knaagsporen en sporen aan de oever welk zoogdier is dat?

Gestart door Maarte5n, april 26, 2012, 15:44:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

HPM

Herman van der Meer

Maarte5n

#4
de  knaagsporen zitten tussen water en de spoorlijn, en midden in dicht bos langs sloot.heb bruggetjes van 15 cm breed overgestoken om de sporen dichterbij te krijgen dus paarden neu dat niet en ik weet het verschil tussen paard en knaagdier heel goed :) en ik gok wel dat dit bever sporen zijn.

Groet M
Maarten vd Berg

Jeroen Nagtegaal

Nog eens naar je foto's gekeken. Op foto 1 zie ik niet, maar de andere foto's lijkt het populierenhout te zijn.
In alle gevallen maak ik er nu vrij zeker dood houd van dat op natuurlijke wijze aan het verteren is. Bast loslaten etc.
De wissels, kunnen prima van reeën of andere zoogdieren zijn. Ik durf vrij stellig in te zijn dat het geen bever sporen zijn. Op geen enkele foto!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarte5n

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 26, 2012, 21:02:20 PM
Nog eens naar je foto's gekeken. Op foto 1 zie ik niet, maar de andere foto's lijkt het populierenhout te zijn.
In alle gevallen maak ik er nu vrij zeker dood houd van dat op natuurlijke wijze aan het verteren is. Bast loslaten etc.
De wissels, kunnen prima van reeën of andere zoogdieren zijn. Ik durf vrij stellig in te zijn dat het geen bever sporen zijn. Op geen enkele foto!

het meeste is hout dat vast zit aan planten/ struiken aan de oever, maar als ik die boomstam schuin over water zie dat is wel vreemd, is ook lastig bepalen. maar vind wel vreemd dast op klein stukje van oever op zo,n 13 /14 plekken dzeze sporen te zien zijn, en verder nergens ook niet 400 meter verder

Maarten vd Berg