(Jaap Denee @ Jan 4 2007, 14:51 PM)
Aan de andere kant: ook niet teveel zeuren. Het is winter en die paar met gras en grove den begroeide zandbulten zijn je moeder niet. Wanneer dit allemaal in mei gebeurt heb je een heel andere casus.
Dat is waar.. maar om de vogel nou te omsingelen en hem op te jagen door er iemand heen te sturen vind ik ook wat..
Ik ben het met je eens hoor Bob, maar je kunt je voorstellen dat je met slecht weer en snel invallende duisternis vroeg of laat toch de afweging gaat maken om de bosjes in te lopen. Zeker als je de vogel nog niet gezien hebt. Als de tijd wegtikt en het wordt steeds donkerder zal die keuze om wél die bosjes in te lopen in de hoop dat je de vogel toch nog even ziet zodat je niet helemaal voor niets bent gekomen, snel gemaakt zijn. Je kunt het daar natuurlijk mee oneens zijn.
Ik geef alleen maar aan dat dit, gezien de grootte van de groep, redelijk netjes gegaan is. Zoals ik al schreef: het is een paar keer gebeurd, maar er werd iedere keer pas na enige tijd zonder resultaat wachten, hardop aan de groep gevraagd of het goed was dat er een persoon de bosjes in zou lopen. Iedereen maakte op dat moment een eerlijke kans om de evt. opvliegende Blauwstaart te zien te krijgen. Op die momenten heb ik niemand hardop horen zeggen: nee, laten we even wachten op die mensen die nog in de auto zitten. Een uur later zou het immers pikkedonker zijn. En je moet niet vergeten: de vogel was al eerder langer dan anderhalf uur uit beeld geweest, zonder dat hij door iemand was opgejaagd.
inderdaad het is winter, dus op zich kan het niet zo heel veel kwaad, maar aan de andere kant: winter of niet het geeft de twitcher wel weer een slechte naam........... en dat terwijl verreweg de meeste vogelaars zich wel netjes gedroegen.
Wat in elk geval jammer is, is dat het relatief rustige gedeelte in de tuintjes achter het hek waar de vogel ook veel zat, dat nu blijkbaar ook niet meer is. Daar kun je je terecht zorgen over maken. Al is het alleen al vanwege klachten van de eigenaren.
Als de vogel morgen weer gevonden wordt, ga ik zaterdag in elk geval nog wel een keer kijken.