Ei-vormige bol

Gestart door Tatanka, januari 04, 2007, 17:33:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tatanka

Hoi,

Misschien dat jullie me kunnen helpen, ik hoop het!
In Drenthe, ergens in een klein stuk bus vond ik in de humusrijke en mosrijke bosgrond eigenlijk net aan het oppervlak de volgende bijna ronde bol.
Wit van kleur, na wat wrijven verdween de mat witte kleur en oogde het wat doorzichtiger, wat richting beige. De bol was vrij stevig maar wel iets in te duwen.

Ik vond de bol vlak naast een kapot stuk paddestoel wat stamvormig was en wat een soort honingraatstructuur had en heel slijmerig was. Het was ook enorm broos en viel uitelkaar bij aanraken. Misschien dat dit eerst bij de witte bol hoorde?

Hierbij ook twee foto's van de witte bol.



Niko Buiten

#1
Volgens mij is dit het ei van een heks. Een heksenei. Daaruit komen stinkzwammen, zoals de Grote stinkzwam. Zo te lezen lag een oud exemplaar daarvan er naast.
Groet,

Niko Buiten.


Gert Kremer

Duivelsei  is de naam dacht ik!
maak het open en het glad en glibberig.
Groeten, Gert
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

leo custers

Als je hem doorsnijd enhij ziet er zo uit, dan is het een duivelsei deze hebben ook altijd maar een wortel. foto
[size=8]LEO CUSTERS[/size]

leo custers

Als je hem doorsnijd en hij ziet er zo uit, dan is het een duivelsei deze hebben ook altijd maar een wortel. foto groetjes Leo
[size=8]LEO CUSTERS[/size]