Hoofdmenu

lieveheerstbeestjes

Gestart door joost_gabriels, januari 09, 2007, 21:04:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

joost_gabriels

hoi ik heb van de zomer wat lieven heerst beestjes gefotografeert helaas vergeten om te posten maar hier zijn ze dan het zijn er een paar en het zijn ook volgens mij lieven heerstbeestjes eiren en de boom is trouwens een japanse esdoorn met de eitjes en de andre 2 moet ik nog even naar vragen maar hier zijn ze dan
het vrijende koppeltje

en nog een keer

is dit meschien een 2 stips ???

en hele vagen donkere stippen helaas geen foto van de boven kant

en de eiren maar van wat ik denk persoonlijk van een lievenheerstbeestje sommigen foto's zijn helaas een beetje wazig
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

geertje

Het koppeltje is een zevenstippelig lieveheersbeestje (coccinella 7-punctata).

De derde foto is een tweestippelig lieveheersbeestje (adalia bipunctata).
Als ik het goed zie, de vierde ook, maar ben niet zeker.

De eitjes lijken me inderdaad van een lieveheersbeestje; de kleur, ze staan rechtop en op de stam van eenboom. Maar zeker weten die ik dat niet; er zijn meer dieren die hun eitjes op een stam neerzetten, en de foto is te vaag.
Groeten,
Gera Nieland

Jeroen Nagtegaal

4 doet me aan aziaat denken, hij is namelijk erg plat, en de rest ben ik met je eens,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joost_gabriels

#3
ja sorry maar ik heb geen betere foto bedankt voor het antwoord :D en nu weer wat geleerd het koppeltje en de lieveheerstbeestje van de derde foto voeg ik ook wel toe bedankt voor het antwoord trouwens
en die tad is ongeveer 5 centiemeter in door snee  
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

joost_gabriels

ik weet foto 1 2 en 3 al bedankt geertje en jeroen voor de hulp
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

geertje

Citeer4 doet me aan aziaat denken, hij is namelijk erg plat, en de rest ben ik met je eens,
Het lijkt mij geen aziaat;
ik mis de witte rand die doorloopt op het halsschild.
De tekening op het dekschild is ook als een tweestip, kijk maar op de foto op stippen.nl en dan de derde foto in de linker kantlijn.
Ik hou een slag om de arm, omdat de foto erg vaag is.
Groeten,
Gera Nieland

joost_gabriels

#6
ik weet het ook niet meer hoeveel stippen die had het is al zo lang geleden vroeger ging ik altijd de lievenheerst beestjes vangen toen ik rond de acht was en toen drukte je aventoe erop te hard ( waneer je ze aan het aaien was ) en toen kwam er geel bloed uit of sap agtig en ik pak nu me camera en dan boem boem :P ( die boem boem is foto maken of de flitster :P ) en dan heb ik plaatjes  
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Stippen

Citeer...en toen drukte je aventoe erop te hard ( waneer je ze aan het aaien was ) en toen kwam er geel bloed uit of sap agtig ...
Dat gele sap heet 'reflex bloeden' en ruikt vies.
Het is een afweermechanisme tegen vijanden.

Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

joost_gabriels

oow bedankt hehe dan zijn ze niet dood toen er dat geel spul uit kwam legde ik ze altijd neer want dagt dat ze dood waaren  
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels