bloedrode roest ?

Gestart door wim h, april 30, 2012, 11:20:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

wim h

hallo ;  deze knalrode aantasting zag ik op brandnetelbladeren, ook een ander kruid in de buurt was aangetast.  wie heeft dit meer gezien ?  groeten  wim.

Henri van Dodeweerd

Hoi Wim,
Heb je toevallig ook een foto van de onderkant van het blad gemaakt?
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

wim h

    hallo  henri  ;   de onderkant was onaangetast en na een paar dagen verkleurt het naar grijszwart.      groeten   wim.

Margreet Kwh

Het lijkt me eerder dat er een rode vloeistof op de bladeren is gedruppeld. Staan er rode bessen in de buurt of is er een ijsboer langsgekomen? B)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

wim h

dat dacht ik in eerste instantie ook even maar er zijn in deze tijd van het jaar geen rode bessen en de brandnetels staan in een rustig hoekje waar niets gebeurd en zijn net opgekomen , de bladeren lijken onaangetast en vanochtend met de regen was het met enige moeite afveegbaar , nog een paar foto's van nu.  wim.

Margreet Kwh

Ik heb verder geen idee, maar vind het er niet als een roest uitzien.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

Misschien zijn er gisteren een paar aan het paintballen geweest of is het een manier om een speurtocht te markeren.
Herman van der Meer

wim h

ik denk dat het toch iets van buitenaf is geweest, je ziet nu dat het blad gewoon doorgroeit en het verkleurde opbreekt, wat het is zal wel een raadsel blijven maar in ieder geval geen roest.   groeten  wim.