Hoofdmenu

Bugreports 2.N

Gestart door hiskodevries, april 24, 2012, 08:17:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op augustus 08, 2012, 11:27:29 AM
CiteerDat ivm het toevoegen van de groep "Alle soortgroepen"
kan ik dan ook aangeven welke soortgroepen ? b.v. alleen vogels,zoogdieren en dagvlinders?
zonee noteer dat dan maar als wens

Nee, (nog) niet. Nu is alles=alles.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

BWoets

#151
Hoi Alex,

In versie 2.5.3 kan ik het als volgt reproduceren:
- Open ObsMapps, voer een waarneming in met GPS.
- Klik vervolgens op het icoon rechts van de coordinaten om een plaats op de kaart aan te klikken
- Klik een plaats op de kaart aan
- Voer nog 2 waarnemingen in op de locatie die je zelf hebt aangeklikt.
- Ga naar je waarnemingen overzicht
- Probeer de laatste waarneming te wijzigen en je krijgt de melding: "geen soorten gevonden".

Groet,
Bob


Citaat van: Alex Kwak op augustus 08, 2012, 09:25:22 AM
Citaat van: BWoets op augustus 07, 2012, 22:27:23 PM
Sinds de laatste update van Obsmaps heb ik bij het wijzigen van een waarneming zeer vaak de melding: "geen soorten".
Deze melding lijkt op te treden wanneer een waarneming wordt gewijzigd welke met zelf op de kaart aangeklikte coördinaten is ingevoerd.

Hallo Bob,

De melding komt als er geen soorten gevonden worden voor de groep waarmee de waarneming is gedaan. Dus bijvoorbeeld je voert een waarneming in met een soort uit de groep "Vogels - NL", daarna verwijder je die groep, en daarna wil je de waarneming wijzigen.
Ik kan jouw probleem niet (meer) naspelen, misschien omdat in ObsMapp 2.6 heea is gewijzigd mbt de groepen. Dat ivm het toevoegen van de groep "Alle soortgroepen". Ik wacht dus even af of het probleem bij jou nog speelt bij 2.6. Eventueel kan je je aanmelden als tester voor 2.6 door mij een mailtje te sturen.

Alex.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Alex Kwak

Citaat van: BWoets op augustus 08, 2012, 22:45:14 PM
Hoi Alex,

In versie 2.6.3 kan ik het als volgt reproduceren:
- Open ObsMapps, voer een waarneming in met GPS.
- Klik vervolgens op het icoon rechts van de coordinaten om een plaats op de kaart aan te klikken
- Klik een plaats op de kaart aan
- Voer nog 2 waarnemingen in op de locatie die je zelf hebt aangeklikt.
- Ga naar je waarnemingen overzicht
- Probeer de laatste waarneming te wijzigen en je krijgt de melding: "geen soorten gevonden".

Groet,
Bob

Bedankt voor de duidelijke omschrijving. Met de nieuwe 2.6 gaat dit goed. Ik zal morgen weer de 'oude' 2.5 op een testmobiel zetten en dat testen.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

BWoets

Ik bedoelde natuurlijk 2.5.3
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op augustus 08, 2012, 22:50:18 PM
Citaat van: BWoets op augustus 08, 2012, 22:45:14 PM
Hoi Alex,

In versie 2.6.3 kan ik het als volgt reproduceren:
- Open ObsMapps, voer een waarneming in met GPS.
- Klik vervolgens op het icoon rechts van de coordinaten om een plaats op de kaart aan te klikken
- Klik een plaats op de kaart aan
- Voer nog 2 waarnemingen in op de locatie die je zelf hebt aangeklikt.
- Ga naar je waarnemingen overzicht
- Probeer de laatste waarneming te wijzigen en je krijgt de melding: "geen soorten gevonden".

Groet,
Bob

Bedankt voor de duidelijke omschrijving. Met de nieuwe 2.6 gaat dit goed. Ik zal morgen weer de 'oude' 2.5 op een testmobiel zetten en dat testen.

Alex.

Het gaat fout als je de optie "Soort onthouden" aan zet. Een optie die sowieso niet (meer) lijkt te werken. Zet die optie (tijdelijk) uit en je probleem zou verholpen moeten zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

JKimstra

Citaat van: hiskodevries op mei 19, 2012, 10:24:42 AM
Dat is niet des obmapps. Ik zal maandag een blik werpen.


Ha Hisko, Ik weet niet of je iets gedaan hebt, maar nu gaat de link 'Route via Google maps' heel even naar google, maar na 1,5 seconde naar google places, coördinaten nergens meer te vinden, dus route niet op te halen...


Groetjes,


Janneke (die verder nog steeds heel tevreden is...) ;-)
Groetjes, en nu lekker naar buiten!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Maarten Hotting

Ik krijg geen melding meer als ik een zeldzame soort kies terwijl die optie wel aangevinkt staat bij de instellingen.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op augustus 23, 2012, 22:11:25 PM
Ik krijg geen melding meer als ik een zeldzame soort kies terwijl die optie wel aangevinkt staat bij de instellingen.

Gokje: de observado-lijst geselecteerd?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

Citaat van: JKimstra op augustus 11, 2012, 20:29:33 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 19, 2012, 10:24:42 AM
Dat is niet des obmapps. Ik zal maandag een blik werpen.


Ha Hisko, Ik weet niet of je iets gedaan hebt, maar nu gaat de link 'Route via Google maps' heel even naar google, maar na 1,5 seconde naar google places, coördinaten nergens meer te vinden, dus route niet op te halen...


Groetjes,


Janneke (die verder nog steeds heel tevreden is...) ;-)

Heb dit geloof ik al eerder ergens genoemd, maar toen werd er niet op gereageerd. Om zeker te weten dat de optie is overwogen nu nog een poging. Is het een idee om gewoon de Google Maps app aan te roepen door de href waarde van het ankerelement geo: enz. te laten zijn? Documentatie staat hier: http://developer.android.com/guide/appendix/g-app-intents.html
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Alex Kwak

Citaat van: Stijn Eikelboom op augustus 23, 2012, 23:19:55 PM
Heb dit geloof ik al eerder ergens genoemd, maar toen werd er niet op gereageerd. Om zeker te weten dat de optie is overwogen nu nog een poging. Is het een idee om gewoon de Google Maps app aan te roepen door de href waarde van het ankerelement geo: enz. te laten zijn? Documentatie staat hier: http://developer.android.com/guide/appendix/g-app-intents.html

Dat is niet echt een optie, omdat ik in de app voor dit onderdeel 'gewoon' de betreffende webpagina van de waarneming toon. Bij een klik op die webpagina op de route 'ziet' Google klaarblijkelijk dat het request niet van een echte browser af komt, en wordt het verzoek niet uitgevoerd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

BWoets

Citaat van: Alex Kwak op augustus 08, 2012, 23:59:52 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 08, 2012, 22:50:18 PM
Citaat van: BWoets op augustus 08, 2012, 22:45:14 PM
Hoi Alex,

In versie 2.6.3 kan ik het als volgt reproduceren:
- Open ObsMapps, voer een waarneming in met GPS.
- Klik vervolgens op het icoon rechts van de coordinaten om een plaats op de kaart aan te klikken
- Klik een plaats op de kaart aan
- Voer nog 2 waarnemingen in op de locatie die je zelf hebt aangeklikt.
- Ga naar je waarnemingen overzicht
- Probeer de laatste waarneming te wijzigen en je krijgt de melding: "geen soorten gevonden".

Groet,
Bob

Bedankt voor de duidelijke omschrijving. Met de nieuwe 2.6 gaat dit goed. Ik zal morgen weer de 'oude' 2.5 op een testmobiel zetten en dat testen.

Alex.

Het gaat fout als je de optie "Soort onthouden" aan zet. Een optie die sowieso niet (meer) lijkt te werken. Zet die optie (tijdelijk) uit en je probleem zou verholpen moeten zijn.

Komt de optie "Soort onthouden" wel weer terug? Ik gebruikte het altijd en mis hem nu :(
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Alex Kwak

Citaat van: BWoets op augustus 24, 2012, 19:36:52 PM
Komt de optie "Soort onthouden" wel weer terug? Ik gebruikte het altijd en mis hem nu :(

Ja, met versie 2.6!

Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=177582.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op augustus 23, 2012, 22:18:33 PM
Citaat van: Maarten Hotting op augustus 23, 2012, 22:11:25 PM
Ik krijg geen melding meer als ik een zeldzame soort kies terwijl die optie wel aangevinkt staat bij de instellingen.

Gokje: de observado-lijst geselecteerd?

Nee, gewoon de lijst van vogels in nederland.
Maar probleem is nu opgelost, heb alle soortenlijsten verwijderd en opnieuw gedownload.
Mogelijk is er tijdens het bijwerken van de lijsten iets fout gegaan?
Alleen het opnieuw bijwerken had geen zin, nu werkt het weer prima!
Groet,
Maarten

DunesUnLimited

Het omgevingsoverzicht toont de soorten in de verkeerde taal.
Mijn telefoon zelf staat op Engels, maar ik gebruik nederlandse soortnamen. Als ik kijk bij Surrounding en ik gebruike 'All specious groups - NL' dan krijg ik de soortnamen opeens in het engels. Als ik diezelfde lijst gebruik om in te voeren is het wel in het nederlands. (maar ik heb die lijst wel 2 maal in het overzicht staan? welke ik selecteer lijkt niet uit te maken)

Een tweede dingetje is dat het misschien logisch is om de specious group namen in de taal van die groep te tonen? Dus bijvoorbeeld Zoogdieren ipv Mammals?

Vriendelijke groet,
Bernard

PS
nog bedankt voor het zo verschrikkelijk snel fixen van dat taal selectie download dingetje, bleek ik achteraf daar (in een hotel) wel verbonden met wifi te zijn maar geen algemeen internet te hebben, je weet wel, zo een irritante router ertussen die je dan weer doorstuurt naar een inlogpagina.
Bernard van Duijnen

Alex Kwak

Citaat van: DunesUnLimited op september 02, 2012, 13:10:41 PM
Het omgevingsoverzicht toont de soorten in de verkeerde taal.
Mijn telefoon zelf staat op Engels, maar ik gebruik nederlandse soortnamen. Als ik kijk bij Surrounding en ik gebruike 'All specious groups - NL' dan krijg ik de soortnamen opeens in het engels. Als ik diezelfde lijst gebruik om in te voeren is het wel in het nederlands. (maar ik heb die lijst wel 2 maal in het overzicht staan? welke ik selecteer lijkt niet uit te maken)

Vooralsnog wordt in het omgevingsoverzicht de groep "alle soortgroepen" getoond in de taal van het toestel. Dit omdat de verschillende onderliggende soortgroepen verschillende talen kunnen hebben. Niet optimaal, dat begrijp ik, maar je zal het er even mee moeten doen  :-\
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: DunesUnLimited op september 02, 2012, 13:10:41 PM
Een tweede dingetje is dat het misschien logisch is om de specious group namen in de taal van die groep te tonen? Dus bijvoorbeeld Zoogdieren ipv Mammals?

Nee, voor de app staat alles in de taal van het toestel, behalve de soortnamen zelf, die kan je instellen.
Reden is dat iemand in Verwegistan is, en daar nog steeds ObsMapp moet kunnen bedienen in een voor hem begrijpelijke taal, maar de soorten in kan voeren zoals de lokale gids ze ook benoemd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

BWoets

In de nieuwe versie 2.6.1 werd voorheen bij 'soort onthouden' de soort altijd onthouden. Dat doet hij nu ook weer, maar er zitten nu een aantal bugs in:
- De soort wordt ook ook onthouden als je van soortgroep wisselt. Dus ik voer een kievit in, vervolgens blijft kievit staan, ik ga naar soortgroep dagvlinders en ik zie nog steeds kievit. In 2.5.* sprong hij dan automatisch weer naar de default, dat zou ik ook verwachten omdat kievit geen dagvlinder is.
- Wanneer je een activiteit kiest en je selecteert daarna de soort dan springt hij daarna weer op de default activiteit. Dus ik kies overvliegend >> kies de soort kievit dan springt activiteit weer naar ter plaatse. Dezelfde bug geldt ook voor de dropdown van Kleed.



Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Alex Kwak

Citaat van: BWoets op september 02, 2012, 16:14:30 PM
er zitten nu een aantal bugs in:

Bedankt, ga ik naar kijken!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

In het scherm waarneming wijzigen staan lat/long coördinaten, ook als je RD-coördinaten hebt ingesteld als standaard.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Citaat van: Pieter Stolwijk op september 03, 2012, 21:28:55 PM
In het scherm waarneming wijzigen staan lat/long coördinaten, ook als je RD-coördinaten hebt ingesteld als standaard.

Die fout moet er al heeeeel lang inzitten... :o
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Heeft voor mij geen prioriteit, maar een beetje lastig is het wel.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Citaat van: Pieter Stolwijk op september 04, 2012, 01:16:15 AM
Heeft voor mij geen prioriteit, maar een beetje lastig is het wel.

Ik neem het de volgende keer mee
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Als je een waarneming wilt wijzigen en de ingestelde soortgroep is een andere dan die van de te wijzigen soort, kun je eigenschappen van die soortgroep invullen, terwijl die nite beij de soort passen.
Concreet: Ik wilde een waarneming van de Grote groene sabelsprinkhaan wijzigen terwijl de vigerende soortgroep Planten was. Ik kon toen bij gedrag invullen: uitgezaaid. Met opslaan werd dit bekrachtigd.
Misschien wordt dit op een of andere manier wel weer recht gebreid, maar helemaal correct lijkt het niet.


Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Citaat van: Pieter Stolwijk op september 04, 2012, 19:51:03 PM
Als je een waarneming wilt wijzigen en de ingestelde soortgroep is een andere dan die van de te wijzigen soort, kun je eigenschappen van die soortgroep invullen, terwijl die nite beij de soort passen.
Concreet: Ik wilde een waarneming van de Grote groene sabelsprinkhaan wijzigen terwijl de vigerende soortgroep Planten was. Ik kon toen bij gedrag invullen: uitgezaaid. Met opslaan werd dit bekrachtigd.
Misschien wordt dit op een of andere manier wel weer recht gebreid, maar helemaal correct lijkt het niet.

Dat lijkt een fout die ontstaan is door de groep "alle soortgroepen". Ga ik naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

BWoets

Ik heb trouwens ook 2x de soortgroep 'Alle soortgroepen - NL' erin staan...
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Alex Kwak

#177
Citaat van: BWoets op september 04, 2012, 20:08:06 PM
Ik heb trouwens ook 2x de soortgroep 'Alle soortgroepen - NL' erin staan...

Hoe heb je dat voor mekaar gekregen  :huh:

-edit- Je hebt een PM
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Citaat van: Alex Kwak op september 04, 2012, 20:11:38 PM
Citaat van: BWoets op september 04, 2012, 20:08:06 PM
Ik heb trouwens ook 2x de soortgroep 'Alle soortgroepen - NL' erin staan...

Hoe heb je dat voor mekaar gekregen  :huh:

-edit- Je hebt een PM
Dat heb ik ook, ik kan er ook niet 1 verwijderen. Als ik 1 van de 2 verplaats in de soortgroepenlijst gaat de andere automatisch mee
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

Citaat van: wouteren3 op september 04, 2012, 21:22:07 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 04, 2012, 20:11:38 PM
Citaat van: BWoets op september 04, 2012, 20:08:06 PM
Ik heb trouwens ook 2x de soortgroep 'Alle soortgroepen - NL' erin staan...

Hoe heb je dat voor mekaar gekregen  :huh:

-edit- Je hebt een PM
Dat heb ik ook, ik kan er ook niet 1 verwijderen. Als ik 1 van de 2 verplaats in de soortgroepenlijst gaat de andere automatisch mee

Met dank aan Bob: dit treedt klaarblijkelijk op als je ook je favorietenlijst downloadt. Weer wat te doen voor mij...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!