Hoofdmenu

Blauwstaart

Gestart door Alwin, januari 03, 2007, 13:22:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

jesse

#30
als je de mogelijkheid hebt zou ik over de zeeweg komen, dus dat is afslag haarlem-zuid/zandvoort vanuit amsterdam.De Zandvoorteslaan(richting heemstede) heeft veel omleidingen e.d. waar je niet vrolijk van wordt.
Overigens is het in de buurt van het benzinestation gratis parkeren.

behalve dan inderdaad zoals rhlgenuit zegt: niet parkeren in de parkeerhaven van het bezinestation.

groet,

jesse zwart

jvdlaan

#31
CiteerTsja, in de middag was het gewoon genant om twitcher te zijn.
Wat een ongeorganiseerde niets-ontziende tyfusbende.
Door het gedrag van de 1 mist de andere hem ook nog.
Ik hoop dat wij twitchers er volgende keer meer over na denken.

Theo, die zich ook erg ergerde.

Maar ik ben ook erg blij dat ik hem even heb kunnen zien.
In 1985 (29 sept, Texel) ging het er zo aan toe:



Dat mannetje met die gebalde vuist is Hans ter Haar. En die met die zonnebril ben ik, een voormalige adonis B). Rechts van mij Jan-Jaap Brinkman en rechts daarvan zittend Arnold Veen. Arnold, Jan-Jaap en Hans ontdekte de vogel destijds!

De fotograaf ben ik vergeten, sorry, maar ik hoop op clementie ivm copyrights...

Jan

hterhaar

Mooi moment Jan !

Ik las trouwens in eerste instantie : 'ik hoop op dementie....." - 't zal aan mijn leesbril liggen....

Gr.,

Hans

theomuusse

Ja Jan, dat zijn andere aantallen.

Ben benieuwd hoeveel mensen hem vandaag in de middag niet gezien hebben.
Ik kreeg het idee dat dat er veel geweest moeten zijn.
Hij zat nooit meer langer dan even op een bepaalde plek.
Theo

Edwin Russer

CiteerDat mannetje met die gebalde vuist is Hans ter Haar. En die met die zonnebril ben ik, een voormalige adonis . Rechts van mij Jan-Jaap Brinkman en rechts daarvan zittend Arnold Veen. Arnold, Jan-Jaap en Hans ontdekte de vogel destijd

http://www.dutchbirding.nl/journal/backpdf/1986-4.pdf
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Thijs Fijen

CARPOOL GEZOCHT! Morgen?? (Veghel NB) Mogelijkheid op ergens op een station af te spreken.

Het lijkt me zo'n tof beestje.

Hoeveelste voor Nederland? En hoeveel twitchbare?

Thijs
Thijs Fijen

thijs

Ik dacht derde, hierboven genoemde, plus een gevangen op Schier.
Dus tweede twichbare

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Edwin Russer

CiteerIk dacht derde, hierboven genoemde, plus een gevangen op Schier.
Dus tweede twichbare

Thijs
En ook nog een vogel op Vlieland die na vangst zelfs een paar keer werd teruggevangen,

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bas vd Burg

#38
Volgens mij in ieder geval het vijfde geval voor NL:
1967 Texel
1985 Texel
2001 Schiermonnikoog
200? Vlieland
2007 Zandvoort

En inderdaad pas de 2e twitchbare!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Steven Wytema

CiteerIk dacht derde, hierboven genoemde, plus een gevangen op Schier.
Dus tweede twichbare

Thijs
5e;
wel de 2e twitchbaar.
http://www.wpbirds.com/records.php?id=623
en op Edwin-style:
01. 16 October 1967 , Korverskooi, Texel, Noord-Holland, first-year male, trapped, dead      
   02. 29 September 1985 , De Cocksdorp, Texel, Noord-Holland, first-year      
   03. 11 October 1999 - 16 October 1999, Kroonspolders, Vlieland, Friesland, first-winter male, trapped      
   04. 05 November 2001 , Groene Glop, Schiermonnikoog, Friesland, first-winter female, trapped

Steven Wytema


joostverhoeven

Citeer
Citeeris het geen escape??
Ik denk dat als je je dat gaat afvragen dat je wel vraagtekens kan zetten bij ELKE vogel die buiten zijn normale verspreidingsgebied voorkomt.
Dus Joost, blijf jij maar lekker kritisch dan drinken wij d'r nog eentje op deze ENORME MEGA !!!
* is blij *

(en ohja: hij was ongeringd. Ongeringd? ja echt, goh dat had ik nou nooit verwacht..;) )
pffff zal hier wijselijk niet op reageren.  :censored:
Maar idd mooie waarneming.
Groeten,

Joost Verhoeven

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Edwin Russer

#42
Citeeren op Edwin-style:
01. 16 October 1967 , Korverskooi, Texel, Noord-Holland, first-year male, trapped, dead
02. 29 September 1985 , De Cocksdorp, Texel, Noord-Holland, first-year
03. 11 October 1999 - 16 October 1999, Kroonspolders, Vlieland, Friesland, first-winter male, trapped
04. 05 November 2001 , Groene Glop, Schiermonnikoog, Friesland, first-winter female, trapped

Ha Steven,

Bedoel je de vetgedrukte style of mijn uitvoerige teksten die ik er soms in plak, maar zo te zien ben je er wel van gecharmeerd  :)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Tim de Boer

Wat een klotebeest ik ben daar van 2 tot 5 geweest maar nix gezien natuurlijk, vrijdag maar weer denk ik.

Overigens was er een hoop stress inderdaad en leip jan en alleman door het gebied heen maar dit was meer kuddegedrag als een iemand het doet he..
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Jeroen Nagtegaal

Wat eet zo een beest eigenlijk? Kun je dan niet gewoon een scherm plaasten en dan binnen het scherm heel veel voeren? lijkt me niet zo moeilijk,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ies Meulmeester

CiteerWat een klotebeest ik ben daar van 2 tot 5 geweest maar nix gezien natuurlijk, vrijdag maar weer denk ik.

Overigens was er een hoop stress inderdaad en leip jan en alleman door het gebied heen maar dit was meer kuddegedrag als een iemand het doet he..
Idd, ik was er dan wat later en ook gemist. Op de vogellijn hadden ze het over een "bosje"waar de vogel in zou zitten, dit bleek toch wel een groot bos te zijn. Maargoed morgen maar weer, een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Jaap Denee

Ik had vanmiddag al lol toen ik naar dat fantastische "klotebeest" (een quote van een van mijn voorgangers) heb staan kijken en ik én de blauwe staart én de oranje flank én de oogring én het mooie, blanke keeltje heb gezien. En dat allemaal braaf vanaf het pad.

Vervolgens heb ik me toch ook goed vermaakt met 'ons' fantastische kuddedier-gedrag, het heen en weer rennen op het moment dat de vogel weer even gevonden werd (hoe jammer inderdaad dat daarbij wat gras werd platgetrapt zeg), en het vervolgens weer teleurgesteld afdruipen als de vogel toch weer ontsnapte aan zijn/haar omsingeling.

En nu heb ik weer lol om een aantal van jullie reacties in dit topic.

Dus graag wil ik Leo nogmaals bedanken voor het uitlaten van zijn hond op de juiste plek op het juiste tijdstip. Aart bedankt voor het melden dat er auto's weggesleept werden (want dit is daadwerkelijk tenminste een van ons overkomen). En de rest, voor jullie reacties: ook bedankt voor het lachen!

;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

maartenwielstra

CiteerWat eet zo een beest eigenlijk? Kun je dan niet gewoon een scherm plaasten en dan binnen het scherm heel veel voeren? lijkt me niet zo moeilijk,
Gewoon een kardinaalsmuts kopen bij de plaatselijke plantenzaak en die omhoog houden.

thijs

Citeeren het vervolgens weer teleurgesteld afdruipen als de vogel toch weer ontsnapte aan zijn/haar omsingeling.
Of omdat het de zoveelste Roodborst was :)
Was genieten trouwens, mocht dat nog niet duidelijk zijn.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

maartenwielstra

CiteerVervolgens heb ik me toch ook goed vermaakt met 'ons' fantastische kuddedier-gedrag, het heen en weer rennen op het moment dat de vogel weer even gevonden werd
Dat heen en weer lachen is altijd geweldig spannend. Zo ook de vals-alarmen, hahaha! Tot 2 maal toe had ik net een bakje koffie in mijn tengels toen de vogel net gezien werd. Nog geprobeerd om met het bakje te rennen, maar ik raakte te ver achter en morstte. Ik bedacht me dat het een geweldige nieuwe soort voor me was en besloot en schaarse bakje toch maar aan de planten te voeren; ik hoop dat ik hiermee geen natuur heb geschaad.  

steenl

Het was inderdaad soms lachen geblazen.
Vooral toen een vogelaar (ik noem geen namen) nogal hard van een duin afstuiterde. Ik kwam niet meer bij.  :D  :rolleyes:

PS
Dit is de 3e twitchbare Blauwstaart. De gevangen vogel van Vlieland was de dagen erop ook te doen. Ik ken tenminste mensen die hem daar hebben gezien.

Hulde aan LEO!! Wat een vondst.

Bas vd Burg

Die vogel van vlieland twitchbaar? Heb altijd begrepen dat dat beest in totaal 8 keer (!) is gevangen, en na de achtste keer gevangen te zijn, losgelaten op een andere plek. Alvorens los te laten is het bekend gemaakt dat de vogel al 8 keer was gevangen en dat besloten was het beest elders los te laten.

De dag na vrijlating zijn toen vogelaars gaan zoeken op de "loslaat-plek" maar hebben toen niks gevonden.

Of heb ik het nu goed mis?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Bram Rijksen

dat was inderdaad juist de grootste frustratie van veel vogelaars: het feit dat dat beest tig keer teruggevangen werd, zonder dat daar iets over naar buiten kwam..

steenl

Sommigen die op het eiland waren hebben die vogel dus Wel gezien.
En nu hebben wij hem :)

Bas vd Burg

Het enige wat ik weet is dat mij bekende vogelaars de dag nadat de vogel van Vlieland is vrijgelaten, zijn wezen zoeken maar toen helaas niks hebben gevonden.

Maar inderdaad nu hebben we de soort wel!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Jaap Denee

Voor iedereen die nog niet op de hoogte is: inmiddels wordt de vogel weer af en toe kort gezien in de bekende tuintjes.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

JohanvantBosch

CiteerHet enige wat ik weet is dat mij bekende vogelaars de dag nadat de vogel van Vlieland is vrijgelaten, zijn wezen zoeken maar toen helaas niks hebben gevonden.

Maar inderdaad nu hebben we de soort wel!
Ik ken een of twee vogelaars die de vogel van Vlieland wel gezien hebben, volgens mij op de laatste dag dat hij in de Kroonspolders zat of zo... Schweinerei!

Jaap Denee

Het is er vandaag ook weer gezellig. Misschien iets te...

zie reacties op het Katwijk-forum: Katwijk forum

Juist de aanwezigheid van dat hek leek de rust van de vogel enigszins te kunnen garanderen.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee

Bovendien hoop ik niet dat ze het hek open laten staan... Straks ontsnapt hij nog.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

joostverhoeven

Hopen dat hij er morgen nog zit...(dan is werken-stage echt  :censored: ) dan pak ik de eerste trein.. richting A'dam :)
Groeten,

Joost Verhoeven