Niks sorry, dit is precies de reden waarom ik het vraag!
Opbouwende kritiek is welkom!
Als we dan toch bezig zijn...
Het heeft mij altijd verbaast en ook wel een beetje gestoord, dat wanneer je aan het invoeren bent de menuknop alleen de keus bied om soortgroep te wijzigen, en om overige instellingen te wijzigen (of naar recente waarnemingen te gaan) dat je eerst terug moet naar het zwarte "beginscherm". In mijn ogen zou een menuknop altijd dezelfde functie(s) moeten hebben (tenzei dit door de staat van het programma echt onzinnig is, maar dat vind ik in dit geval niet). Mijns inziens is heel dit "beginscherm" onnodig en zou alles vanuit het invoerscherm gedaan kunnen worden, of het menu moet dit "beginscherm" gaan vervangen (ook een logische keus).
Het tweede punt (al veelvuldug aangehaald, ook door mijzelf, maar ik herhaal het hier nog maar eens aangezien het hier nu over gaat) blijft de soortgroepkeus an sich, er is bij velen behoefte om meerdere soortgroepen tegelijk te kunnen selecteren, maar de "Alle soortgroepen" optie geeft bij velen toch een hinderlijke vertraging (en soms ook overdreven veel opties). Eerder suggereerde ik al de mogelijkheid om niet één of allen soortgroep(en) te kunnen kiezen, maar om selectief één of meerdere (maar niet alle) groepen te kunnen aanvinken (in mijn geval vaak vogels, zoogdieren, dagvlinders en libellen, maar vele combinaties zijn natuurlijk mogelijk). Dit voorkomt extreme vertraging door een (te) grote lijst en tevens komt de gewenste soort sneller naarvoren aangezien de keus kleiner is.
Voorlopig een laatste punt: bij het bekijken van opgeslagen waarnemingen. Verschillende lijsten van waarnemingen kunnen worden "opengeklapt" door erop te klikken, maar om de gegevens van een specifieke waarneming te bekijken moet je er langdurig op "klikken" en dan uit het verschenen menutje "bekijken" kiezen. Waarom niet ook deze informatie "uitklappen" evenals bij de datum gebeurt en dan alleen verwijderen en aanpassen in dat menutje zetten?
Het gebeurt mij nogal eens dat ik meerdere waarnemingen van een zelfde soort heb gedaan en ééntje wil wijzigen, maar dan erg veel tijd kwijt ben met het openen van de waarnemingen, terwijl wanneer ze openklappen bij aanklikken ik heel snel zou kunnen zien welke ik zoek. (Ik weet overigens niet hoe device specifiek dit is, ik heb getest op een HTC Desire en een Samsung Galaxy S2).
Nou voorlopig is dit wel genoeg denk ik, mochten er vragen of onduidelijkheden zijn wil ik ze graag nog verder toelichten, dus laat maa horen. @Alex ik hoop dat je hier wat mee kan

.