Hoofdmenu

Bugreports 2.N

Gestart door hiskodevries, april 24, 2012, 08:17:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

marijn

Ik heb het niet over hetzelfde als Wouter. Heb geen kaart gebruikt.

Alex, ik ga het dadelijk nog even proberen te reproduceren.
Marijn Prins

marijn

Citaat van: marijn op mei 22, 2012, 12:40:21 PM
Alex, ik ga het dadelijk nog even proberen te reproduceren.
bij eerste poging niet gelukt, locatie blijft staan bij later en op andere locatie aanpassen van geslacht..
Marijn Prins

Alex Kwak

Citaat van: marijn op mei 22, 2012, 13:42:19 PM
Citaat van: marijn op mei 22, 2012, 12:40:21 PM
Alex, ik ga het dadelijk nog even proberen te reproduceren.
bij eerste poging niet gelukt, locatie blijft staan bij later en op andere locatie aanpassen van geslacht..

Dan vergeet ik deze. Mocht het weer optreden dan hoor ik graag weer van je.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan-Jaap Spaargaren

Hoi,
Ik heb 2 puntjes:
1) Ik heb ObsMapp ingesteld dat hij bij openen gelijk het invoerscherm toont. De GPS-fix wordt gelijk gestart. Tot nu toe allemaal goed. De GPS gaat echter alleen uit indien je de Back-toets gebruikt (en in het overzichtscherm terecht komt). Als je ObsMapp verlaat via de Home-knop ("huisje") blijft de GPS aan! Dat zou toch niet moeten?  :huh:

2) Om te voorkomen dat de Zendmast-fix de GPS-fix overruled (zie voorgaande bugmeldingen) heb ik bij mijn telefooninstellingen "Draadloze netwerken gebruiken" uit moeten zetten. Voor GoogleMaps (en die gebruik ik nogal vaak) moet ik hem echter steeds weer aanzetten. Ik blijf dus heen en weer flipperen. Kan in ObsMapp niet de mogelijkheid worden ingebouwd dat je geen Zendmast-fix wilt hebben? In die zeldzame gevallen dat er geen GPS-fix te scoren valt (ik heb het nog niet meegemaakt) kan je dan hem alsnog aanzetten. Of -nog beter-je zou moeten kunnen bewerkstelligen dat de Zendmast-fix pas gaat werken na een x-aantal seconden tevergeefs wachten op een GPS-fix. In het ideale geval kan je dan zelf dat aantal seconden instellen.  ;D

m.v.g Jan-Jaap


m.v.g. Jan-Jaap

hiskodevries

ad 2 aub nee. Niet teveel onbegrijpelijke instellingen die je ook via het systeem kunt regelen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

ad 1: Dat is correct gedrag. Als je met 'home' ObsMapp verlaat blijft ObsMapp onder water in de status waarin je 'm achterliet. Wil je 'm echt afsluiten moet je netjes de schermen af.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Vincent Sanders

Heb net alle waarnemingen van vandaag geupload naar de site. Maar nu is alles dubbel, hoe komt dit???
Gr,
Vincent Sanders

Alex Kwak

Citaat van: Vincent Sanders op mei 27, 2012, 12:55:53 PM
Heb net alle waarnemingen van vandaag geupload naar de site. Maar nu is alles dubbel, hoe komt dit???

De dubbelen svp nog niet verwijderen, dan kan Hisko uitzoeken hoe dit komt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Wouter van der Ham

Als ik multimedia probeer te downloaden krijg ik deze melding, een erg lange lijst.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Jan Mudde

Hier hetzelfde probleem als bij Wouter, Samsung Galaxy SII met Icecreamsandwich.

Groetjes,

Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

j.simons

alex,


Bug
als je geluiden afspeelt en druk nadat het fragment is afgelopen weer op play dan loop obsMapp vast
melding: de toepassing Obsmapp is onverwachts gestopt. probeer het opnieuw.
Met 'geforceerd sluiten' sluiten kom je wel weer terug in de keuze van soorten bij foto's en geluiden.
blijkbaar wordt dus alleen het afspelen van geluiden gesloten.

multimedia is een aanwinst.
groeten Joost Simons

Alex Kwak

Joost, kan je een voorbeeld geven van een geluid waarbij dit optreedt? En is het reproduceerbaar, of gebeurt dit soms?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

j.simons

Alex,
zeer goed reproduceerbaar.
geprobeerd met baardman, brandgans, kwartel, kluut, tjiftjaf enz. Gisteren ook diverse malen gezien.
stappen:
selecteer een soort en geluid. daarna opent een venster met soort en start het afspelen. de stop knop is nu enabled
laat geluid helemaal afspelen. de play knop is nu enabled. het venster blijft open staan.
druk op play.
daarna verschijnt na enige tijd de melding "sorry de toepassing obsMapp (proces org.obsmapp) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw. met twee knoppen: geforceerd sluiten en rapport
-rapport geeft een melding van de juridische afdeling van Google ( daar wil ik niets mee te maken hebben dus kies ik daar weigeren)
-geforceerd sluiten zorgt ervoor dat je terug komt in de foto en geluiden lijst.

groeten Joost Simons

Alex Kwak

Citaat van: j.simons op juni 16, 2012, 21:06:04 PM
Alex,
zeer goed reproduceerbaar.
geprobeerd met baardman, brandgans, kwartel, kluut, tjiftjaf enz. Gisteren ook diverse malen gezien.
stappen:
selecteer een soort en geluid. daarna opent een venster met soort en start het afspelen. de stop knop is nu enabled
laat geluid helemaal afspelen. de play knop is nu enabled. het venster blijft open staan.
druk op play.
daarna verschijnt na enige tijd de melding "sorry de toepassing obsMapp (proces org.obsmapp) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw. met twee knoppen: geforceerd sluiten en rapport
-rapport geeft een melding van de juridische afdeling van Google ( daar wil ik niets mee te maken hebben dus kies ik daar weigeren)
-geforceerd sluiten zorgt ervoor dat je terug komt in de foto en geluiden lijst.

groeten Joost Simons

Hallo Joost, ik ga dit proberen te reproduceren, maar in dit soort gevallen wel graag een rapport verzenden! Ik krijg dan namelijk echt veel meer informatie wat er precies fout gaat. Doen dus!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juni 16, 2012, 21:10:26 PM
Hallo Joost, ik ga dit proberen te reproduceren, maar in dit soort gevallen wel graag een rapport verzenden! Ik krijg dan namelijk echt veel meer informatie wat er precies fout gaat. Doen dus!

Inmiddels heb ik het kunnen reproduceren en heb ik mezelf een rapport gestuurd  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

alamme

Mogelijke bug in obsmap (op galaxt tab).

Als ik 'omgeving' gebruik om soorten in de buurt te vinden en ik heb op dat moment (even) geen gps-fix, dan blijft hij zoeken 'bezig',  ook al geef ik keuze 'nee' aan. Ik kan zoeken niet stoppen voor lijst te zien, blijft loaden. kom ook niet teug in waarneming of hoofdmenu.

vr. groet A. Lamme

Jan Mudde

Citaat van: alamme op juni 21, 2012, 00:00:09 AM
Mogelijke bug in obsmap (op galaxt tab).

Als ik 'omgeving' gebruik om soorten in de buurt te vinden en ik heb op dat moment (even) geen gps-fix, dan blijft hij zoeken 'bezig',  ook al geef ik keuze 'nee' aan. Ik kan zoeken niet stoppen voor lijst te zien, blijft loaden. kom ook niet teug in waarneming of hoofdmenu.

vr. groet A. Lamme

Hetzelfde probleem ontstaat bij mij op de Samsung Galaxy SII.

Groetjes, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: alamme op juni 21, 2012, 00:00:09 AM
Als ik 'omgeving' gebruik om soorten in de buurt te vinden en ik heb op dat moment (even) geen gps-fix, dan blijft hij zoeken 'bezig',  ook al geef ik keuze 'nee' aan.

Wat bedoel je met "ook al geef ik keuze 'nee' aan"?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

#81
Kwam net een crash tegen. Kan het reproduceren als volgt:
waarneming toevoegen -> soort kiezen -> long press op 'Aalscholver' -> 'Foto's en geluiden' -> back -> back
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Alex Kwak

Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 25, 2012, 22:19:38 PM
Kwam net een crash tegen. Kan het reproduceren als volgt:
waarneming toevoegen -> soort kiezen -> long press op 'Aalscholver' -> 'Foto's en geluiden' -> back -> back

Bedankt, ga ik morgen naar kijken!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juni 25, 2012, 22:46:08 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 25, 2012, 22:19:38 PM
Kwam net een crash tegen. Kan het reproduceren als volgt:
waarneming toevoegen -> soort kiezen -> long press op 'Aalscholver' -> 'Foto's en geluiden' -> back -> back

Bedankt, ga ik morgen naar kijken!

Is inmiddels gerepareerd in de zojuist in de market gezette 2.4.1
Bedankt voor de duidelijke melding  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

Citaat van: Alex Kwak op juni 26, 2012, 21:43:18 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 25, 2012, 22:46:08 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op juni 25, 2012, 22:19:38 PM
Kwam net een crash tegen. Kan het reproduceren als volgt:
waarneming toevoegen -> soort kiezen -> long press op 'Aalscholver' -> 'Foto's en geluiden' -> back -> back

Bedankt, ga ik morgen naar kijken!

Is inmiddels gerepareerd in de zojuist in de market gezette 2.4.1
Bedankt voor de duidelijke melding  :duim:

Super en snel weer :) En natuurlijk graag gedaan!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Maarten Hotting

Ik kwam vanmiddag nog een klein foutje tegen.
Als je zonder WiFi verbinding je multimedia wil bijwerken krijg je de volgende melding:
"Het multimediabestand is erg groot en kan alleen worden gedownload als u via WiFi verbonden ment met het internet".
Typ foutje maar is wel zo netjes om het even te verbeteren  ;)
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Sterker nog, er staat: "Het multimdiabestand is erg groot en kan alleen worden gedownload als u via WiFi verbonden ment met het internet"  B)

Beide fouten zijn verbeterd in de eerstkomende versie  :blink:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Stijn E.

Ik wil nog even terugkomen op de aanhalingstekens die verschenen in het veld 'Details' na de validatie-aanpassing in de uploadscript. Dit is nu opgelost als geen details worden ingevoerd, maar als er wel details met de upload worden meegegeven worden daar alsnog aanhalingstekens omheen geplaatst. Kan dat worden gefixed? Het staat een beetje vreemd zo. Alvast dank!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog