Zwarte knopzwam?

Gestart door Gert Kremer, januari 15, 2007, 15:18:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Kan dit een Zwarte knopzwam wezen? of is het een zwarte trilzwam.
Groeten, Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Dragonfly

Dit zou een zwarte trilzwam kunnen zijn of een eikentrilzwam. Ik voel eigenlijk wel wat voor het laatste. Weet je zo nog of de paddestoel een duidelijk ruwere/doffe onderkant had?
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Gert Kremer

Citeer
Weet je zo nog of de paddestoel een duidelijk ruwere/doffe onderkant had?

De onderkant niet bekeken....maar op de foto rechts is een soort zwarte "stof" ondergrond waar ook een stukje zat nog te zien. het voelde niet echt nat aan.
De eikentak was nog maar net afgebroken.
Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Dragonfly

Citeermaar op de foto rechts is een soort zwarte "stof" ondergrond waar ook een stukje zat nog te zien.
Dat viel mij ook al op, vandaar de gedachte richting eikentrilzwam. Denk toch wel sterk dat dat 'm is.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Gert Kremer

Nog even wachten van anderen er over willen zeggen,
voor de snelle reaktie bedankt he.
Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Arno van Stipdonk

Deze heeft meer de vorm van Eiketrilzwam, ik DENK dat ie dat is.

Niko Buiten

De Eikentrilzwam heeft m.i. een gladde bovenkant en een ruwe onderkant. Bovendien groeit hij, zoals hier, op eik.

De zwam op de foto is dus volgens mij een Eikentrilzwam.
Groet,

Niko Buiten.


Gert Kremer

CiteerDe Eikentrilzwam heeft m.i. een gladde bovenkant en een ruwe onderkant. Bovendien groeit hij, zoals hier, op eik.

De zwam op de foto is dus volgens mij een Eikentrilzwam.
Allemaal bedankt.
Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.