Google-maps of Bingmaps?

Gestart door thijs_vdkamp, mei 24, 2012, 15:08:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs_vdkamp

beste mensen,
Bij het invoeren van waarnemingen komt het vaak voor dat Google-maps niet de actuele situatie weergeeft. Dit is vooral het geval bij nieuwe (natte) natuur, zoals bijv. de Groene Jonker of de Biesbosch. Als ik naar Bingmaps.com ga, zie ik dat dat soort gebieden vaak al wel volgens de actuele situatie worden weergegeven. Is het niet beter dat Waarneming.nl overgaat op Bingmaps? Is dat überhaupt mogelijk?

gr.Thijs
Thijs
Mattheüs 6:26a

joostheeremans

Google maps zal de boel binnenkort vast wel weer updaten. Ik kom bij Bing maps ook locaties tegen die minstens twee jaar geleden zijn gefotografeerd, hoewel ze inderdaad recenter lijken dan google maps.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jan vH

De satellietbeelden van Bing zijn (in ieder geval voor de omgeving van Barneveld) echt veel beter dan die van Google... Die van Bing zijn nog geen 2 jaar oud, die van Google volgens mij meer dan 5 jaar. Ik gebruik (buiten Waarneming.nl uiteraard) eigenlijk altijd de satellietbeelden van Bing. De kaartjes van Bing zijn trouwens wel erg slecht.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Maarten Sluijter

Ik kende Bing Maps voorheen nog niet, maar die zijn echt veel recenter en mooier dan Google Maps!
.

SlechtValk

Mijn woonplaats is toch echt op google maps veel beter te bekijken, dus als je doel van dit topic is om bing te gaan gebruiken stem ik tegen.

Uiteraard is het wel interessant om te onderzoeken of er meerdere tegelijk te gebruiken zijn (bing, google, OSM, etc) misschien een gebruikersspecifieke setting, dat je voorkeur kan aangeven voor welke kaart je wilt gebruiken. Al denk ik dat de dev's hier al meer dan genoeg te doen hebben en op dit soort uitbreidingen niet zo zitten te wachten.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

HPM

Ik vind Google Maps ook veel beter dan Bing. In mijn omgeving zijn vorig jaar ook nog stukken vernieuwd, terwijl andere stukken eigenlijk te oud zijn.
Herman van der Meer

Rene Janssen

De gemeentenamen in de kaarten van Bing vind ik echt verschrikkelijk. De kaartlaag lijkt op die van OpenMapSource, de straten in het satelietbeeld lijken wel beter te kloppen bij Bing dan bij GoogleMaps...


Ik vind Google een prima idee om aan te houden, het werkt iig prima voor mij. En anders een GPS/ smartfone met Obsmap het veld in voor de juiste locatie!



René
René Janssen

Ben Gaxiola

In dat geval zou ik ook de 'birds-eye' eens proberen bij bing.
Ben Gaxiola

HPM

Als het om paden gaat is volgens mij Open Streetmap (OSM) niet te overtreffen, maar ik weet niet of dat voor heel Nederland geldt. Daar staat zelfs teveel op want ook paden die je niet mag gebruiken.
Ik gebruik graag OSM via http://www.afstandmeten.nl/ omdat je dan meer mogelijkheden hebt.
Herman van der Meer