Hoofdmenu

upload problemen

Gestart door rapunzel, mei 24, 2012, 16:44:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

rapunzel

Toen ik vanmiddag mijn waarnemingen probeerde te uploaden kreeg ik de waarneming.nl: NOK:
waarneming.nl

Ook mijn password bleek niet meer te werken.
Iedere keer als ik het opnieuw invoer wordt het als fout niet geaccepeerd
Wat te doen ?
Gr.
Koos
Koos Ballintijn

Ben Kruijsen

Nav de opmerking van Koos probeerde ik zojuist mijn waarnemingen van gisteren en vandaag te uploaden. Stuit eerst op "waarnemingen al geupload" en daarna NOK. Hier klopt iets niet.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rapunzel

Ik heb inmiddels de instellingen van mijn telefoon gecontroleerd.
Om onduidelijke redenen stond WIFI niet meer aan, zelfs het WIFI password was verdwenen.
Nadat ik WIFI weer had geactiveerd en het correcte WIFI password had ingevoerd werkte alles weer.
De foutenboodschap van Obsmapp zet je ongewenst op het verkeerde been. Je krijgt op basis van de boodschap de indruk dat je het upload password verkeerd hebt ingesteld blijkt het om je WIFI te gaan.
Ik heb zo indruk dat voor het veldwerk die touch screens weleens ongewenst gevoelig kunnen zijn.
Sorry voor de overlast.
Koos
Koos Ballintijn

rapunzel

Ondanks kleine probleempjes, vind ik het een geweldig product.
Koos

Koos Ballintijn

Ben Kruijsen

ik kan al een paar dagen niet meer uploaden. ObsMapp meldt steeds dat de waarnemingen al geupload zijn. Dat is niet het geval plus ik blijf ze zien op mijn smartphone. Tot de 23e ging alles prima maar nu blijven alle waarnemingen "hangen"op mijn smartphione (Samsung Galaxy S plus). Ben ik de enige met dit probleem?

hiskodevries

je gebruikt wel de laatste versie ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


hiskodevries

bij een ander hiel het opnieuw installeren van obsmapp. ik zie geen redenen waarom uploaden niet lukt.
tenzij je geen internet verbinding hebt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ben Kruijsen

ik heb overal internetverbinding. Als ik opnieuw ObsMapp installeer dan ben ik zeker de waarnemingen die nu nog klaar staan om op te loaden kwijt?

hiskodevries

volgens mij alleen als je de software eerst verwijderd, maar garantie krijg je van mij niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ben Kruijsen

#11
software verwijderd en opnieuw gedownload. Hij doet het weer. Ik zit alleen met een "gat" in de waarnemingenreeks, oa die van 24 en 25 mei. Ze staan nog wel op de SD-kaart van de smartphone onder de map Obsmapp. Kijken hoe ik ze daar vandaan geupload krijg. Tip?

Alex Kwak

Citaat van: Ben Kruijsen op mei 26, 2012, 17:33:56 PM
software verwijderd en opnieuw gedownload. Hij doet het weer. Ik zit alleen met een "gat" in de waarnemingenreeks, oa die van 24 en 25 mei. Ze staan nog wel op de SD-kaart van de smartphoe onder de map Obsmapp. Kijken hoe ik ze daar vandaan geupload krijg. Tip?

Ik ga er even vanuit dat ze nog in de 'oude waarnemingen' staan. Ga dan in ObsMapp vanuit het overzichtsmenu naar het overzicht van oude waarnemingen. Dan kan je ze daar weer terugzetten. En dan uiteraard alsnog uploaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ben Kruijsen

geprobeerd maar ze staan niet bij de oude waarnemingen, wel twee waarnemingen die ik na het opnieuw downloaden had ingevoerd en direct geupload.

Alex Kwak

Waar zie je ze nog wel dan?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ben Kruijsen

via een App "Mijn bestanden"
ze staan in /mnt/sdcard/obsmapp  hierna lijst van namen als 2012-05-25-21-58-58_Up...... (dat laatste valt buiten het scherm aan de rechterkant). Het betreft alle waarnemingen die ik via ObsMapp vanaf 24 april heb ingestuurd. Daaronder alle waarnemingen via de computer. Daar staat op het eind van de bestandsnaam _wa........

Alex Kwak

Citaat van: Ben Kruijsen op mei 26, 2012, 19:08:47 PM
ze staan in /mnt/sdcard/obsmapp  hierna lijst van namen als 2012-05-25-21-58-58_Up...... (dat laatste valt buiten het scherm aan de rechterkant).

Die bestanden (yyyy-MM-dd-HH-mm-ss_upload_waarnemingen.xml) zijn backups van de uploads. Als je zeker weet dat daar bestanden tussen staan van uploads die niet op waarmeming.nl terecht zijn gekomen, dan mag je me die bestanden toemailen (info@alexkwak.nl) en dan upload ik ze begin komende week voor je.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ben Kruijsen

ok ik check welke niet zijn geupload en stuur de niet-geuploade naar je toe. Alvast bedankt voor de moeite en prettig weekend
groet van Ben

Alex Kwak

Citaat van: Ben Kruijsen op mei 26, 2012, 20:52:31 PM
ok ik check welke niet zijn geupload en stuur de niet-geuploade naar je toe. Alvast bedankt voor de moeite en prettig weekend
groet van Ben

Heb je ze al gestuurd?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ben Kruijsen


Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Corryabbink

Ik heb ook problemen bij het uploaden. Geeft constant de melding dat mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam niet klopt.....
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Alex Kwak

Citaat van: Corryabbink op juni 07, 2012, 20:19:10 PM
Ik heb ook problemen bij het uploaden. Geeft constant de melding dat mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam niet klopt.....
Dan klopt je naam of wachtwoord niet...  :P

Controleer het nog eens, let op hoofd- en kleine letters, spaties etc.
Probeer anders eens opnieuw aan te loggen op waarneming.nl met dezelfde gegevens.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Corryabbink

Citaat van: Alex Kwak op juni 07, 2012, 20:26:43 PM
Citaat van: Corryabbink op juni 07, 2012, 20:19:10 PM
Ik heb ook problemen bij het uploaden. Geeft constant de melding dat mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam niet klopt.....
Dan klopt je naam of wachtwoord niet...  :P

Controleer het nog eens, let op hoofd- en kleine letters, spaties etc.
Probeer anders eens opnieuw aan te loggen op waarneming.nl met dezelfde gegevens.

Alex ik heb alles al geprobeerd.......... ik kan er niet in.

Voorheen lukte dat wel. Ondertussen heb ik mijn wachtwoord ook al een aantal keren gewijzigd maar wat ik ook doe het blijven ongeldige inloggegevens.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

Vraag me niet hoe maar het uploaden is gelukt  ;D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

Internet werkt op je gsm? Weet je zeker dat je toetsenbord niet áltijd met een hoofdletter begint?
Een van die oorzaken moet het zijn
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Citaat van: hiskodevries op juni 07, 2012, 21:08:24 PM
Internet werkt op je gsm? Weet je zeker dat je toetsenbord niet áltijd met een hoofdletter begint?
Een van die oorzaken moet het zijn

Dag Hisko,

Waarschijnlijk was het een probleem met wifi........In ieder geval doet die het nu.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"