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins