Hoofdmenu

Satansboleet?

Gestart door Datura, januari 07, 2007, 18:44:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Datura

Hallo eenieder,

Bij het doorspitten van wat oude foto's kwam ik deze tegen. Het is de enige foto die ik heb (dus geen onderkant helaas). Is toch nog te zeggen dat dit een satansboleet is of zijn er meer mogelijkheden?

Bij voorbaat dank!
Groet,
Kim Lotterman
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

kvb

Beste Kim

Dit is een niet te beantwoorden vraag. Het is aan de hand van de foto niet eens te zien of het wel een boleet is. Het enige wat ik kan zeggen is dat de kleur van de hoed klopt.
De buisjes moeten knalrood zijn geweest. Misschien dat je daar nog iets van weet.

Kik


Datura

Hoi Kik,

Ik was er al bang voor! Ik ben wel zeker dat het een boleet is, ik heb er nog wel onder gekeken. Helaas stond er meer één en de onderkant heb ik weerspiegelend in mijn mes bekeken. Alleen weet ik nu niet meer welke kleur de buisjes hadden... Het was te proberen, bedankt voor je antwoord.

Groet van Kim
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Marijke

Er is geen andere soortsgroep met deze combinatie van kenmerken dan de boletengroep, dus ondanks het feit dat je niet eens de buisjes kunt zien durf ik met 100 % zekerheid ook van de foto te zeggen dat dit een boleet is. Een satansboleet zou kunnen, echter bijvoorbeeld de Pronksteelboleet ook... En zo zijn er nog meer.