Hoofdmenu

Bugreports 2.N

Gestart door hiskodevries, april 24, 2012, 08:17:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

Citaat van: wespenbuizerd op juni 21, 2013, 21:30:14 PM
maar het komt zeker en vast af en toe voor.
Aangezien je maar enkele records kunt "snelkiezen" is de kans dat het het zelfde aantal betreft klein. Alleen als je bijvoorbeeld 1 soort inventariseert kan het handig zijn dat je kunt kiezen uit "Klein Koolwitje, TP, Imago, 1ex",  "Klein Koolwitje, TP, Imago, 2ex" etc.
In alle vele andere gevallen is het alleen maar onhandig omdat wanneer je echt multi invoer gebruikt je de waarnemingen toch per waarneming doorgeeft en je dan dus niet perongeluk een waarneming met een hoger getal kunt opslaan vanuit de kaart. Daarnaast is het natuurlijk erg handig om te voorkomen dat mensen 2 copula invoeren als ze een 1 tandem zien van Libellen of 2 Paar in Broedbiotoop als ze 1 paartje Ooievaars op een nest zien zitten.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op juni 21, 2013, 21:30:14 PM
Ik zie wel niet in hoe het problemen zou veroorzaken.

Omdat je eenvoudig per ongeluk overal 2 of meer van invoert.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op juni 22, 2013, 19:44:03 PM
Citaat van: wespenbuizerd op juni 21, 2013, 21:30:14 PM
Ik zie wel niet in hoe het problemen zou veroorzaken.

Omdat je eenvoudig per ongeluk overal 2 of meer van invoert.


Dergelijke bezwaren heb ik wel niet gelezen, toen wij met WnPda net hetzelfde konden doen en dat verwondert mij toch.
Dirk

diedhert

De applicatie crashed bij mij zodra ik ze open. Dit is sinds de twee laatste updates het geval. Iemand enig idee wat er kan foutlopen ? Zijn oudere versies ergens te downloaden en installeren ?


MVg
Diederik

Alex Kwak

Citaat van: diedhert op juni 23, 2013, 16:23:42 PM
De applicatie crashed bij mij zodra ik ze open. Dit is sinds de twee laatste updates het geval. Iemand enig idee wat er kan foutlopen ? Zijn oudere versies ergens te downloaden en installeren ?

Ik zie dat je een rapport hebt verstuurd, en daaruit kan ik met vrij grote zekerheid de oorzaak halen.
Ik ga er mee bezig.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

diedhert

Dank. Ik heb zelf wat zitten neuzen en in een foutenrapport zag ik ergens Disk I/O error staan. Mijn GSM aan computer verbonden en de SD-kaart nagezien. Daar was niets mis mee, maar er was maar een 20Mb ruimte meer vrij. Ik heb het een en ander van de kaart verwijderd zodat er toch ca. 500MB vrije ruimte was.
De applicatie opnieuw geïnstalleerd, nu werkt ze wel.


Blijkbaar moet er toch een zekere hoeveelheid vrije ruimte vrij zijn na het installeren (eenmaal geïnstalleerd is dit minder belangrijk??). Misschien ergens opnemen in een "FAQ bij problemen" ... want als je het weet is het snel gefikst en bespaart het de ontwikkelaars de tijd om er een oplossing voor te zoeken  :rolleye: .


Blij dat de app weer marcheert, want ze is  :duim: .


Alex Kwak

Citaat van: diedhert op juni 23, 2013, 17:20:52 PM
Blijkbaar moet er toch een zekere hoeveelheid vrije ruimte vrij zijn na het installeren (eenmaal geïnstalleerd is dit minder belangrijk??). Misschien ergens opnemen in een "FAQ bij problemen" ... want als je het weet is het snel gefikst en bespaart het de ontwikkelaars de tijd om er een oplossing voor te zoeken  :rolleye: .

Wordt vanaf de komende versie gecontroleerd bij het opstarten. Indien mnder dan 100Mb vrij dan komt er een melding.
Start je meteen ObsMapp met een compleet volle kaart dan zal je ook deze melding niet meer krijgen, maar bij een vollopende kaart wordt je dan op tijd gewaarschuwd.
Bedankt voor je melding!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juni 20, 2013, 20:28:08 PM
Het is een probleem met de externe software...  :-\
Zie https://code.google.com/p/osmdroid/issues/detail?id=435

Bij de komende patch van ObsMapp ga ik terug naar de vorige versie van deze software-component.

Het probleem is verholpen, bij de volgende release kan ik weer naar de nieuwste versie van de kaartafhandeling!  :lol:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Ik ben blij met de mogelijkheid om gedane waarnemingen alfabetisch te sorteren, maar kan die instelling niet meer vinden. Stond in "Soortinstellingen" (van oud naar nieuw), maar die entry zie ik niet meer.


Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

rudieh

Hoi Alex,
Als ik meer dan 1 per soort wil invoeren moet ik de positie op de kaart kiezen. Als ik nu weer terug wil naar waarnemingscherm moet hij opnieuw een gps fix zoeken. Soms heeft mijn telefoon(galaxy S3 mini) hierveel moeite mee of het lukt een hele tijd gewoon niet. Dit is behoorlijk vervelend daarom vond ik de optie om meer per soort te kunnen invoeren op de kaart wel erg handig en jammer dat het er uit is.
Doe ik iets fout en kan ik wel gps fix behouden?

groet rudie huiting

Alex Kwak

Citaat van: Pieter Stolwijk op juni 27, 2013, 18:39:54 PM
Ik ben blij met de mogelijkheid om gedane waarnemingen alfabetisch te sorteren, maar kan die instelling niet meer vinden. Stond in "Soortinstellingen" (van oud naar nieuw), maar die entry zie ik niet meer.

De handleiding moet er nog op bijgewerkt worden, maar je kan nu tijdelijk op alfabet sorteren door lang op de betreffende dag te klikken en dan te kiezen voor "Sorteer op soortnaam".
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: rudieh op juni 27, 2013, 21:04:31 PM
Als ik meer dan 1 per soort wil invoeren moet ik de positie op de kaart kiezen.

Waarom?  :huh:

Citaat van: rudieh op juni 27, 2013, 21:04:31 PM
Als ik nu weer terug wil naar waarnemingscherm moet hij opnieuw een gps fix zoeken.

Alleen als je de kaart hebt gebruikt om een vaste positie aan te geven, niet als je 'alleen maar' de kaart hebt gebruikt voor muliti-invoer.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

CiteerDe handleiding moet er nog op bijgewerkt worden, maar je kan nu tijdelijk op alfabet sorteren door lang op de betreffende dag te klikken en dan te kiezen voor "Sorteer op soortnaam".
Mooi. bedankt.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

hiskodevries

Alex, donderse kerel. sinds de laatste update zijn die lompe iconen weer terug !
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pieter Stolwijk

Ik ben zeer content over de bijgewerkte checklists / favorietenlijsten en evenzeer over de mogelijkheid waarnemingen op alfabet te sorteren. Hartelijk dank daarvoor.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op juli 02, 2013, 07:47:16 AM
Alex, donderse kerel. sinds de laatste update zijn die lompe iconen weer terug !

Daar heb ik sinds de 1000-soortendag dat we het daar over hadden niks aan gedaan...
Ligt overigens aan jouw toestel, dat wist je toch al?  ;D
Welk toestel heb je ook al weer?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

pff ze waren goed. Een htc one
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Douwe van der Ploeg

Probleem ondertussen opgelost, maar misschien dat anderen er ook last van hebben: ik had wat problemen met soortenlijsten: had ze opnieuw gedownload/geupdate, maar bij Zoogdieren NL kwamen er ineens allemaal vogels tussen te staan.. Alleen nog een keer de soortenlijsten updaten hielp, had daarvoor al geprobeerd om de app af te sluiten, van soortenlijst te wisselen en weer terug, hele telefoon opnieuw opgestart.. werkte geen van allen.
Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Als ik bij een waarneming handmatig een embargo toevoeg (dus niet via de gebruikersinstellingen, maar via het details schermpje) en de eind-datum opschroef, kan ik niet verder dan een bepaald jaar. Ik kan voor een waarneming nu bijvoorbeeld qua jaren vooruit naar 2037, wil ik vervolgens nog een jaar verder staat er in het scrollmenu'tje wel 19 Aug 2038, maar bovenaan staat "MA 14 Jul 1902" (dus ook de datum klopt niet..).
Douwe van der Ploeg

hiskodevries

Wat is het nut van een dergelijke embargodatum?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Douwe van der Ploeg

#650
Opdrachtgevers die een bepaalde termijn geven, bijvoorbeeld. En vervolgens even zitten klooien en kijken hoe ver je eigenlijk kan ;)
Douwe van der Ploeg