in de rouw

Gestart door hiskodevries, april 28, 2012, 17:01:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

met mijn eos 400 in de regen gelopen. Daar kunnen ze niet tegen.
Err 90 na resetten.
einde slr hobby vrees ik.
fotoboer stelde vast dat de camera niet meer te repareren is
Diepe rouw.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

pia zz

veel sterkte Hisko, voel met je mee :(  maar ook niet zo slim om onbeschermd,  in de regen met je camera op pad te gaan :-\
  groet Pia.

hiskodevries

Toch wel goed nieuws. 38. Uur open laten staan boven de cv . Hij lijkt het weer te doen.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

gko

nu is de fotohandel in de rouw, laat weten aub of het weer helemaal goed komt of al
gekomen is
met vr gr gkoopman

hiskodevries

net een paar honderd keer afgedrukt, werkt nog steeds
nog maar even 24 uur open laten liggen voor de zekerheid
van de week een nieuwe backup battry kopen, die is wat uitgeslagen

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

pia zz

super Hisko, scheelt weer een heleboel eurie's :duim:  veel fotoplezier, maar niet meer in de regen!
  groet Pia.

Auratus

De zelfde Err 90 heb ik jaren geleden ook eens gehad met mijn 400D. Toen was regen niet de oorzaak, maar een bak koffie. Ook toe heeft een uitgebreide droogbeurt goed geholpen hoewel het toestel heel af en toe nog wel op onverklaarbare wijze "vast" lijkt te lopen. Even de batterij er uit en dan kan ik weer verder in zulke gevallen.
Groet,

Jan

gevonny

Ook eens meegemaakt met m'n Nikon F4 destijds, bij een zware huttentrektocht in een wolkbreuk terecht gekomen en geen direkte bescherming voor de camera bij de hand.  Aangekomen in de berghut het ding helemaal uitelkaar gehaald, het water stond er gewoon in!

Een Föhn van de Huttenwird geleend, alle printplaten en banen goed drooggeföhnt, een tijd laten afkoelen (anders krijg je condensvorming) en toen weer in elkaar gezet.
Camera deed het weer als vanouds..

In ieder geval bij zo'n soort calamiteit zo snel mogelijk de stroombron eruit halen zodat kortsluiting zoveel mogelijk vermeden wordt!

Groeten,

Natuur groeten,
Gé Driessen

http://www.flickr.com/photos/86388305@N04/

Frans Langelaan

Goeie tip om de batterij er meteen uit te halen!!

Ter informatie: in de electronica industrie worden electronica boards gewassen (om soldeerflux resten te verwijderen) met gedemineraliseerd water in een soort vaatwasser, waarna de boards gedroogd worden met warme lucht.

Regenwater is de in de natuur voorkomende vorm van gedemineraliseerd water, dus dat hoeft echt geen problemen te veroorzaken. Mits de spanning er maar af is (zelfs met spanning erop kan het dan nog goed gaan. Dat hangt er vanaf waar het water uiteindelijk terechtkomt).

Goed laten drogen alvorens er weer een batterij in te zetten of aan te sluiten op een voeding en ik verwacht in 90% van de gevallen geen verdere problemen. Zeker niet als het regenwater betrof.

Groet,
Frans.

Melchior van Tweel

Citaat van: naalegnalsnarf op januari 06, 2013, 19:40:26 PM

Regenwater is de in de natuur voorkomende vorm van gedemineraliseerd water,

Dat is wel erg kort door de bocht. Regen neem in de lucht van alles op, neem bijvoorbeeld saltspray aan de kust. Maar ook wel in het binnenland. Als je wil wassen, gebruik dat gewoon een fles demiwater dat in elke supermarkt of bouwmarkt te koop is voor een habbakrats.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Frans Langelaan

Melchior, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. De term zure regen kwam ineens weer bij me op. Uiteraard niet echt een voorbeeld van demin water.

Dan nog: voor electronica die nat geworden is loont het zeer de moeite om eea rustig te laten drogen en daarna te testen of het nog werkt. Ik blijf bij mijn voorspelling (gokje  ;)) van 90%.
Groet,
Frans.

ZLHaberham

Hoest. Kuch.

Gekheid op een stokje; ongetwijfeld komen de concurrenten ook met zoiets. Maar sinds ik de K-5 heb loop ik wel een stuk mnder neurotisch rond door regenbuien (nou nog een waterdichte lens).