Hoofdmenu

Multimedia

Gestart door Alex Kwak, mei 30, 2012, 19:33:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

aweggens

pfff, ik houd er maar mee op, geloof ik.
heb de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart. router opnieuw opgestart. modum ook.
obsmapp verwijderd en opnieuw geinstalleerd. nog een keer obsmapp verwijderd en daarnaast alle media van obsmapp verwijderd.
daarna nog een keer media gedownload. nu pakt hij vogels en libellen ook niet meer daar en tegen wel de zoogdieren en reptielen en dagvlinders wel. ook de verspeidingskaaarten pakt ie.

bij de vogels en libellen zegt hij nu wel gedownload maar niet zichtbaar.

@hisko nog bedankt voor de tip van de screenshot, je moet het maar weten
Met vriendelijke groet,

Albert

Johan op den Dries

Citaat van: aweggens op juli 11, 2012, 16:41:55 PM
pfff, ik houd er maar mee op, geloof ik.
heb de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart. router opnieuw opgestart. modum ook.
obsmapp verwijderd en opnieuw geinstalleerd. nog een keer obsmapp verwijderd en daarnaast alle media van obsmapp verwijderd.
daarna nog een keer media gedownload. nu pakt hij vogels en libellen ook niet meer daar en tegen wel de zoogdieren en reptielen en dagvlinders wel. ook de verspeidingskaaarten pakt ie.

bij de vogels en libellen zegt hij nu wel gedownload maar niet zichtbaar.

@hisko nog bedankt voor de tip van de screenshot, je moet het maar weten

Heb je wel de soortenlijsten zelf gedownload? Als deze niet aanwezig zijn toont hij ook de multimedia niet.
Johan op den Dries
Sneek

aweggens

even een kleine update. (kan er niet mee ophouden, tot frustratie van de vrouw)

wederom obpmapp incl alle media verwijderd. vervolgens weer obpmapp geinstalleert wederom alle soortgroepen binnen gehaald.
nu inplaats van per multimedia groep downloaden alles geselecteerd en downloaden. hij begint met de geluiden van de krekels en sprinkhanen, deze worden goed binnen gehaald en uitgepakt en in de database gezet. vervolgens begint hij aan de geluiden van vogels. wederom wordt alles gedownload en uitgepakt en begint te draaien alsof hij het in de database wilt zetten. na een tijdje vindt hij dat hij er klaar mee is en begint met de volgende mulimediadeel. kwartiertje later is de foon helemaal klaar en nu staat alles er op behalve de geluiden van de vogels.

Met vriendelijke groet,

Albert

Alex Kwak

Citaat van: aweggens op juli 11, 2012, 21:06:39 PM
even een kleine update. (kan er niet mee ophouden, tot frustratie van de vrouw)

;)

Citaat van: aweggens op juli 11, 2012, 21:06:39 PM
en nu staat alles er op behalve de geluiden van de vogels.

Welke vogels, die van waarneming.nl of die van XenoCanto?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

"(...) geluiden van de vogels."
Lijkt me Xeno Canto dus.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Alex Kwak

Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 11, 2012, 21:47:40 PM
"(...) geluiden van de vogels."
Lijkt me Xeno Canto dus.

Oeps, je hebt gelijk  :-[
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

Citaat van: Alex Kwak op juli 11, 2012, 21:50:39 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juli 11, 2012, 21:47:40 PM
"(...) geluiden van de vogels."
Lijkt me Xeno Canto dus.

Oeps, je hebt gelijk  :-[

Ach, vergissen is menselijk! ;) En ik kan me voorstellen het je allemaal wat duizelt, deze issue... :-\
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Alex Kwak

Best wel  :rolleye:, al hoop ik nu met een oplossing bezig te zijn. Stay tuned!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

@Albert en Wim: als jullie willen kan je me een mailtje sturen voor een testversie waarbij jullie probleem hopelijk verholpen is: info@alexkwak.nl
Ik stuur je dan morgenavond een linkje.

Andere geïnteresseerden mogen uiteraard ook reageren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

aweggens

Het duizelt mij ook, na weet ik veel hoeveel keer de foon opnieuw opgestart. modum, router aan en uit. verwijderen van alles ect ect.
er staat nu meer op mijn foon dan mijn bedoeling was maar goed dat HTC zo vriendelijk is geweest om er een harde schrijf er in te doen van 32 gb. (mis helaas wel de mogelijkheid om een extra sd erin te doen) later haal ik nog wel eens de groepen weg die ik niet gebruik.

@Alex het mailtje is onderweg.. alvast bedankt voor de moeite die je neemt waardeer ik enorm! :duim:
Met vriendelijke groet,

Albert

Alex Kwak

Nog even voor de geïnteresseerden: Het ophalen van de meta-data (waarin staat welk bestand wat voorstelt) duurt soms onverklaarbaar lang. Zó lang dat het verwerken in een time-out komt. En dat betekent weer dat de meta-data niet verwerkt wordt en ObsMapp dus niet 'weet' dat de betreffende multimedia bestaat. Door een bug in Android (ja ja, die komen voor) kan de time-out niet verhoogd worden.
In de nieuwe versie haal ik de meta-data op een heel andere manier op, waardoor dit probleem hopelijk niet optreedt.

Het probleem is dat bij mij zo'n time-out nog nooit is opgetreden. Dat maakt testen onmogelijk, ik kan het alleen beredeneren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

Ik krijg geen timeout althans geen melding daarvoor. Ik wilde het probleempje alleen even melden, maar heb even geen zin om proefkonijn te zijn. Dus als je het niet erg vindt wacht ik liever op de volgende reguliere versie.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Alex Kwak

Citaat van: Wim Bakker op juli 12, 2012, 08:58:09 AM
Ik krijg geen timeout althans geen melding daarvoor. Ik wilde het probleempje alleen even melden, maar heb even geen zin om proefkonijn te zijn. Dus als je het niet erg vindt wacht ik liever op de volgende reguliere versie.

Geen probleem!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

aweggens

Ik vindt het geen probleem om proefkonijn te zijn. sterker nog het is mijn werk, naast het bouwen test ik uiteraard mijn eigen werk. dat ik het in mijn vakantie doe .. daar is het niet iedereen mee eens. :angel: maar goed het weer laat het helaas toe :blink:
Met vriendelijke groet,

Albert

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

aweggens

Helaas was ik vergeten dat we vandaag uit eten zouden bij de Japanner Tao in leeuwarden, echt een aanrader.

Maar goed thuis gekomen, kind en vrouw op bed. eerst weer de canto file's verwijderd. toen de testversie gedownload, dit verliep zonder problemen, alle gegevens zijn bewaard gebleven. verder heb ik toen de vogelgeluiden weer gedownload unzippen verliep ook goed en toen begon hij gelijk met toevoegen aan de database. eindresultaat de vogelgeluiden staan er tussen en spelen ook af.
bij mj werkt het dus nu. TOP  :duim:

Alex bedankt. als je verder nog wat wilt weten je weet me te vinden
Met vriendelijke groet,

Albert

Alex Kwak

Jippie  :duim:

Altijd lastig, problemen die je alleen kunt beredeneren, en niet kunt reproduceren...

Ik ga ObsMapp 2.5.1 zsm on-line zetten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Cox

Beste,

ik gebruik al een tijdje obsmapp (op mijn Samsung Galaxy W) en ik vind het enorm handig (mijn complimenten!).
Gisteren besloten om de foto's en geluiden via obsmapp te downloaden. Alles lukte behalve 'Xeno Canto NL - The community database of shared bird sounds from the whole world'.
Dit bestand is 700 MB groot en als ik het wil downloaden, krijg ik 'Er is niet genoeg ruimte op uw geheugenkaart om deze gegevens te kunnen downloaden'.
Vreemd! Want ik heb een SD-kaart van 8 GB erin zitten en die is nog maar voor 1/4 ingepalmd door andere apps...

Wordt die map die ik wil downloaden eerst op de gsm gezet en daarna pas naar de SD-kaart of hoe zou dit komen?
Hopelijk weet iemand een oplossing hiervoor...

Alvast bedankt.

Groeten van een BELGISCHE (ja, ik weet het, die zijn er nog niet zo veel  ;) ) gebruiker.

Alex Kwak

Beste Pieter,

Het zou kunnen zijn dat je toestel twee 'externe' geheugens heeft. Eentje echt extern en eentje intern die door Android als extern wordt gezien.
ObsMapp kiest daarvan initieel de eerste.
Die instelling kan je aanpassen onderaan bij de gebruikersintellingen.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Cox

Hoi Alex,

hartelijk bedankt om me verder te helpen. Het is gelukt!
Ik heb, zoals u het meldde, de naam van de geheugenkaart bij gebruikersinstellingen aangepast.

Moesten er nog mensen zijn die hiermee problemen hebben, zal ik het in het kort eventjes uitleggen hoe ik het gedaan heb.
Eerst ben ik naar 'mijn bestanden' op mijn gsm gegaan, daar heb ik het mapje 'external_sd' geopend, dit is mijn sd-kaartje.
Vervolgens kon ik bovenaan (net als bij windows verkenner) de volledige naam lezen, in mijn geval: /sdcard/external_sd
Daarna ben ik naar obsmapp gegaan -> instellingen -> gebruikersinstellingen -> Geheugenkaart:
Daar stond bij mij '/mnt/sdcard', deze naam heb ik veranderd in '/mnt/sdcard/external_sd'

Voila en toen werkte het!  :duim:

Nog een fijne avond.
Groeten,
Pieter Cox.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!