Boommarter uitwerpsel?

Gestart door Rikstar, mei 03, 2012, 09:26:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rikstar

Hoi iedereen.

In Schotland vorige week dit poepje gevonden: http://observado.org/waarneming/view/67790420
gevonden in een vrij jong naaldbos.
Na mijn weten komt steenmarter niet voor in Schotland maar heb je wel Boommarter of Nerts.
Voor een vos leek mij dit wat te klein. Is dit van een Boommarter?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

maurice.lahaye

Tja, het zou kunnen. Keutels van vos kunnen echter zeer variabel zijn... Hier is met niet met zekerheid een 'eigenaar' aan vast te plakken (helaas).

Vr. groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Rikstar

Hoi Maurice, bedankt voor je reactie.
Mijn vinger erbij leggen als meetmiddel heeft dus niet geholpen?
als ik de foto nu even met mijzelf nameet, schat ik in dat de drol zo'n 1cm tot hooguit 1.5 cm dik is en ca. 7 cm en hooguit 8 cm lang.   (dan is de drol natuurlijk niet uitgerekt)
Als we er niet uitkomen waar mag ik de waarneming dan op zetten, mag hij op onzekere boommarter blijven of heb je liever dan ik de waarneming verwijder?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

maurice.lahaye

Nee, die vinger heeft niet geholpen... Soms helpt ruiken, het schijnt dat boommarter-poep zoetig ruikt (nooit zelf geprobeerd overigens). Wat echt zou hebben geholpen is een DNA-analyse, maar dat is natuurlijk niet echt realistisch. Ooit, in de verre toekomst.

Ik zou de waarneming gewoon invoeren als onzekere boommarter.

Groet,
Maurice
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Rikstar

bedankt weer voor je reactie. Dan laat ik de waarneming zo staan.
Voor Hermelijn leek de drol mij trouwens te groot en volgens boeken moet Bunzing uitgestorven zijn in Schotland dus ook die 2 heb ik zo kunnen uitsluiten :)
nogmaals dank.

Cheers
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre