Leuke waarnemingen en nieuwe plekken 2012

Gestart door JohanvantBosch, mei 03, 2012, 20:19:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anne Hueber †

Citaat van: JohanvantBosch op augustus 17, 2012, 22:51:19 PM
Omdat je niet op de facebookpagina van de waarnemer hebt gekeken ;-)

Dat klopt, wat heb ik dan op facebook te zoeken..... ;D
Jammer, dat ie dan niet op wrn.nl ingevoerd wordt en met een foto.

nick w

we zitten niet allemaal op facebook toch? Dan hadden we dit forum niet...

Groet,
Nick W

Platbuik

Mooi dat Johan het facebook voor ons leest :duim: dan hebben wij weer tijd om naar buiten te gaan, toch ;)
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

nick w


JohanvantBosch

Theo M. zag vandaag een man Zadellibel bij Boukoul (Limburg). Ik begreep dat de libel later verdwenen was. Maar exacte details weet ik ook niet omdat de info via via kwam.

Johannes Klapwijk





Mars Muusse

Goed gedaan broer. Vorige week in de Ardeche had ik er 3, vlak bij de camping aan de Chazzezac. Alle redelijk jonge beesten zo leek het. Het was me ook wel een warme droge boel daar in Z Frankrijk dit jaar. Hier even een plaatje, ik moet de hele meuk nog invoeren op Observado:


theomuusse

Ja, beetje plantjes kijken in dit erg leuke gebiedje (bekend van brunneum, fonscolombi en erythrea.

Hij viel direct op als zijnde een aparte aeshna, met name door dat gekke zware koppie. Het achterlijf is slanker en minder zwaar dan bij imperator en parthenope waardoor hij een aparte jizz krijgt.

Het gebiedje is wel een optie voor meer dan alleen langsvliegen voor deze soort denk ik.

Theo

Ted van der Knaap

Citaat van: Ted van der Knaap op juli 11, 2012, 14:39:33 PM
Dit is al een bestaande plek, maar word wel nieuw!  http://www.natuurmonumenten.nl/content/start-herstel-hoogveen-wooldse-veen
Deze plek is dus een tijdje NIET toegankelijk!

Ik gebruik dit topic maar weer even hoewel er in de titel 2012 staat (misschien aan te passen naar 2013!)

Gisteren was ik in het Wooldse Veen en ik moet zeggen dat ik flink wat moeite had met de vernieuwing. Bij de ingang is er heel veel weggekapt en is het erg open. Er is een vlonderpad aangelegd waardoor je zo'n 30 cm boven het terrein loopt. Ongetwijfeld is de herinrichting goed voor het Hoogveen en gloreert de flora en fauna er beter door. Maar ik ben de feeling met het voorheen "knusse/spannende" gebied een beetje kwijt.
Vlonderpad loopt naar achteren waar er rechts een iets verhoogde uitkijkpost is gemaakt, ga je naar links loop je boven het water en nogmaals links ga je weer in rechte lijn terug naar de ingang, daar gaat het vlonderpad halverwege over op een soort veendijk wat m.i. heel wat aantrekkelijker is.

Misschien moet ik er weer vaker geweest zijn om het weer een leuk gebied te vinden.

a.s. zaterdag is er een open dag: http://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/kom-naar-de-open-dag-in-het-wooldse-veen
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

nog 2 foto's
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Anne Hueber †

Die foto's van het vlonderpad doen me denken aan de Hoge Venen op de grens met Duitsland.
Daar hebben ze verschillende vlonderroutes en die duren ieder zo ongeveer 2-3 uur.

nick w

ik vind het wel leuk dat het nu een rondloop is en niet heen-en-terug over hetzelfde pad. Ik ga een keer kijken!

Groet,
Nick W

Platbuik

Dank voor de info, Ted :duim:
Ik ga er heen, als er weer is :-\
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)