Hoi Gera,
(Sorry voor de late reacties, maar heb even een lastige tijd).
Dan moet je je hier zeker niet "druk" om maken, maar misschien leidt het ook wel even lekker af

In elk geval heel veel sterkte en ik hoop dat alles snel weer beter wordt voor je! Ik loop zelf trouwens ook hopeloos achter met van alles en nog wat, dus je bent de enige niet :censored:

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=2506594
Heb deze ook wel "honderd" keer bekeken, maar blijf twijfelen;
Het zijn allemaal maar suggesties hoor - ik heb ook de wijsheid niet in pacht en vind het verdraaid lastig van foto
Bij die krijg
ik alleen een sterker Har.axy. "gevoel" dan Ada.dec. Moeilijk de vinger erop te leggen. Vind hem voor een Ada.dec. erg donker oranje en erg hoogglans - ook de wat blauwige waas in de ogen heb ik bij Har.axy. wel vaker gezien en de twee zwarte lobjes op het voorhoofd vind ik iets Haraxyrigger, maar dat is heel subtiel. Ook de erg stevige deuk doet me qua plaats/vorm persoonlijk wat meer aan Har.axy. denken.
De witte rand onder aan het dekschild lijkt
mij meer reflectie dan echt wittig, en ik zou bij een Ada.dec. met zo weinig kleur ook eerder een duidelijk bredere witte rand verwachten, als is die bij donker oranje beestjes dan idd weer wat minder dan bij de licht oranje. Har.axy. heeft bij de (bijna) stiploze exemplaren trouwens
ook vaak een wat lichtere/transparantere rand, dus hoeveel waarde daaraan gehecht moet worden is toch al lastig te zeggen. Ik heb omdat ik toch even aan het zoeken geslagen was maar een paar van zulke exemplaren ingevoerd (
wrn1,
wrn2,
wrn3).
Dit alles overigens niet om te drammen dat het per se Har.axy. moet wezen(!) maar gewoon als input voor wbt mijn overwegingen - hoef je het helemaal niet mee eens te zijn natuurlijk

Het beste is wellicht nog om de waarnemer te vragen of hij nog weet hoe groot het beest was, maar puntje bij paaltje is het als het zo lastig is ook een beetje lood om oud ijzer natuurlijk ....
Gera, doe het lekker rustig aan - het zijn maar wat loze suggesties van dingen die me opvielen toen ik er doorheen keek opzoek naar wat anders, dus dan dump ik het hier gelijk maar.
't beste!
Arp