droom lijst voor nederland

Gestart door rob_voesten, januari 08, 2007, 21:02:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

eline1234

Eline

Edwin Russer

CiteerRoodkeelnachtegaal vind ik trouwens wel een van de mooiste dwaalgasten.

Absoluut, zo ergens in juni in de duinen zingend :)

http://www.avesphoto.com/WEBSITE/JP/species/RBTSIB-1.htm

Of een paar van die andere Aziatische rakkers,

http://www.pbase.com/ranschols/vogel__bird..._china_may_2005



Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

henkjanvdkolk

als ik dan een dwaalgast zou willen doe dan maar een Amerikaanse Zeearend in de Blauwe Kamer
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

TjeerdBurger

haha lijkt me een goed plan Henk-Jan  ;)


HJDT

Mensen het was de bedoeling iedereen te stimuleren om naar buiten te gaan en die soorten te vinden. Zet uit die PC, komt van uw luie reet af EN ZOEK !!!!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

rob_voesten

CiteerMensen het was de bedoeling iedereen te stimuleren om naar buiten te gaan en die soorten te vinden. Zet uit die PC, komt van uw luie reet af EN ZOEK !!!!
zo mag ik het hooren.

ben al veel buiten geweest maar verder dan 4 poelruiters 2 steldkluuten 10 witvleugelserns en 1 witwang stern kom ik niet


groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Leon Olsthoorn

Citeerals ik dan een dwaalgast zou willen doe dan maar een Amerikaanse Zeearend in de Blauwe Kamer
Ja als we dan echt mogen wensen wat we willen ga ik voor een filipijnse apenadelaar op de bavianenrots in Artis
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Edwin Russer

CiteerMensen het was de bedoeling iedereen te stimuleren om naar buiten te gaan en die soorten te vinden. Zet uit die PC, komt van uw luie reet af EN ZOEK !!!!
Ik zou zeggen, en voeg dan nu nog de daad bij het woord en ga nu het veld in!!!   B)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Edwin Russer

Citeerben al veel buiten geweest maar verder dan 4 poelruiters 2 steldkluuten 10 witvleugelserns en 1 witwang stern kom ik niet

Ben nog niet veel buiten geweest dit jaar maar verder dan een Blauwstaart, Mongoolse Pieper, Siberische Tjiftjaf, Vale Braamsluiper en een Zwarte Wouw ter plaatse kom ik niet ;)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Christian

Citeer
Citeerben al veel buiten geweest maar verder dan 4 poelruiters 2 steldkluuten 10 witvleugelserns en 1 witwang stern kom ik niet

Ben nog niet veel buiten geweest dit jaar maar verder dan een Blauwstaart, Mongoolse Pieper, Siberische Tjiftjaf, Vale Braamsluiper en een Zwarte Wouw ter plaatse kom ik niet ;)
Jij hebt het ook zwaar hé Edwin  
Christian Brinkman

rob_voesten

Citeer
Citeerben al veel buiten geweest maar verder dan 4 poelruiters 2 steldkluuten 10 witvleugelserns en 1 witwang stern kom ik niet

Ben nog niet veel buiten geweest dit jaar maar verder dan een Blauwstaart, Mongoolse Pieper, Siberische Tjiftjaf, Vale Braamsluiper en een Zwarte Wouw ter plaatse kom ik niet ;)
Oke dit was in mijn eigen gebied.

Dit er buiten

De blauwstaart, poelsnip, Siberische tjiftjaf, zwarte en rode wouw, krekelzanger, franklins meeuw en graszanger.

En dan nog als wenst voor mijn eigen gebied grijze strandloper.

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Leon Olsthoorn

#131
Mijn wensen zijn niet zo zeer nieuwe soorten voor Nederland, als ik echt zou mogen wensen ga ik voor griel en hop, vogels die voor mij enorm tot de verbeelding spreken. Ook voor grote uilen als sneeuwuil, sperweruil en vooral laplanduil hou ik me aanbevolen!
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Edwin Russer

Citeerhet was de bedoeling iedereen te stimuleren om naar buiten te gaan en dieMensen  soorten te vinden. Zet uit die PC, komt van uw luie reet af EN ZOEK !!!!

Yes, Powerbirding!!

http://www.geocities.com/rainforest/vines/4074/3power.htm
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Rinie van Reenen

Citeerhaha... ik moet er van de 5 [roerdomp, boomvalk, ransuil, rietgors, visarend] die ik in dit topic genoemd heb nog maar 1.

De roerdomp..... kheb ook maar weinig hoop dat ik die dit jaar nog tegenkom
Ik las dat zelfs dát je nog gelukt is, Henk-Jan!
Groet, Rinie van Reenen

Rinie van Reenen

CiteerEr zijn heel wat mensen die hebben gereageerd op dit topic. Ik heb een tussentijdse evaluatie uitgevoerd om te kijken wat er tot nu toe van de voorspellingen terecht gekomen is. Ter herinnering zijn dit de soorten die voorspeld zijn (ik heb alleen de soorten overgenomen die een redelijke kans maken):

Azuurmees (2x), Gon-gon, Bergheggemus (2X), Blauwe Nachtegaal, Bruine Gent, Diksnavelrietzanger, Petsjorapieper, Langstaartklauwier, Boomzwaluw, Huisgierzwaluw, Koningsstern, Amerikaanse Roodstaart, Kaspische Plevier,  Diksnavelrietzanger, Petsjorapieper, Oosterse Tortel, Kleine Grijze Snip, Kleine Kortteenleeuwerik, Ruppels Grasmus, Mongoolse Plevier, Bruine Klauwier, Lammergier, Naumanslijster, Dunbekwulp, Laplanduil, Kleinste Strandloper (3x), Sardijnse Grasmus, Oosterse Tortel, Taigavliegenvanger, Bergkalanderleeuwerik, Maskerklauwier, Roodborstlijster, Rosse Waaierstaart, Witkruinroodstaart, Snornachtegaal, Vale Spotvogel, Geelsnavekoekoek, Dwerguil, Zwarte Eend (2x), leonora's Valk, Roodkeelnachtegaal (3x), Witvleugelleeuwerik, Soraral, Maskerklauwier, Brilparulazanger, Zwarte Leeuwerik, Witvleugelleeuwerik, Amoervalk , Kleine Regenwulp, Oriental Plover en Zwartkopzanger (3x).

Na twee avonden van statistische analyses en minnen en plussen ben ik tot een opmerkelijke conclusie gekomen: WE HEBBEN NOG GEEN VAN DEZE SOORTEN DIT JAAR OOK DAADWERKELIJK IN HET WILD MOGEN AANSCHOUWEN. Sterker nog: er is er maar één (1 !!) die met een redelijk goed verhaal gemeld is, en die vogel was helaas niet van plan zijn medewerking te verlenen . . . .
Er zitten toch wel een paar echte voorjaarssoorten tussen dus voor een aantal begint het nu te dringen  ^_^
Kom op mensen !! Iedereen het veld in en trek die soort eruit !! Vergaart uw eeuwige roem !!
Zoals te lezen in andere topics is het een goed vogeljaar geweest, maar het voorspellend vermogen van de forumleden is tamelijk minimaal: de conclusie van Michel Veldt, die hij in mei deed, staat in december nog steeds overeind!
Groet, Rinie van Reenen

Jeroen Nagtegaal

We hadden toch wel een kaspische plevier dit jaar?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rinie van Reenen

CiteerWe hadden toch wel een kaspische plevier dit jaar?
'Wij' sowieso niet: het beest was niet twitchbaar. Overigens was het ook nogal twijfelachtig: de waarneming was gedaan door een gerenommeerd vogelaar, maar de video-opnamen strookten niet met de claim. Ofwel de waarneming was verkeerd gedaan, ofwel de waarnemer had per abuis de verkeerde plevier op de video gezet.
Overigens is er natuurlijk ook een claim van een Petsjorapieper. Alleen was ook deze niet twitchbaar, en (als ik het goed heb) nog niet zeker.
Groet, Rinie van Reenen

Jos Welbedacht

Maken we een nieuwe voor het volgende jaar, of proberen we eerst aan de wensen van dit jaar te voldoen in het volgende jaar?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

teunvankessel

Voor volgend jaar een Western Crowned Warbler  :lol:

Als die bestaat :blink:
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Jos Welbedacht

Jazeker, maar volgens mij is die kans nog veel kleiner, hoewel zijn broedgebieden dichterbij liggen.




Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Hans Bossenbroek

Volgend jaar moet maar eens een kleinste strandloper komen...

JohanvantBosch

CiteerMisschien is een twitchbare Papegaaiduiker wel eens leuk..?
Deze wens is misschien niet volledig in vervulling gegaan, maar je kansen waren dit jaar wel heel erg groot....  ;)  

maartenwielstra

Ik ben realistisch en denk aan nieuwe soorten voor mijn eigen lijstje:

Bonte Tapuit, Dwergarend, Klein Waterhoen, Raddes' Boszanger, Geelsnavelduiker

Edwin Russer

#143
CiteerMaken we een nieuwe voor het volgende jaar, of proberen we eerst aan de wensen van dit jaar te voldoen in het volgende jaar?
Een nieuw lijstje maken lijkt mij voor 2008.

Mijn voorspelling:

1. Reuzenzwartkopmeeuw
2. Kleine Regenwulp
3. Witkeelgors
4. Balkanbergfluiter
5. Witvleugelleeuwerik
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

JohanvantBosch

CiteerIk ben realistisch en denk aan nieuwe soorten voor mijn eigen lijstje:

Bonte Tapuit, Dwergarend, Klein Waterhoen, Raddes' Boszanger, Geelsnavelduiker
Dan sluit ik me bij jou aan, alleen wil ik dwergarend en bonte tapuit vervangen door Alpenheggemus en Rode rotslijster.

Gerard Troost

Mijn voorspel / wenslijst:
1) Bartrams Ruiter op Neeltje Jans
2) Mibo op het Kerkhof van Westkapelle (alleen voor de Walchenaren leuk, maar wow, wat zou ik uit mijn dag gaan)
3) Ovenbird in Oranjezon (zal alleen wel nooit teruggevonden worden, dus haast je als tie gepiept wordt)
4) Kleine Trap in het Zandvoortsteweggebied (morgen of zo)
5) Huisgierzwaluw langs Breskens, ik ga alleen huilen als ik er niet bij ben  :censored:

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

meike

Tijd wens ik, als ik dat had..... dan maakte ik me een lijst! Met Roodmus en Haakbek bijvoorbeeld, Blauwborst, Sneeuwgors..... Die kleine "rot"vogeltjes, die vind ik eigenlijk het meest interessant.

Zoveel mogelijk uilen komend jaar, dat is wel mogelijk. 's nachts ben ik toch vrij..... Nu nog nachtfotografie ff leren!

De beste wensen voor 2008 allen! :duim:  

redmar_woudstra

#147
Ik denk dat ik beter een lijstje voor mijzelf kan samenstellen, met vogels die ik nog moet zien. Schaamlijst met:
1. Wielewaal
2. Kruisbek
3. Strandleeuwerik
4. Ijsgors
5. Klapekster

Laat ik dan voor alle anderen nog wat extra's hopen met:
1. Grote Trap, omgeving Fochtelooerveen (februari)
2. Kleine Trap, op dezelfde plek (februari)
3. Oosterse Tortel (die moet echt een keer!), achtertuin van mijn ouders (maart)
4. Renvogel (wat een droomsoort!), Petten (juni)
5. Woestijngrasmus, plek van de Blauwstaart (november)
groet,
Redmar

Christian

1: Soraral, onbetwist op nummer 1, maakt me weinig uit waar.
2: Maskerklauwier, ergens in de duinen.
3: Eleonora's valk, Veluwe.
4: Pallas' Rietgors, Maasvlakte.
5: Drieteenspecht, Drenthe.
Christian Brinkman

henkjanvdkolk

Citeer
Citeerhaha... ik moet er van de 5 [roerdomp, boomvalk, ransuil, rietgors, visarend] die ik in dit topic genoemd heb nog maar 1.

De roerdomp..... kheb ook maar weinig hoop dat ik die dit jaar nog tegenkom
Ik las dat zelfs dát je nog gelukt is, Henk-Jan!
Ja, inderdaad
Alleen ga ik volgend jaar voor een roerdomp die ik wat langer kan bekijken  ;)

Mijn lijstje:
1. Braamsluiper [dit voorjaar......., dus is het dit voorjaar niet gelukt[om het kort te houden zeg maar]]
2. Gekraagde roodstaart
3. Kruisbek
4. Waterral
5. Zeekoet

Groeten,
Henk-Jan van der Kolk