Veldgids Micro's: hebbeding!

Gestart door Elachista, mei 30, 2012, 19:33:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Elachista

Lieve mensen,

Zij die nog geïnteresseerd zijn in de veldgids micro's, laat dit even aan mij weten.

Ik heb de bestelling rond en wil graag weten of er nog meer liefhebbers zijn. Vermandel is ook een optie, en verkoopt de (duurdere) harde kaft.

Informatie:
http://www.microlepidoptera.nl/nieuws/art_2012.4.2.php

Graag z.s.m. reageren!

mvg
Tymo
Groet,
Tymo

maartenimmerzeel

En hij is geweldig! Ik ga hem vanavond in het veld uitproberen! Wordt ik ook eens gedwongen de wetenschappelijke namen te gaan leren  ;D
Groet Maarten Immerzeel


charles

Moi Tymo,

Ik ben geinteresseerd dus hoor graag hoe en wat.

Mijn mail adres is bekend dan hoor ik graag van je.

Groet Charles
Groet, 

Charles Peeters

nielsyese

Hallo Tymo, ik ben ook geinteresseerd. Mijn emailadres is nielsyese at gmail punt com
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Elachista

Groet,
Tymo

Sjors

Hoi Tymo.

It liket my wol wat (Het lijkt me wel wat)

Mijn mail adres is ook wel bekend.
Groet uit (natuurlijk) Leeuwarden, Sjors van het Strandje

JohnvR


Elachista

Ah jij ook, dacht dat je hem al zelf besteld had! :P
Groet,
Tymo

Marion5

Hallo Tymo,

Heb je ook enig idee wanneer de nederlandse versie uitkomt?
Of duurt het nog 5 jaar? Tot zolang vertrouw ik op jullie en ML denk ik :angel:

Gr. Marion

JohnvR

Tja, beetje apart wel zo, maar goed. Hier in de omgeving zijn nog meer belangstellenden, om de verzendkosten te drukken. Ik laat nog effe weten hoe veel. Of weinig, want de meeste belangstelling gaat toch uit naar een Nederlandse gids met alle Nederlandse soorten. Je hoort het.

Elachista

@ John, ik wacht wel af! Anders mag je alvast een schatting van het aantal exemplaren mailen, zodat ik er rekening mee kan houden (voorraadje hè!)

@ Marion, er komt geen Nederlandse vertaling van dit boek. Dat is een bewuste keuze omdat dit erg duur is en bovendien is er geen vrijheid voor ons om er extra illustraties aan toe te voegen. Ik heb het e.e.a. overlegd met de Vlinderstichting ook betreffende hun ervaringen met de vertaling en bewerking van Waring en Townsend (nachtvlindergids).
Ik heb onderhand prima illustratoren om ook extra rupsen erbij te tekenen en dat mag niet als je het boek vertaalt. Ook vind ik het -persoonlijk- fijn om een echt Nederlands boek te hebben met Nederlandse fotografen en schrijvers. Met deze plannen wil ik komende tijd meer doen.
Groet,
Tymo

maartenimmerzeel

Groet Maarten Immerzeel


Marion5

Tymo, dan wil ik ook wel zo'n hebbeding!
Je hebt mijn mailadres wel.
En ik ben benieuwd waar jij mee bezig bent, maar dat horen en zien we dan wel t.z.t.
neem ik aan.

Groetjes,
Marion

Elachista

Is goed!

Nou ja bezig zijn is een groot woord, voor mij op dit moment een drukke periode van toetsen en weinig vlindertjes! Gelukkig vliegt tegenwoordig van alles naar binnen door het raam  ;D
Groet,
Tymo

gko

#14
dag tymo, ik wil me scharen bij de belangstellenden, mijn email  is bekend of te vinden in mijn profiel, onder het envelopje.
laat me maar weten wat ik moet doen, ik kan het boek eventueel in zwolle ophalen als dat verzendkosten scheelt.
groet gerrit k
met vr gr gkoopman

de bink

Hoi tymo,

Ik heb ook wel belangstelling voor  deze veldgids.
ik weer niet of je mijn email nog weet maar anders zie mijn profiel.
ik kan deze gids wel ophalen uit Steenwijk.
Ik hoor wel.

alvast bedankt 
Ewouth.


henkvanwoerden

Ja, ik wel er ook wel een bestellen. Lijkt me een aanwinst.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Elachista

Citaat van: optilete op juni 04, 2012, 09:26:07 AM
http://www.nhbs.com/field_guide_to_the_micro_moths_of_great_tefno_184355.html
Ben wel geinteresseerd, maar hier lijkt ie 32 euro en geen 38 euro?

Klopt, maar als je de verzendkosten uit het buitenland meerekent dan is de situatie al anders. De 26 pond is overigens een tijdelijke actie van de uitgever.
In Nederland is de prijs nergens goedkoper dan 38 euro, hoor, zelfde reden.
Groet,
Tymo

blaauw7

Als het nog kan wil ik er ook wel 1 Tymo.
Groeten,
Dick Belgers

hdijk

Bij Natuur en Boek € 42,- en géén verzendkosten!
Hendrik Jan van Dijk

Elachista

Zoals het er nu uit ziet is het boek geen pakketpost waard. Als dat zo is dan zijn wij 75 cent duurder, wauw!  :police:

Overigens, mocht men afvragen waarom ik dit boek hier verkoop. Het ienieminie bedrag dat ML hier aan verdient wordt ingezet  bij het ontwikkelen van cursusmateriaal en eventuele lespakketten (zoekkaarten), promotiemateriaal en rapportages. Aangezien wij in tegenstelling tot vele andere instanties tot nu toe sinds 2008 alle werkzaamheden (webontwikkeling, promotie van micro's, beheerplannen) vrijwillig en kosteloos c.q. verdiensteloos verricht hebben. Dergelijke acties zorgen er voor dat wij ook actief kunnen blijven, evenals het verkoop van verzamelbuisjes, ML-lampen en een kleine bijdrage voor de excursie.
Bij Naturalis wordt dit allemaal gefinancieerd door het rijk.

Ik wil wel graag rekening houden met eventuele kortingen bij +10 exemplaren en studenten.
Groet,
Tymo

HansAdema

Natuur en Boek in Naturalis is een zelfstandige boekwinkel, waar geen subsidie van het rijk op zit! Wij moet hard knokken om de eindjes aan elkaar te knopen. Een van de redenen van het afschaffen van de verzendkosten is dat eindjes aan elklaar knopen in de hoop meer klanten te trekken.
Met vriendelijkie groet,
Hans Adema
Lid Waarneming.nl en boekverkoper van Natuur en Boek in Naturalis!

HansAdema

Citaat van: HansAdema op juni 07, 2012, 15:20:02 PM
Natuur en Boek in Naturalis is een zelfstandige boekwinkel, waar geen subsidie van het rijk op zit! Wij moeten hard knokken om de eindjes aan elkaar te knopen. Een van de redenen van het afschaffen van de verzendkosten is dat eindjes aan elkaar knopen in de hoop meer klanten te trekken.
Met vriendelijke groet,
Hans Adema
Lid Waarneming.nl en boekverkoper van Natuur en Boek in Naturalis!
Sorry voor de oorspronkelijke typefouten, mijn oge gaan achteruit.

Elachista

Bedankt voor je bericht Hans, dit wist ik niet. Gezien de locatie (jullie zijn gevestigd bij de hoofdingang, toch?) en dat de winkel onder de website van Naturalis valt denk ik dat meer mensen deze gedachte hadden. Feit blijft dat jullie dan een bedrijf zijn, wij (ik verzorg meestal dit soort acties, daar de rest meer inhoudelijk met het project bezig is) kopen de boeken met alle risico's van dien op persoonlijke titel in (zonder leningen en dergelijke). Dus ik verwacht dat hier een groot verschil is. Misschien dat dit voor de toekomst gaat veranderen en dat ML een andere status krijgt, maar vooralsnog niet.
Ik zie hier verder ook geen sprake van concurrentie, het feit dat ik de boeken inkoop is vooral omdat ik wil dat deze insectengroep voorzien wordt van een betere bestudeerbaarheid. Daar draagt u even goed aan bij!
Groet,
Tymo

HansAdema

Prima,

ik wou alleen maar even rechtzetten dat wij dus ongesubsideerd zijn. Ook wij zitten momenteel in zwaar weer en moeten hard vechten om het hoofd boven water te houden.

Mvgr

Hans

Arthur

Citaat van: hdijk op juni 07, 2012, 13:01:57 PM
Bij Natuur en Boek € 42,- en géén verzendkosten!
NeB is al gezakt naar € 41   ;D
Groeten, Arthur

Sando

Ik wil graag ook wel zo'n boek. Super!


sander a t terlouw1. nl


Op de website wordt over een erratum gesproken. Is dat er ook al?


Groeten,
Sander
Sander Terlouw
Natuur- en Vogelwacht Biesbosch
http://www.vogelwacht.eu
http://www.vwgbiesbosch.org

Elachista

Er wordt gewerkt aan een kort erratum, nou ja erratum...bijschrift, dat is niet veel: in ieder geval de soorten die in het boek staan maar niet in Nederland voorkomen. En eventuele wetenschappelijke namen die onlangs veranderd zijn tijdens de druk.
Groet,
Tymo

Sando

Kijk, das toch bruikbaar, heel fijn!


Ben benieuwd naar het boek. Wordt het straks nog rustig op het forum, als iedereen er met het boek makkelijk uit gaat komen ...  ;) :angel:
Sander Terlouw
Natuur- en Vogelwacht Biesbosch
http://www.vogelwacht.eu
http://www.vwgbiesbosch.org