??? Camouflage is sterk punt - Stofluisje?

Gestart door Violet (en Remco), mei 05, 2012, 22:16:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Violet (en Remco)

We beginnen voor deze waarneming bij 'Overige insecten', want geen idee waar we moeten zoeken...
Springstaartje, cicade, bladluis, kevertje  ???  Was erg klein (op foto eerst flink moeten zoeken wat er op de kiek was gezet).

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/68023566
Insect (overig) onbekend - Insecta indet. gezien op 2012-05-05 Lage Vuursche - Recreatiegebied Drakensteyn
Foto's:






bij voorbaat dank IVN Eemland Vlinderwerkgroep
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arp

Ik doe hem toch weer terug naar Insecten (overige) - volgens mij is het een stofluis(nimf) ...

Ah duh - daar stond ie al - was even in de war met een ander topic  ;D
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Violet (en Remco)

Kijk, stofluis, dat was de naam die op het puntje van m'n tong lag, maar niet tevoorschijn wilde komen  ;D
Was een prachtig miniatuurtje in ieder geval!

We zetten hem weg op nimf stofluis spec. tot iemand met een nog beter idee komt.

Thamks Arp!
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Arp

Hoi saampies,

Ik ben even zo vrij geweest om de topictitel aan te passen in de hoop de kenners lekker te maken ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

harry60

Er zijn ook stofluizen zonder vleugels dus kan ook een volwassen exemplaar zijn  ;D

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Arp

Ik meen, vooral op de eerste foto, onder het vuil duidelijk een onvolgroeide vleugel(kapsel) te zien  B)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jack_windig

Ja, het is een nimfje. Je ziet inderdaad een vleugelaanleg. Nou zijn er ook wel volwassen stofluizen met kleine vleugeltjes maar die zien er toch anders uit.

Violet (en Remco)

Arp, dank voor het aanpassen van de topictitel  :duim:
Verder allen dank voor de reacties! Interessant weer.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl