Hoofdmenu

Blauwstaart

Gestart door Alwin, januari 03, 2007, 13:22:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

IK heb natuurlijk gemakkelijk praten, maar het zou mij zeer verbazen als de vogel echt weg zou zijn.....

Christian

Kom er net vandaan.
Gezellige boel maar geen Blauwstaart  <_<  
Christian Brinkman

Steven Wytema

CiteerKom er net vandaan.
Gezellige boel maar geen Blauwstaart  <_<
daar heb je het al...
vast in de vroege uurtjes overfanatiek lopen zoeken en vanaf 10:30 was het weer een ouderwets theekransje  :blink:
(wat natuurlijk ironisch is bedoeld he, ik snap dat jullie gezocht hebben, maar ik kon het ff niet laten, ik ben erg benieuwd of ie morgen nog gemeld wordt...)
Steven Wytema


Jaap Denee

#123
Citeerik ben erg benieuwd of ie morgen nog gemeld wordt...

Door jou toch, Steven?

Maar, als er inderdaad door zoveel mensen nog steeds gezocht wordt en hij is nog steeds niet gevonden, waarom wordt er dat dan niet even gepiept?

EDIT: ah. lik op stuk, de piep komt net door.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Steven Wytema

Citeer
Citeerik ben erg benieuwd of ie morgen nog gemeld wordt...

Door jou toch, Steven?

Maar, als er inderdaad door zoveel mensen nog steeds gezocht wordt en hij is nog steeds niet gevonden, waarom wordt er dat dan niet even gepiept?
lees je pieper eens af Jaap :P
Steven Wytema


Jaap Denee

Te laat, Steven.  ;)  Zie mijn edit.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

redmar_woudstra

Citeer
Citeerik word er nogal zenuwachtig van..
Ken er nog één..
hoe dan ook, ik ga morgen wél zoeken (geen theekransje steven ;) )
Ik hoop dat met mij niet iedereen de hoop heeft opgegeven....  
groet,
Redmar

Jaap Denee

Hoi Redmar,

Wij komen morgen ook met z'n vijfen zoeken (vier van ons hebben hem weliswaar al, maar toch). Je staat zeker niet alleen.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

redmar_woudstra

#128
mooi! Ik kan helaas er niet vroeger zijn dan 10 uur, maar goed, ik heb verder de hele dag dus nog.

De zoekers van vandaag hebben wel een kleine burgemeester als troost zie ik op DB
groet,
Redmar

JaapHennevanger

Met een beetje geluk ga ik ook morgen zoeken....
Jaap Hennevanger



marcel123

CiteerMet een beetje geluk ga ik ook morgen zoeken....
voor dat zoeken heb je denk ik geen geluk nodig..

maartenwielstra

Citeer
CiteerMet een beetje geluk ga ik ook morgen zoeken....
voor dat zoeken heb je denk ik geen geluk nodig..
Ik ga ook zoeken met een beetje geluk. (Als er nog iemand chauffeert / geen kater / enz.)

RWester

Vandaag van negen tot twee alles goed afgezocht maar helaas geen Blauwstaart  :gap:

Als troost een Kleine Burgemeester.....

die ik ook net miste.....
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


redmar_woudstra

en anders maar afreageren op de dwerggors!  :D  
groet,
Redmar

JohanvantBosch

CiteerVandaag van negen tot twee alles goed afgezocht maar helaas geen Blauwstaart  :gap:

Als troost een Kleine Burgemeester.....

die ik ook net miste.....
Balûh! Morgen weer?

JaapHennevanger

Ach hij dacht zo: laat ik me nu maar even verstoppen voor die gekken en morgen mooi in het zonnetje gaan zitten ;) Als we nou even met zijn alle bidden dat hij er morgen weer zit dan komt het hopelijk goed ^_^  
Jaap Hennevanger



Edwin Russer

#136
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Edwin Russer

En vanavond op Hart van Nederland. Of de vroege editie van 19.00 of de late van 22.30,  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

marcel123

#138
Ik heb het nu niet gezien, maar Zandvoort zit zeker in de late uitzending.

Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

redmar_woudstra

groet,
Redmar

Christian

#141
Nu weten we ook gelijk weer wat er met onze Blauwstaart is gebeurd, die camera-ploegen ook altijd....  ^_^  
Christian Brinkman

Bas vd Burg

Net de uitzending gezien, tering wat een flauw zooitje, kreten als "siberische blauwstaartvogel", "vogelspotters" enz enz

En dan als slot de cameraploeg die wegrijdt maar dan per ongeluk een vogel doodrijdt, uit de gril wat blauwige veertjes haalt en dan zegt "hoe zag die blauwstaartvogel er eigenlijk uit??"
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Jorrit en Ruben Vlot

#143
Een Siberische Blauwstaartvogel  :unsure:
Ze hadden wel iets beter kunnen informeren ^_^

Voor de rest was het wel een grappig stukje, met vooral aan het einde een erg goede grap :rolleyes: ahum...
Ruben en Jorrit Vlot
www.pbase.com/ruben_jorrit

[size=8]"Het ergste zijn de vogelaars. Iets zien wat jij niet ziet, en dan nog weten wat het is ook." [/size]

redmar_woudstra

maar ik zag dat je dus achter de benzinepomp door een hek moet kruipen? Weet ik dat ook weer...
Wel t filmpje van Leo Boon erbij! Verder een flauw item idd, het is toch vooral om te laten zien hoe gek die vogelaars wel niet zijn (zijn we ook n beetje  :P )
groet,
Redmar

TjeerdBurger

de uitzending was wel een beetje flauw ja, maar het klopt ook wel een beetje, al die gekken bijmekaar daar voor n vogeltje  :P
ik kwam de camera ploeg tegen toen ik net wegging.
Ik heb er gister vanaf het donker (half8) tot half 1 gestaan, voornamelijk bij het struikje  naast het kasje gewacht. Al die tijd niks en er is echt wel goed gezocht. Ik vrees het ergste. En al is de vogel niet helemaal weg, als ie 500m verderop zit wordt ie niet meer gevonden. Ik vond trouwens de 'vernielingen' die waren aangericht wel meevallen, behalve wat platgetrapt gras niet veel gezien.
Het is wel apart dat ie gister niet werd gezien, misschien werd het beest toch wat te veel opgejaagd. Dat zelfde geld denk ik ook voor de dwerggors. Om 1 uur daar nog wezen kijken maar de vogel was vanaf 10 uur niet meer gezien. Misschien dat ook deze vogel de drukte van de afgelopen dagen iets te veel is geworden. Wel nog een sneeuwgors op de plek van de dwerggors en een kleine burgemeester die opeens over de blauwstaart plek vloog is ook vrij bizar te noemen.  

Ben Wielstra

Hart van Nederland is troep. Hoewel. Hebben ze daar Piet Paulusma niet rondlopen? Die gast die barbequed nog bij -20! Echt een held.

Edwin Russer

#147
CiteerHart van Nederland is troep. Hoewel. Hebben ze daar Piet Paulusma niet rondlopen? Die gast die barbequed nog bij -20! Echt een held.
Hallo allemaal,

Ik heb dit mailtje zojuist aan SBS toegestuurd,

Hallo,

Ik heb werkelijk met misplaatst genoegen naar jullie uitzending, gisteravond bij Hart van Nederland, over die Blauwstaart bij Zandvoort zitten kijken.
Vooral aan het einde toen de vogel zogenaamd tegen de grill van een auto was aangevlogen, humor van het niveau van Andre van Duin!
En dit prachtige vogeltje heet een Blauwstaart en niet een Siberische Blauwstaartvogel. Enige gedegen voorbereiding is jullie ook niet toevertrouwd, schijnbaar....
Als dit jullie niveau van uitzenden is en dit zogenaamde populaire televisieprogramma nog zoveel kijkers trekt dan is het droevig gesteld met het gemiddelde IQ van de doorsnee Nederlander.

Met een vriendelijke anti-groet van een fanatieke ' vogelspotter '

Edwin Russer.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

pluisje

Weet je wat het probleem is met dat soort programmamakers.

De mensen die ze er op af sturen hebben wellicht nog enig kennis van het onderwerp, maar diegene die van de 30 minuten gemaakte opnames een uitzending moet maken van pakweg 2 minuten heeft er geen kaas van gegeten en knoeit er maar wat op los. Dit heet entertainmant journalistiek of wel knoeiwerk.

Dus bij een volgende mega soort geen SBS6 uitnodigen svp.

Voorts viel het qua vernieling van de "beschermde" natuur nog wel mee.
De modderpoel in Beijum (Haakbek) was in de lente ook weer  een mooi
grasveld , terwijl de buurtbewoners namens de DBA en Avifauna Groningen met een bloemetje bedankt werden voor de medewerking en het eventuele overlast die ze hebben gehad.  Maar misschien is het een idee om de toegesnelde vogelaars steeds in kleine groepjes te laten kijken (5 minuten) De kans dat je de vogel te zien krijgt is groter.  Door het vele rennen op woensdagmiddag door een meute van pakweg 150 man, was de vogel niet of nauwelijks te zien voor de mensen die van ver kwamen  Ik weet dat woensdag maar een enkeling vanuit Groningen de vogel te zien heeft gekregen. Gelukkig was het gedrag van de vogelaars donderdagochtend een stuk beter en liet de Blauwstaart zich af en toe goed zien.
Wellicht zit de vogel ergens nog in de buurt.      
Ronald Nuiver

Rein Genuït

Blij dat ik het toch niet gezien heb als ik het zo lees.
Word soms wat meewarig aangekeken door mensen als je zegt dat je uit principe niet naar hart voor nederland kijkt.  :D  
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/