Er zijn heel wat mensen die hebben gereageerd op dit topic. Ik heb een tussentijdse evaluatie uitgevoerd om te kijken wat er tot nu toe van de voorspellingen terecht gekomen is. Ter herinnering zijn dit de soorten die voorspeld zijn (ik heb alleen de soorten overgenomen die een redelijke kans maken):
Azuurmees (2x), Gon-gon, Bergheggemus (2X), Blauwe Nachtegaal, Bruine Gent, Diksnavelrietzanger, Petsjorapieper, Langstaartklauwier, Boomzwaluw, Huisgierzwaluw, Koningsstern, Amerikaanse Roodstaart, Kaspische Plevier, Diksnavelrietzanger, Petsjorapieper, Oosterse Tortel, Kleine Grijze Snip, Kleine Kortteenleeuwerik, Ruppels Grasmus, Mongoolse Plevier, Bruine Klauwier, Lammergier, Naumanslijster, Dunbekwulp, Laplanduil, Kleinste Strandloper (3x), Sardijnse Grasmus, Oosterse Tortel, Taigavliegenvanger, Bergkalanderleeuwerik, Maskerklauwier, Roodborstlijster, Rosse Waaierstaart, Witkruinroodstaart, Snornachtegaal, Vale Spotvogel, Geelsnavekoekoek, Dwerguil, Zwarte Eend (2x), leonora's Valk, Roodkeelnachtegaal (3x), Witvleugelleeuwerik, Soraral, Maskerklauwier, Brilparulazanger, Zwarte Leeuwerik, Witvleugelleeuwerik, Amoervalk , Kleine Regenwulp, Oriental Plover en Zwartkopzanger (3x).
Na twee avonden van statistische analyses en minnen en plussen ben ik tot een opmerkelijke conclusie gekomen: WE HEBBEN NOG GEEN VAN DEZE SOORTEN DIT JAAR OOK DAADWERKELIJK IN HET WILD MOGEN AANSCHOUWEN. Sterker nog: er is er maar één (1 !!) die met een redelijk goed verhaal gemeld is, en die vogel was helaas niet van plan zijn medewerking te verlenen . . . .
Er zitten toch wel een paar echte voorjaarssoorten tussen dus voor een aantal begint het nu te dringen
Kom op mensen !! Iedereen het veld in en trek die soort eruit !! Vergaart uw eeuwige roem !!