Hoofdmenu

Blauwstaart

Gestart door Alwin, januari 03, 2007, 13:22:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alwin

Er wordt zojuist een Blauwstaart gemeld Zandvoortselaan (Zandvoort) bij bosje van Benzinestation. Heeft iemand details? Wordt het doorwerken of onmiddelijk spullen pakken?
Alwin

Life list  4 54 Roodoogvireo

joostverhoeven

is het geen escape??  
Groeten,

Joost Verhoeven

Ben Wielstra

Nee, er stond nog een hek omheen.

JPH

Mooi gezien bij kas in tuin achter benzinepomp :)  

Steven Wytema

#4
Citeeris het geen escape??
Ik denk dat als je je dat gaat afvragen dat je wel vraagtekens kan zetten bij ELKE vogel die buiten zijn normale verspreidingsgebied voorkomt.
Dus Joost, blijf jij maar lekker kritisch dan drinken wij d'r nog eentje op deze ENORME MEGA !!!
* is blij *

(en ohja: hij was ongeringd. Ongeringd? ja echt, goh dat had ik nou nooit verwacht..;) )
Steven Wytema


Rein Genuït

Een echte KNALLER  ook geen halsring kunnen ontdekken :D  
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

jesse


altijd al gehoopt op een dikke vette twitch in de buurt.nu eindelijk 3 min. van mijn huis deze blauwstaart.SUPERGAAF !!!

groet,

jesse zwart

Maarten Hotting

Groet,
Maarten

teunvankessel

grr.. ik moet wachten tot het weekend
hopen dat zij er dan nog zit  :o  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Rein Genuït

Citeerzijn er al foto's
Er zijn foto's deze komen wel op de DBA site ff geduld nog (wil ze zelf ook graag zien) :P  
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

laatvlieger

#10
Ik hoop toch echt dat er ook nog eentje hier op waarneming.nl wordt geplaatst. Ik heb er namelijk voor gezorgd dat veel mensen even op mijn plek konden staan en dat er een telescoop werd neergezet. Maar daardoor kon ik zelf geen foto´s meer maken.

Het zou de soortoverzichten weer completer maken!  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

JohanvantBosch

CiteerEr wordt zojuist een Blaustaart gemeld Zandvoortselaan (Zandvoort) bij bosje van Benzinestation. Heeft iemand details? Wordt het doorwerken of onmiddelijk spullen pakken?
Dat je je dit afvraagt....  een zekere blauwstaart, meteen gaan!

HIj was erg mooi, trouwens  :duim:  

joostheeremans

Ik was er ook en moet zeggen dat ik wel erg teleurgesteld ben in een aantal twitchers. Er werd af en toe geroepen dat er 1 werd gezien wat 100 rennende mensen ten gevolge had. Dat een groot aantal ervan niet zo veel geeft om de natuur bleek wel uit het feit dat alles werd stukgetrapt en meestal voor de snelste weg werd gekozen. Plantjes of geen plantjes er was een nieuwe soort te scoren en dat gaat voor. Toen we op een gegeven moment iets te lang moesten wachten werd er besloten om maar de bosjes in te lopen en het beestje op te jagen. Ik zal wel een moraalridder zijn maar ik vind dat je respect moet hebben voor de natuur en dat dit gedrag niet door de beugel kan. Er zullen er genoeg zijn die niet zo zijn, maar er waren er ook een hoop die mij erg hebben teleurgesteld. Natuur en de vogel moeten altijd de prioriteit hebben, niet je eigen soortenlijstje die valt uit te breiden.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Steven Wytema

de eerste plaat:
http://www.dutchbirding.nl/pics/pictures.php?page=1&id=3561

Overigens vraag ik me af of er zo snel al foto's komen op waarneming.nl,
want zo goed liet hij zich ook weer niet zien..
"..zo snel" omdat ik gok dat ie er nog wel een tijdje zit (net als die van Hannover vorig jaar).
Steven Wytema


Alwin

T wordt morgenochtend! Alleen ben ik bang dat..., maar goed het weer zit mee, want dat verandert niet echt!
Alwin

Life list  4 54 Roodoogvireo

JohanvantBosch

#15
CiteerIk was er ook en moet zeggen dat ik wel erg teleurgesteld ben in een aantal twitchers. Er werd af en toe geroepen dat er 1 werd gezien wat 100 rennende mensen ten gevolge had. Dat een groot aantal ervan niet zo veel geeft om de natuur bleek wel uit het feit dat alles werd stukgetrapt en meestal voor de snelste weg werd gekozen. Plantjes of geen plantjes er was een nieuwe soort te scoren en dat gaat voor. Toen we op een gegeven moment iets te lang moesten wachten werd er besloten om maar de bosjes in te lopen en het beestje op te jagen. Ik zal wel een moraalridder zijn maar ik vind dat je respect moet hebben voor de natuur en dat dit gedrag niet door de beugel kan. Er zullen er genoeg zijn die niet zo zijn, maar er waren er ook een hoop die mij erg hebben teleurgesteld. Natuur en de vogel moeten altijd de prioriteit hebben, niet je eigen soortenlijstje die valt uit te breiden.
ik ben er eind van de middag niet bijgeweest, maar was blij dat ie eerder op de middag achter een hek zat...... je hebt helemaal gelijk!

Misschien is het zowie zo een idee als een ieder die gewoon over het hek is gestapt - om de AWduinen in te komen, niet om bij de vogel, in de tuin te komen - ( :wub: ) alsnog een bedrag aan de terreinbeheerder betaalt... Dit heeft niet zoveel met het boven beschreven gedrag te maken, maar zeker met fatsoen...

Tukkerbird

CiteerIk was er ook en moet zeggen dat ik wel erg teleurgesteld ben in een aantal twitchers. Er werd af en toe geroepen dat er 1 werd gezien wat 100 rennende mensen ten gevolge had. Dat een groot aantal ervan niet zo veel geeft om de natuur bleek wel uit het feit dat alles werd stukgetrapt en meestal voor de snelste weg werd gekozen. Plantjes of geen plantjes er was een nieuwe soort te scoren en dat gaat voor. Toen we op een gegeven moment iets te lang moesten wachten werd er besloten om maar de bosjes in te lopen en het beestje op te jagen. Ik zal wel een moraalridder zijn maar ik vind dat je respect moet hebben voor de natuur en dat dit gedrag niet door de beugel kan. Er zullen er genoeg zijn die niet zo zijn, maar er waren er ook een hoop die mij erg hebben teleurgesteld. Natuur en de vogel moeten altijd de prioriteit hebben, niet je eigen soortenlijstje die valt uit te breiden.
En daarom zou ik een zeldzaamheid bij ons in de buurt nooit aan de grote klok hangen -_- echt respect is er niet voor de natuur en het gaat er alleen maar bij enkele om,om zo snel mogelijk de soort te zien en te scoren :wacko:
Heel jammer :(  

laatvlieger

Ik ben wel benieuwd wat er ´s middags dan nog allemaal gebeurt is. Want toen wij hem zagen ca 12.00u verliep alles redelijk netjes. De vogel vloog toen achter een hek waar iedereen gewoon netjes voor bleef staan. Ook geen fotografen die toch het hek over klommen. En ja, het was wel wat duwen en trekken maar desondanks verliep dat naar mijn idee redelijk oké. Bijna iedereen bleef voor die tijd ook op het pad, enkele dwazen daargelaten.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Steven Wytema

#18
CiteerEn daarom zou ik een zeldzaamheid bij ons in de buurt nooit aan de grote klok hangen -_- echt respect is er niet voor de natuur en het gaat er alleen maar bij enkele om,om zo snel mogelijk de soort te zien en te scoren :wacko:
Heel jammer :(
Weet je wat jammer is?
Er zijn inderdaad vaak/soms/af en toe (waar die scheidslijn ligt laat ik voorlopig in het midden) vogelaars die dit gedrag vertonen.
Alleen is het overgrote deel van de vogelaars/twitchers NIET zo, maar owrdt door dit soort teksten wel als dusdanig bestempeld!
Het is zo jammer dat er mensen zijn die denken dat álle twitchers áltijd zo zijn, en dat misverstand wil ik du even uit de wereld helpen.
Steven Wytema


theomuusse

Tsja, in de middag was het gewoon genant om twitcher te zijn.
Wat een ongeorganiseerde niets-ontziende tyfusbende.
Door het gedrag van de 1 mist de andere hem ook nog.
Ik hoop dat wij twitchers er volgende keer meer over na denken.

Theo, die zich ook erg ergerde.

Maar ik ben ook erg blij dat ik hem even heb kunnen zien.

Ben Wielstra

Dit soort twitches (= klein, stiekem priegeltje in onoverzichtelijk terrein) kan je, ondanks de geweldigheid van de vogel, beter niet te lang blijven. Meestal verloopt een twitch heel netjes (bijvoorbeeld die Amerikaanse Bosruiter), maar sommige mensen slaan helaas door onder stress. Het wordt een ramp als er ooit eens een Siberische Sprinkhaanzanger ofzo ontdekt wordt!

Pim

#21
Zal je altijd zien kom je net terug van een megamooie reis door de Extremadura wordt er in mijn favoriete wandelgebied een blauwstaart ontdekt.

Hoe laat is de vogel trouwens voor het laatst gezien?

p.s.

Gelukkig vlogen daar ook genoeg "blauwstaarten" rond :P  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Edwin Russer

#22
CiteerHoe laat is de vogel trouwens voor het laatst gezien?
Ha Pim,

Ik denk rond een uur of vier, maar grote kans dat de vogel daar nog wel blijft zitten. http://www.dutchbirding.nl/pics/pictures.php?page=1&id=3563

Vorige winter heeft er ook een Blauwstaart een aantal dagen in Duitsland gezeten.

05.02.2006
Blauschwanz
Red-flanked Bluetail
Tarsiger cyanurus

1 first winter male
Niedersachsen

seit 27.01.


En nu nog zo in beeld...

http://www.hoopoe.de/gallery/photo2.php?id=1482
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bas vd Burg

Tijdens de eerste uren van de middag verliep het allemaal vrij goed vond ik.
Op een paar vogelaars na, liep iedereen wel over de paden. Toen de vogel werd teruggevonden in de ondergroei van het dennenperceel ten zuiden van de bewuste tuin, vonden enkele vogelaars het nodig deze ondergroei in te lopen, waarna zij door de anderen werden gecorrigeerd op hun gedrag. Later toen de vogel uiteindelijk voor de hele meute goed was te bewonderen in de tuin heb ik weinig tot geen "narigheid" gezien. Het was wel wat dringen, duwen, stressen dat wel......
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Bram Rijksen

Goed: morgen iedereen dus gewoon via ingang Zandvoortselaan het AW-gebied in, netjes een kaartje kopen en op de paden blijven. Gat in het hek repareren met een bordje 'ingang om de hoek'. Het zou jammer zijn als alle vooroordelen over twitchen en twitchers morgen bevestigd worden, nietwaar?
Bovendien denk ik dat er morgen wel 's druk gecontroleerd kan gaan worden op geldige toegangsbewijzen...

Bas vd Burg

Over de toegang. Ik begreep van Ab Steenvoorden dat het gedeelte waar de vogel zich ophield niet valt onder de Amsterdamse Waterleidingduinen en dat het een gratis toegankelijk duingebied is. Maar goed........... ik weet dit niet helemaal zeker
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

jesse


voor het gedeelte waar de vogel zat hoef je geen kaartje te hebben.....Het hek houdt zo'n 200 meter rechts van waar het gat zat op.
Het is een gebied waar ook honden mogen komen, wat te betreden is via de straat waar iedereen vandaag zijn auto parkeerde.

groet,

jesse zwart

jesse


Er is geen "officiele" ingang voor dit gebied.Oftewel, geen toeganshekje oid.Het hek houdt op een gegeven moment gewoon op, en op dat punt mag je het gebied in.
Als je voor het benzinestation staat heb je aan je rechterhand een straat, als je die inloopt/rijdt heb je aan de ene kant huizen en aan de andere kant direct de duinen, dus geen hek meer.
Hier kun je gratis het duin in, vervolgens links aanhouden(richting het benzinestation lopen zeg maar) tot je tegen een hek aan loopt.Langs dit hek loopt een paadje, van waar de vogel een aantal keer gezien is.
Als je dit paadje volgt loop je zeg maar iets verder het duin in, en heb je aan je linkerhand een berk en een kas.Hier heeft Leo Boon de vogel ontdekt, en hier is hij later ook weer gezien.

groet,

jesse zwart

Bram Rijksen

duidelijk.
Bedankt Jesse.

Rein Genuït

Voor alle duidelijkheid als je vanuit de richting Heemstede komt is het na het benzinestation de eerste mogelijkheid LINKS.
Niet bij het Benzinestation parkeren hier werd vanmiddag naar zeggen WEGGESLEEPT :gun:  
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/