droom lijst voor nederland

Gestart door rob_voesten, januari 08, 2007, 21:02:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

CiteerHoi

Ik hoop op een 1)witkopgors op de hamsterakkers van Sibbe.
2) een perzische roodborst op de meinweg.
3) een roodborstlijster in mijn eigen tuin in Linne(limburg).
4) een ivoormeeuw in westkapelle
5) een geelsnavelduiker op de WML plas heel.

Nicky
Eindelijk een limbolijst,

Maar ik zie liever een Roodkeelnachtegaal in KOningsteen, Juni 07
Een Cirlgors in de Pietersberg op 7 Aug,
en een leuk meeuwtje mag okwel in Limburg komen, Dus die ivoormeeuw op de maasbrug in Roermond Morgen,
e dan een Grote Trap in de Banen,
en een Roodvoorhoofkanarie dan maar in mijn tuin, op 07-07-07
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan2002

Ook voor mij als beginner 5 soorten waar de die-hards niet meer hun bed voor uitkomen denk ik:
- baardman
- blauwborst
- vuurgoudhaantje
- groene specht
- pestvogel
De plekken weet ik over het algemeen wel, 't is vooral een kwestie van tijd vinden....
Groet,
Jan

Scio

CiteerHoi

Ik hoop op een 1)witkopgors op de hamsterakkers van Sibbe.
2) een perzische roodborst op de meinweg.
3) een roodborstlijster in mijn eigen tuin in Linne(limburg).
4) een ivoormeeuw in westkapelle
5) een geelsnavelduiker op de WML plas heel.

Nicky
2 januari had je nog het volgende als wishlist:

witkopgors
scharrelaar
bijeneter
arendbuizerd
struikrietzanger

wat is het nou? :P

mijn lijstje dan maar:

grijskopspecht
kleine klapekster
schreeuwarend
vale gier
buidelmees (in limboland)
Scipio van Lierop
Oehoe Werkgroep Nederland

Rinie van Reenen

#63
- Rietgors: stukje langs de Grift fietsen (van Blauwe Kamer naar Veenendaal); dan kun je ze niet mis lopen.
- Boomvalk: Ginkelse Hei, Palmerswaard.
- Boomklever: al ben ik maar een kwartier in het bos (Utrechtse Heuvelrug), ik mis ze tegenwoordig vrijwel nooit. Als je eerst de roep leert, dan moet je hem onherroepelijk zien als je in de buurt komt. Daar zou ik niet voor naar Frankrijk gaan...
- Groene Specht moet daar ook best te doen zijn. Zwarte Specht zie ik overigens de laatste tijd minder.

En vooruit, mijn eigen lijstje (voorlopig maar niet te presigieus):
- Bijeneter
- Wielewaal (vroeger zat'ie wel bij ons in de buurt, maar toen ik hem hoorde was ik nog te klein om nu een levendige herinnering te hebben)
- Rode Wouw t.p.
- Haakbek
- Ortolaan
Locatie erbij zetten lijkt me niet zo zinvol. Vanzelfsprekend heb ik ze allemaal het liefst om de hoek ;)
Groet, Rinie van Reenen

Steven Wytema

CiteerEindelijk een limbolijst,

Maar ik zie liever een Roodkeelnachtegaal in KOningsteen, Juni 07
Een Cirlgors in de Pietersberg op 7 Aug,
en een leuk meeuwtje mag okwel in Limburg komen, Dus die ivoormeeuw op de maasbrug in Roermond Morgen,
e dan een Grote Trap in de Banen,
en een Roodvoorhoofkanarie dan maar in mijn tuin, op 07-07-07
... kijk nou uit Jeroen straks gaat dit topic écht naar praat-maar-raak.
(ik had het zelf niet kunnen verzinnen. :lol:  :lol: )
Steven Wytema


teunvankessel

doe dan ook maar een ijslandse brilduiker bij ons in de vijver  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Tukkerbird

Citeer
CiteerEigenlijk vind ik de lijstjes van betrekkelijk "gewone" soorten die mensen graag willen zien het leukst. En laten we wel wezen; vaak maakt de eerste waarneming van een soort toch veel indruk.

Helemaal eens. Hoe blij was ik wel niet met mijn eerste Velduil? Maar goed: kleine jongetjes worden groot...

CiteerIk hou het maar op {gewone} soorten die ik Nederland nog een keer ''graag'' wil zien en wat ook te doen moet zijn 

1:kleine alk
2:papagaaiduiker
3:strandplevier
4:poelruiter
5:oehoe

Dan hoop ik voor je, beste Martin, dat je ze zelf kunt vinden, want gezien een van je vorige opmerkingen over de Blauwstaart is het delen van informatie blijkbaar niet je ding.

CiteerEn daarom zou ik een zeldzaamheid bij ons in de buurt nooit aan de grote klok hangen

Of is het gebruik maken van andermans info iets anders?
CiteerDan hoop ik voor je, beste Martin, dat je ze zelf kunt vinden, want gezien een van je vorige opmerkingen over de Blauwstaart is het delen van informatie blijkbaar niet je ding.

Nee dat heb je goed begrepen,maar de reden was toch ook duidelijk <_<
Ik mag graag een nieuwe soort zien maar ik rij hier zeker geen 100 km voor rond.
Als ik moet kiezen tussen een mooie foto van een goudvink of een waarneming van een blauwstaart,ga ik voor de eerste :)

Tim de Boer

Mijn droom/schaam lijstje met redelijke algemene soorten die in 2007 toch echt wel waargenomen moeten gaan worden!

1 Kraanvogel
2 Kwartel
3 IJsgors
4 Reuzenstern
5 Vaal stormvogeltje

En eigenlijk nog is ene grote groep casarcas
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

JohanvantBosch

CiteerOok voor mij als beginner 5 soorten waar de die-hards niet meer hun bed voor uitkomen denk ik:
- baardman
- blauwborst
- vuurgoudhaantje
- groene specht
- pestvogel
De plekken weet ik over het algemeen wel, 't is vooral een kwestie van tijd vinden....
Je hebt wel een errug mooi lijstje uitgekomen. Draai ondertussen al 20 jaar mee, maar dit zijn stuk voor stuk topsoorten die ik nog steeds zo vaak mogelijk wil zien!
Vuurgoudhaan blijft altijd een topper. :duim:  

Jaap Denee

CiteerNee dat heb je goed begrepen,maar de reden was toch ook duidelijk 
Ik mag graag een nieuwe soort zien maar ik rij hier zeker geen 100 km voor rond.
Als ik moet kiezen tussen een mooie foto van een goudvink of een waarneming van een blauwstaart,ga ik voor de eerste

Natuurlijk begrijp ik wat je zegt en wat je argumenten zijn. Het is leuk om te weten dat we allemaal, op een weliswaar verschillende manier, van vogels kunnen genieten en -blijkbaar- allemaal de wens hebben om bepaalde soorten te zien die aldanniet standaard in je tuin zitten.

Jammer daarbij vind ik alleen dat het sommigen moeite kost om dat genieten met elkaar te willen delen. Dat bij de keuze om iets niet met elkaar te delen (m.a.w. iets niet door te geven) uitgegaan wordt van argumenten die ingegeven worden door het gedrag van enkelen. Gedrag dat prima gecorrigeerd kan worden of gedrag dat in veel gevallen geen enkele bedreiging vormt voor vogel of gebied. Het gaat namelijk vaak erg goed en dan is het zo zonde dat jij de enige bent die op dat moment van een leuke soort geniet.

In ieder geval: ik wens je -oprecht- veel plezier en geluk met het vinden van je wenssoorten en hoop dat je je nog eens achter je oor krabbelt als je iets leuks vindt in 'Tukkerland'.


Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jeroen Nagtegaal

#70
Die ivoormeeuw van mijn lijstje is al mislukt, maar wel een serieuze poging heb ik gedaan, Ik heb zojuist een uur alle meeuwen gecheckt, en er vloog maar 1 soort, Kokmeeuw, Eigenlijk ben ik 1 soort helemaal vergeten, De Witrugspecht, daar loopt nog een weddeschapje op, dus die moet wel komen komend jaar,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BWoets

Na Dunbekmeeuw.. ga ik komend jaar op de Kreupel voor Grijskopmeeuw  :D  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Windekind

Ik wil wel een Purperkoet in de gelderse poort.  :)


Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

henkjanvdkolk

CiteerBoomklever: al ben ik maar een kwartier in het bos (Utrechtse Heuvelrug), ik mis ze tegenwoordig vrijwel nooit. Als je eerst de roep leert, dan moet je hem onherroepelijk zien als je in de buurt komt. Daar zou ik niet voor naar Frankrijk gaan...

ik neem ook niet aan dat ie daarvoor speciaal naar frankrijk is gegeaan, maar als ik door een straat met veel bomen loo phoor ik hem altijd wel.

luister hier:

http://www.vogelbescherming.nl/content.asp...=649&view=photo

Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

henkjanvdkolk

Citeer
CiteerOok voor mij als beginner 5 soorten waar de die-hards niet meer hun bed voor uitkomen denk ik:
- baardman
- blauwborst
- vuurgoudhaantje
- groene specht
- pestvogel
De plekken weet ik over het algemeen wel, 't is vooral een kwestie van tijd vinden....
Je hebt wel een errug mooi lijstje uitgekomen. Draai ondertussen al 20 jaar mee, maar dit zijn stuk voor stuk topsoorten die ik nog steeds zo vaak mogelijk wil zien!
Vuurgoudhaan blijft altijd een topper. :duim:
Die groene specht blijft lastig, ik heb hem 1 keer gezien in de  [nu oude] tuin van Vogelbeschjerming, maar ik blijf er vaak naar zoeken maar vinden...
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Kaja

dan moet je maar eens naar zuid limburg komen, ik hoor er elke week minstens 5... (en er zit een bij ons in de tuin)

henkjanvdkolk

#76
Citeerdan moet je maar eens naar zuid limburg komen, ik hoor er elke week minstens 5... (en er zit een bij ons in de tuin)
een beetje te ver [mijn vader heeft er eens een in onze tuin gehoord dus hier zal ik ze ook wel eens een keer zien
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Tukkerbird

Citeer
CiteerNee dat heb je goed begrepen,maar de reden was toch ook duidelijk 
Ik mag graag een nieuwe soort zien maar ik rij hier zeker geen 100 km voor rond.
Als ik moet kiezen tussen een mooie foto van een goudvink of een waarneming van een blauwstaart,ga ik voor de eerste

Natuurlijk begrijp ik wat je zegt en wat je argumenten zijn. Het is leuk om te weten dat we allemaal, op een weliswaar verschillende manier, van vogels kunnen genieten en -blijkbaar- allemaal de wens hebben om bepaalde soorten te zien die aldanniet standaard in je tuin zitten.

Jammer daarbij vind ik alleen dat het sommigen moeite kost om dat genieten met elkaar te willen delen. Dat bij de keuze om iets niet met elkaar te delen (m.a.w. iets niet door te geven) uitgegaan wordt van argumenten die ingegeven worden door het gedrag van enkelen. Gedrag dat prima gecorrigeerd kan worden of gedrag dat in veel gevallen geen enkele bedreiging vormt voor vogel of gebied. Het gaat namelijk vaak erg goed en dan is het zo zonde dat jij de enige bent die op dat moment van een leuke soort geniet.

In ieder geval: ik wens je -oprecht- veel plezier en geluk met het vinden van je wenssoorten en hoop dat je je nog eens achter je oor krabbelt als je iets leuks vindt in 'Tukkerland'.
Dag Jaap,

Je hebt groot gelijk dat iedereen op zijn eigen manier naar vogels moet/mag kijken,prijs dit alleen maar toe.

Ik geniet veel van het fotograferen waarbij je vaak alleen wilt zijn,misschien ligt hier het verschil wel.
Ik moet je ook zeggen dat ik nog nooit echt iets zeldzaam in Twente heb waargenomen. Alle andere waarneming worden gewoon op deze site gezet.
Het gaat mij er ook om wanneer een zeldzaamheid wordt gezien,ik zet bijvoorbeeld de waarnemingen van de middelste bonte specht in de broedtijd nooit op deze site om zoveel mogelijk verstoring tegen te gaan.
Ook als ik een oehoe in mei aantref dan komt dat op een paar mensen na niemand te weten.

Buiten de broedtijd zal misschien nog niet zo probleem zijn,ligt er ook aan waar en hoe,Ik hoop dat ik nog vaak in zo,n situatie beland want dan gaat het goed met de leuke soorten bij ons in de buurt :D al kan ik ze dan niet door piepen omdat ik niet over een pieper [of hoe noemen jullie zo,n ding}beschik.

In ieder geval veel plezier met het zoeken en scoren van zeldzame vogels. :duim:

rob_voesten

iedereen is vrij om te kijken naar vogels zo als hij/zij dat wil.

Zo maak ik bekend als ik iets leuks heb gezien zo dat iedereen het kan komen bewonderen als ze dat willen.
Maar licht ook heel erg aan het geval wanneer en waar de vogel word gezien.

met vriendelijke groet Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rrsmits

Een laplanduil op fietsafstand van Wageningen! Zo ergens in december......

Groet
Ralph

Marijn van Oss

Mijn spannende lijstje van 2007:

1. Vale lijster
2. Sneeuwuil
3. ivoormeeuw
4. Ijslands Brilduiker
5. Bastaardarend
Groeten,
Marijn van Oss

henkjanvdkolk

CiteerEen laplanduil op fietsafstand van Wageningen! Zo ergens in december......

Groet
Ralph
bij ons in de achtertuin [bennekom] zitten er op het moment wel een aantal, het zijn er ongeveer 5.  :D  :lol:  :P  ;)  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jos Welbedacht

En daar woonde ik vroeger zo dichtbij!
Gelukkig heb ik hier iedere dag een Lammergier aan het pinda netje, tussen de vele Citroenkanarie's.  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Geert-Jan Kroon

Jullie praten maar wat raak.. :P  :P

Het is allemaal niks vergeleken bij de Marmeralk in onze vogeldrinkbak. ^_^  
Groet,

Geert-Jan Kroon

teunvankessel

#84
Dat is allemaal wel leuk
maar al die Albatrossen bij ons in de vijver
is toch ook wel gaaf
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

teunvankessel

#85
CiteerEn daar woonde ik vroeger zo dichtbij!
Gelukkig heb ik hier iedere dag een Lammergier aan het pinda netje, tussen de vele Citroenkanarie's.
Ja,  het is echt waar !! kijk deze foto maar eens..

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=18415

:P  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

henkjanvdkolk

CiteerDat is allemaal wel leuk
maar al die Albatrossen bij ons in de vijver
is toch ook wel gaaf
Hier in de vijver zitten alleen maar 3 steltstrandlopers en 7 grote grijze snippen + dagelijks 9 katvogels
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Kaja

#87
Bij ons in de tuin elke dag een sakervalk die 2 (uit de minstens 30) mexicaanse roodmussen pakt.
En elk voorjaar een blauwe vink die hier broed :rolleyes:

Predator

Bij ons in de tuin staat een tuinkabouter en ligt een vijver...
Groet, Maarten

Jorrit en Ruben Vlot

Pas op wat jullie allemaal zeggen met alle leuke soorten in de tuin. Voor je het weet knippen ze je hek kapot :P

En nu weer iets serieuzer a.u.b. ^_^  
Ruben en Jorrit Vlot
www.pbase.com/ruben_jorrit

[size=8]"Het ergste zijn de vogelaars. Iets zien wat jij niet ziet, en dan nog weten wat het is ook." [/size]