Zeearend?

Gestart door Oscar Balm, mei 18, 2012, 20:30:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

BramtK

Als we niet verder komen dan Zeearend/Zwarte wouw/Zwarte kraai, dan zie ik nog geen leermoment, maar ik schreef 'misschien' dus til er niet te zwaar aan. Ben benieuwd naar die foto.  ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

JohanvantBosch

Dit lijkt me weer een typisch gevalletje 'snel weggooien die foto's'.....  O0

Oscar Balm

Opnieuw uitgesneden

Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

BramtK

Sorry Oscar, m.i. nog steeds te weinig info om zeker te zijn.
Groeten,

Bram ter Keurs

Oscar Balm

Ik had ook niet anders verwacht.  :rolleye:
Ik heb nu in ieder geval geleerd dat het een zwarte wouw kan zijn geweest.

Bedankt voor de bijdrages allemaal.
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

BramtK

Ik zie niet in wat je aan die les hebt, ik zie niks dat wijst op Zwarte wouw, maar oke. Succes ermee. ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

#36
ik zie niks wat tegen zeearend pleit maar oke......

Edit: had folkert jan een paar weken geleden niet een mogelijke schreeuwarend met slagpenrui aan een vleugel, gezien in lauwersmeer?
geen idee meer waar zijn waarneming te vinden valt....
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

BramtK

Te lange staart en te smalle vleugels en te weinig vingers. Zeearend of Schreeuwarend dus so wie so niet. Ik sta toch wel een beetje te kijken van de reacties...
Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

te weinig vingers ben ik helemaal mee eens. maar je ziet ook dat de vogel vol in de rui zit. mist misschien wat handpennen?
te smalle vleugels heb ik wel eens vaker bij zeearend gezien in bepaalde vlucht en te lange staart kan fotografisch effect zijn?
Ik ben het dus met Jos zijn commentaar eens van een paar reacties terug, maar dat wij hier niet zeker uit zullen komen.

Citaat van: BramtK op mei 23, 2012, 07:49:33 AM
Te lange staart en te smalle vleugels en te weinig vingers. Zeearend of Schreeuwarend dus so wie so niet. Ik sta toch wel een beetje te kijken van de reacties...
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

BramtK

Als de vogel slagpennen mist dan zou je een ruigat moeten zien. Daarnaast bedoelde ik te weinig pennen tweeledig; ze zijn ook wel erg kort voor een arend. En staartlengte een fotografisch effect!? ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

hahaha, ik hou er over op  ;D . dit zal een onzekere determinatie blijven.

Citaat van: BramtK op mei 23, 2012, 09:34:58 AM
Als de vogel slagpennen mist dan zou je een ruigat moeten zien. Daarnaast bedoelde ik te weinig pennen tweeledig; ze zijn ook wel erg kort voor een arend. En staartlengte een fotografisch effect!? ;)
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

J&L

De Ware leeft nog!  ;)

BramtK

Ik zit me trouwens af te vragen of het wel zichtbare ruipatroon eigenlijk wel kan bij een Zwarte kraai/kraaiachtige. Staat me iets van bij, maar ik weet het niet meer. Moeten we er dan maar een Havik van maken?  ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

waarom geen bruine kiek vrouw   8)       oke ik hou op......

Citaat van: BramtK op mei 23, 2012, 14:57:29 PM
Ik zit me trouwens af te vragen of het wel zichtbare ruipatroon eigenlijk wel kan bij een Zwarte kraai/kraaiachtige. Staat me iets van bij, maar ik weet het niet meer. Moeten we er dan maar een Havik van maken?  ;)
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

BramtK

Die is wat afgetrainder en bij Bruine kiek zou ik een wat ronder koppie verwachten. Ik vind die hangbuik best opvallend. Maar goed, ik vrees dat de beste conclusie al even geleden is getrokken.
Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

een bruine kiek met een volle buik  ;D

Citaat van: BramtK op mei 23, 2012, 15:26:08 PM
Die is wat afgetrainder en bij Bruine kiek zou ik een wat ronder koppie verwachten. Ik vind die hangbuik best opvallend. Maar goed, ik vrees dat de beste conclusie al even geleden is getrokken.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs