Hoofdmenu

4 kevertjes

Gestart door sjonnoh, mei 01, 2012, 19:32:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

Goeden avond forum!


Vandaag heb ik enkele insecten gefotografeerd waaronder deze 4 kevertjes. Ik ben niet 100% van de determinatie dus zocht wat hulp bij de namen.
1. Poecilus spec.? (2 foto's)
2. Sitona lineatus?
3. Phyllobius pomaceus?
4. ook een Poecilus spec.? (2 foto's)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

beetlestitch

beide poecilus spec. kloppen. groeten toon.
Toon Keukelaar

Th.Heijerman

En de beide snuiters zouden kunnen kloppen, maar niets is zeker ...

sjonnoh

Van de Poecilus spec. is zeker geen soort van te maken?


En ooit had ik eens gelezen dat loopkevers niet vlogen, kan dat kloppen? Want de 1ste Poecilus spec. vloog wel. Of ben ik met een andere groep in de war?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Th.Heijerman

Nee, die Poecilus is van deze forto's niet met zekerheid te doen. En de meeste loopkevers zijn goede vliegers ... ik snap ook niet dat ze loopkevers genoemd worden...

Theodoor

beetlestitch

van de poecilus zo niet verder van de foto. loopkevers kunnen vliegen maar niet alle soorten en om het makkelijk te maken kunnen van 1 soort enkle wel vliegen en meerdere niet. bv. carabus clathratus kan in sommige gevallen wel vliegen maar de meeste niet. calosoma kunnen alle aduten zeer goed vliegen om de rupsenplagen te volgen. dus sommige soorten vliegen andere soorten niet en enkele soorten.sommige ex wel en meesteal de meerderheid niet. groeten toon.
Toon Keukelaar

sjonnoh

Dan is dat ook weer even opgehelderd, bedankt voor de info allemaal!
Ik zal ze allemaal bij de familienaam zetten.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~