Builenbrand (huitlacoche)

Gestart door Gert Kremer, januari 19, 2007, 23:19:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
In september zag ik op het maisland nog al wat Builenbrand zitten.
Mijn vraag is dit nu een (soort) zwam?
Groeten, Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Niko Buiten

Ja. Builenbrand wordt veroorzaakt door de brandschimmel Ustilago maydis. In Coolia 49 (3) schreef Aad Termoshuizen een belangwekkend artikel over deze plantenparasiet.
Groet,

Niko Buiten.


Gert Kremer

CiteerJa. Builenbrand wordt veroorzaakt door de brandschimmel Ustilago maydis. In Coolia 49 (3) schreef Aad Termoshuizen een belangwekkend artikel over deze plantenparasiet.
Hallo Niko,
Ik dat artikel vinden op internet?
Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Niko Buiten

Neen. Volgens mij niet. Maar je kunt het nummer 49(3) van Coolia wel nabestellen bij het secretariaat van de NMV. Dat is 6,75 Euro plus verzendkosten. Als je lid van de NMV bent krijg je korting.
Groet,

Niko Buiten.


Gert Kremer

Niko bedankt voor de info.

Kan ik deze ook in mijn map zetten?
Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Arno van Stipdonk

CiteerNiko bedankt voor de info.

Kan ik deze ook in mijn map zetten?
Gert
Dag Gert,

Je kunt deze nog niet in invoeren, omdat deze soort nog niet bestaat in de database. Ik zal eens gaan overleggen wat we hiermee gaan doen. Het is geen soort die in de standaardlijst van de NMV staat, branden en roesten staan hier niet in. We komen hier nog op terug.

Gert Kremer

Citeer
CiteerNiko bedankt voor de info.

Kan ik deze ook in mijn map zetten?
Gert
Dag Gert,

Je kunt deze nog niet in invoeren, omdat deze soort nog niet bestaat in de database. Ik zal eens gaan overleggen wat we hiermee gaan doen. Het is geen soort die in de standaardlijst van de NMV staat, branden en roesten staan hier niet in. We komen hier nog op terug.
Het is dus wel een zwam, maar geen echte.
In afwachtende groeten,
Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.


Gert Kremer

Citeerhttp://www.paddenstoel.nl/html/branden.html


Kik
Hallo Kik.
Ik heb het gelezen, nog te eten ook!
Groetjes, Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.