kleine mycena wit met donker centrum

Gestart door leo custers, januari 14, 2007, 10:26:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

leo custers

Op een eikentak: hoed wit met een donker punt in het centrum 1,8 cm doorsnee .Steel dun 8 tot 10 cm lang onder bruin ,boven lichter. Lam. wit .
Foto 1
[size=8]LEO CUSTERS[/size]

leo custers

[size=8]LEO CUSTERS[/size]

leo custers

[size=8]LEO CUSTERS[/size]

leo custers

[size=8]LEO CUSTERS[/size]

leo custers

[size=8]LEO CUSTERS[/size]

leo custers

[size=8]LEO CUSTERS[/size]

Niko Buiten

Mycena spec. Mee naar huis nemen en microscopisch determineren met de twee kloeke delen van Mycenas of the Northern Hemisphere van Maas Geesteranus, zou ik zeggen. Of heeft er iemand een beter idee?
Groet,

Niko Buiten.


Dragonfly

Gewoon laten staan en met een grote boog omheen lopen  :D  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

kvb

De adviezen klinken hard maar zijn zeer realistisch. Toch nog een webside met mogelijkheden. Ben alleen bang dat je er zonder microscoop niet uitkomt. Overigens loop ik inderdaad met een boog om dit soort dingen heen. Ik heb deze in de planning staan voor 2020 (bij leven en welzijn)

Kik


webside:  http://home.online.no/~araronse/Mycenakey/key1.htm

Corryabbink

#9
CiteerMycena spec. Mee naar huis nemen en microscopisch determineren met de twee kloeke delen van Mycenas of the Northern Hemisphere van Maas Geesteranus, zou ik zeggen. Of heeft er iemand een beter idee?
Wat denk je van Draadsteelmycena(Mycena filopes)?
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Geert-Jan Kroon

Heeft ook wel wat weg van de Papilmycena(M. vitilis)
Groet,

Geert-Jan Kroon

Corryabbink

CiteerHeeft ook wel wat weg van de Papilmycena(M. vitilis)
Dat zou ook kunnen. Beide soorten worden wel vaker verward.
Papilmycena heeft geen radijsgeur en de steel is breekbaar als je die tussen duim en wijsvinger van beide handen neemt en uit elkaar trekt. Dan hoor je een knakkend geluid.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"