Hoofdmenu

kluut met ring

Gestart door sjonnoh, mei 27, 2012, 15:27:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

Goeden middag forum!


Eergisteren trof ik deze kluut met kleurringen,
L: geel boven, groen onder.
R: geel-wit-rood.

Deze bevond zich in 1 van de deelgebieden van de Zuidkust van Schouwen.

Waar kan ik deze melden?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jeroen Nagtegaal

Zou een Franse vogel moeten zijn. Mail hem naar sepnb.sene@wanadoo.fr.
Doe ook de foto er bij voor de zekerheid.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

sjonnoh

Deze persoon die ik dan moet mailen is een fransman neem ik aan, of met andere woorden een Engelse mail versturen?  :)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: sjonnoh op mei 27, 2012, 15:41:00 PM
Deze persoon die ik dan moet mailen is een fransman neem ik aan, of met andere woorden een Engelse mail versturen?  :)
Inderdaad, tenzij je Frans bezit.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

sjonnoh

Helaas is mijn Franse taalkunde niet erg geweldig. Maar in Engels ben ik gelukkig wel heel goed dus ik zal hem een mailtje versturen.


Ik laat het resultaat nog wel weten  :)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

sjonnoh

Zojuist een reactie op gehad. Het gaat om een exemplaar dat geringt werd in Groot Brittanie. Op 12 juni 2010 was het vervolgens als 1ste waargenomen in Frankrijk (pontmode) en sinds 29 maart 2012 voor het 1st in NL gezien (moriaanshoofd).

Trouwens nog bedankt voor de email Jeroen  :)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Klaas van Dijk

hoi Johnny,

Wat een leuke waarneming zeg. En mooi dat je ook al heel snel bericht kreeg.

Ik mail regelmatig met allerlei mensen in het buitenland over kleurringwaarnemingen en doe dat altijd in het Engels (tenzij ik weet dat het iemand is die ook Nederlands kan, bijvoorbeeld veel mensen in Belgiƫ).

Je mag er tegenwoordig wel vanuit gaan dat eigenlijk iedereen die zich in Europa bezighoudt met kleurringprojecten wel een e-mail in het Engels kan lezen (en ook wel in het Engels kan beantwoorden).

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

sjonnoh

Het is altijd wel leuk wanneer je een vogel treft en vervogels weet waar het allemaal geweest is.

Zelf heb ik nog maar 2 keer eerder gemailt naar ringers, 2 keer naar nederlandse meeuwenringers waarvan de ene mijn mentor was van het 1ste schooljaar (R.J. Buijs).

En het is wel fijn dat er tegenwoordig vrij makkelijk in het Engels gesproken kan worden via de mails  :)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Maarten Sluijter

Gisteren ook nog aanwezig op dezelfde plaats.
.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Maarten Sluijter op mei 29, 2012, 18:33:45 PM
Gisteren ook nog aanwezig op dezelfde plaats.
Leuk, ook nuttig om even naar bovenstaand adres te mailen. Zo wordt duidelijk hoelang een vogel op een bepaalde plaats blijft hangen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarten Sluijter

Oke, ik zal 'm zo even mailen.
.

sjonnoh

Vrijdag zal ik weer een onderzoeksronde daar doen (als het weer mee zit) en als het er dan nog zit, dan zal ik ook even proberen vast te stellen of het er wellicht broed, gezien daar enkele kluten broeden.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~