BEKNOPTE VELDGIDS NACHTVLINDERS

Gestart door Windekind, juni 01, 2012, 12:10:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Windekind

VRIJWEL ALLE SOORTEN VAN NL EN HANDIGE BEKNOPTE VELDVERSIE VAN HET WERK NACHTVLINDERS
VOOR 12,50 NIEUW GEKOCHT IN VELP BIJ JANSEN EN DE FEIJTER.
WELLICHT INTERESSANT VOOR JULLIE (HEB HEM ER ZELF MAAR BIJ GEKOCHT NAAST STANDAARDWERK)
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

LucV

Dat boek staat momenteel vrijwel overal stevig in aanbieding. Dus de liefhebbers : niet aarzelen en aanschaffen !

SlechtValk

Citaat van: LucV op juni 01, 2012, 22:34:23 PM
Dat boek staat momenteel vrijwel overal stevig in aanbieding. Dus de liefhebbers : niet aarzelen en aanschaffen !

Je zou bijna denken dat er een nieuwe uitgave aan zit te komen, iemand die hier toevallig meer van weet?

Bovendien is het boek bij veel winkels ook uitverkocht, ik probeerde het laatst bij een dikke blauwe boekverkoper via internet te bestellen maar die brachten mij na enkele dagen op de hoogte dat het niet meer leverbaar was, met excuses en een code voor gratis verzending (een maand geldig), bij de naturalis boekwinkel was hij nog wel beschikbaar, daar kreeg ik hem dus van de week netjes van binnen (note: verzendkosten staan bij naturalis nog wel op de website maar zijn afgeschaft dus niets van aantrekken).

@Windekind: schakel a.j.b. volgende keer even je caps lock uit... al die hoofdletters maken het niet beter leesbaar
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Net besteld. Hopelijk is 'ie nog op voorraad en is 'ie voor de nachtvlindernacht binnen!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juni 04, 2012, 12:06:38 PM
Net besteld. Hopelijk is 'ie nog op voorraad en is 'ie voor de nachtvlindernacht binnen!

Meteen al een mailtje gehad dat 'ie zsm wordt opgestuurd   :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Vincent Sanders

Had hem ook besteld, voor deze prijs kon die er ook wel bij dacht ik. Is een mooi gidsje  :duim:
Gr,
Vincent Sanders

Alex Kwak

Ik heb 'm overigens een paar dagen geleden ontvangen  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Tim Asbreuk

Wat is het verschil met het standaard werk? Ik heb het standaard werk al een tijdje en ik vraag me af of de beknopte veldgids een handige aanvulling is, voor bijvoorbeeld in het veld?
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

SlechtValk

Citaat van: Tim Asbreuk op juni 19, 2012, 16:32:21 PM
Wat is het verschil met het standaard werk? Ik heb het standaard werk al een tijdje en ik vraag me af of de beknopte veldgids een handige aanvulling is, voor bijvoorbeeld in het veld?

Ik heb het standaard werk niet in mijn bezit dus vergelijken is een beetje lastig, maar wat als belangrijkste punt nogal opvalt, het verschil in pagina's. Het standaardwerk heeft 415 pagina's en deze beknopte uitgaven slechts 160, dit zal gevolgen hebben voor het aantal vlinders per pagina en de hoeveelheid tekst en er zullen vermoedelijk flink wat (zeer) zeldzame soorten overgeslagen zijn (maar dit kan ik niet bevestigen), maar heeft natuurlijk als voordeel dat het boekje slechts +/- een centimeter dik is in tegenstelling tot de meer dan 3 centimeter van het standaardwerk. Het boek heeft een paperback maar bij mij werd deze geleverd met een net plastic hoesje waardoor de papieren kaft een stuk netter blijft.

bol.com heeft een aantal pagina's ter illustratie, wat misschien een indruk geeft van hoe het boek er van binnen uitziet. (zij kunnen het boek overigens niet meer leveren en ze worden daar tweede hands voor meer dan 20 euro aangeboden dus blijft de winkel van naturalis (met nog steeds maar 12,50 natuurlijk de meest aantrekkelijke aanbieder).

Tot slot... 12,50 (en geen verzendkosten) is natuurlijk een prachtige prijs om een exemplaar als veldgids aan te schaffen, ookal zal deze misschien niet 100% voldoen voor de gevorderden...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Tim Asbreuk op juni 19, 2012, 16:32:21 PM
Wat is het verschil met het standaard werk? Ik heb het standaard werk al een tijdje en ik vraag me af of de beknopte veldgids een handige aanvulling is, voor bijvoorbeeld in het veld?
Heb beide, alleen niet naast mekaar liggen...
Grootste verschil is dat de beschrijving en afbeeldingen naast elkaar zijn. Zo is het niet nodig om te zoeken naar de beschrijving. Ook lijkt de beschrijving korter, maar wel gericht op determineren. Er zullen vast soorten niet in staan, maar dat zullen geen soorten zijn die wel in NL en Be voorkomen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Windekind

De platen met vlinders zijn volgens mij identiek, de teksten zijn nu naast de platen geplaatst en sterk ingekort. Dit laatste is het belangrijkste verschil volgens mij.
Zelf vind ik het fijn om hetveldboekje naast de standaardgids te hebben. het is kleiner en lichter en met plastic kaft en dus neem ik het gemakkelijker mee. Bovendien blijft het standaardwerk zo netjes.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Windekind

Tja, ik zou hem niet laten liggen als je het te besteden hebt en interessant vindt. Vind je het standaardwerk te duur dan heb je hier een supergids voor een schijntje. !!!
De spinnengids van Roberts kocht ik daar ook voor een schijntje, Die had ik allemaal moeten kopen bij nader inzien, want er lagen er nog wel enkele tientallen. >:(

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Jordy van der Beek

Validator steekmuggen