Hoofdmenu

Bugreports 2.N

Gestart door hiskodevries, april 24, 2012, 08:17:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Misschien dat Hisko een keer kan kijken welke waarnemingen exact op de twee genoemde locaties staan, en met ObsMapp zijn opgevoerd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

het gaat om 90 waarnemingen, dat zal geen enorme verschuiving in de biodiversiteit teweeg brengen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Melchior van Tweel

Citaat van: hiskodevries op april 09, 2013, 09:24:15 AM
het gaat om 90 waarnemingen, dat zal geen enorme verschuiving in de biodiversiteit teweeg brengen.
Maar het lijkt me toch wel een goed idee die waarnemers te waarschuwen.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

hiskodevries

mensen, steek de handen uit de mouwen. Gebruik de optie 'meld een onjuiste determinatie'
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Mark Zevenbergen

Hisko,

Bij mij gaat er iets helemaal niet goed... Mijn oude waarnemingen blijven nog steeds staan, ook na het opnieuw inloggen bij de portalen. Bij het waarnemingen-portaal zegt de app, dat de waarnemingen reeds zijn ingevoerd (maar dat zijn alleen de waarnemingen van gisteren, niet van vandaag). Bij het Sovon-portaal geeft hij steeds aan dat de waarnemingen ontvangen zijn en dat ik op de website moet inloggen om via de beheer-tool mobiele waarnemingen de waarnemingen te bewerken.

Maar dan staan de waarnemingen nog steeds in mijn telefoon, waar ze normaalgesproken netjes verdwenen ???
Waar zit de fout? Waarschijnlijk bij mij ergens, maar ik zie even niet waar precies.

grts Mark

Alex Kwak

Heb je direct na het uploaden op je toestel een melding gekregen a la "x waarnemingen geupload..." ?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Mark Zevenbergen

Alex,
Waarnemingen van vannacht handmatig ingevoerd en alle waarnemingen uit mijn telefoon verwijderd. Vervolgens getest met 1 waarneming.
Tekst na upload:
'waarneming.nl waarneming.be, observado.be observado.org:OK 1 waarneming geupload.Je ontvangt een e-mail met de resultaten.
Sovon (Alleen voor BMP & AVIMAP): OK 1 waarneming ontvangen. Log in op de website om via beheer-tool mobiele waarnemingen de waarneming te bewerken.
Deze waarneming is dit maal ook niet in mijn telefoon blijven staan?!?! Dus het probleem lijkt weer verholpen/opgelost te zijn.

groet Mark

Alex Kwak

Dit gebeurt heel soms, nog niet 1 op de 1000 uploads. En wat het is komen we maar niet achter...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bert Oving

Het aanmaken van een ( favorieten) soortenlijst op Observado Gaat niet helemaal goed. Ik meld het maar hier maar weet niet waar het mis gaat.
Voorbeeld:
[size=78%]Op Observado maak ik een lijst voor Dagvlinders voor Spanje. Deze download ik vervolgens naar mijn Nexus 7.[/size]
Op Observado controleer ik de lijst. Voor Spanje is dat eenvoudig te doen door op 'Spaans' en op 'Moors' te zoeken. Ik zie dat in de gegenereerde lijst alle 12 soorten die beginnen met Spaans keurig staan aangevinkt. Op mijn Nexus staan echter 'slechts' 8 van de 12 soorten in de lijst.
Van de 7 soorten die beginnen met Moors staan op Observado 6 van de 7 soorten aangevinkt. Alleen Moorse parelmoervlinder staat  niet aangevinkt. Op mijn Nexus staat uitgerekend deze soort wel in de lijst, de overige 6 soorten ontbreken echter.


groeten
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

hiskodevries

Uiteraard ingesteld dat je ook de zeer zeldzame soorten wilt zien
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bert Oving

Citaat van: hiskodevries op april 14, 2013, 16:32:39 PM
Uiteraard ingesteld dat je ook de zeer zeldzame soorten wilt zien
Daar zit het niet in Hisko. Ik heb alles langsgelopen en meteen ook ingesteld op zeer zeldzame soorten.
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

hiskodevries

Bert, als ik in jouw favorietenlijst kijk staan daar 286 dagvlinders voor observado in.
binnen obsmapp heb je je favorietenlijst vanuit observado bijgewerkt ?
in het invoerscherm kies je voor dagvlinders favorieten wereld ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bert Oving

Hallo Hisko,


Ik ben alles weer langsgelopen. Alles bleef bij het oude. De lijst nagenoeg compleet ( 286 soorten) behalve dus die genoemde ( ontbrekende) soorten.
Maar let op. Ik heb op Observado de lijst van dagvlinders opnieuw aangemaakt ( gisteren overigens ook diverse malen).
Vervolgens op mijn Nexus de Favorietenlijst Wereld bijgewerkt (alles exact hetzelfde als gisteren).
Tijdens het bijwerken zag ik dat het aantal soorten nu 294 bedraagt i.p.v. de 286.
Die soorten ( met Moorse en Spaanse) staan er nu wel in. Met 294 soorten is de lijst nu dus wel compleet.
Ik sta wel voor een raadsel.


groeten


bert
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

jvogels

Vreemde bug in versie 2.11:

Ik heb op twee data waarnemingen ingevoerd staan. Nu crasht obsmapp ALLEEN als ik een specifiek aantal handelingen verricht:

zie de screenshots in de bijlage.
Onder overzicht van nog op te laden waarnemigen (screenshot 1) zijn waarnemingen van twee data.
Als ik nu eerst de 1e datum uitvouw (scr. 2) en vervolgens de 2e datum (scr 3), kan ik zonder problemen de 2e datum weer invouwen.

Als ik alleen de 2e datum uitvouw (scr 4) en die vervolgens weer wil invouwen, crasht obsmapp. Melding: Obsmapp is gestopt.

Alex Kwak

Bedankt voor de duidelijke omschrijving. Ik kan het op deze manier reproduceren, en ga het uiteraard zsm oplossen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jvogels

Citaat van: Alex Kwak op april 25, 2013, 19:49:33 PM
Bedankt voor de duidelijke omschrijving. Ik kan het op deze manier reproduceren, en ga het uiteraard zsm oplossen.

... al is het geen bug die je als kritiek/hoge prioriteit zou willen omschrijven.

Alex Kwak

Citaat van: jvogels op april 25, 2013, 20:45:40 PM
Citaat van: Alex Kwak op april 25, 2013, 19:49:33 PM
Bedankt voor de duidelijke omschrijving. Ik kan het op deze manier reproduceren, en ga het uiteraard zsm oplossen.

... al is het geen bug die je als kritiek/hoge prioriteit zou willen omschrijven.

Toch maar even gefixed: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=177582.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bert Oving

Bij de soortinstellingen kies ik bij 'sorteer soortenlijst' voor de optie 'laatstgekozen'.
Dat werkt echter niet meer viel mij vandaag op.
Ook al kies ik deze optie dan nog worden in het zoekfilter de soorten in alfabetische volgorde weergegeven.


groeten


Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Alex Kwak

Citaat van: spoorzoeker op april 27, 2013, 18:32:02 PM
Bij de soortinstellingen kies ik bij 'sorteer soortenlijst' voor de optie 'laatstgekozen'.
Dat werkt echter niet meer viel mij vandaag op.
Ook al kies ik deze optie dan nog worden in het zoekfilter de soorten in alfabetische volgorde weergegeven.

Vreemd, ik gebruik die optie zelf ook. Ik zal eens kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 27, 2013, 18:41:20 PM
Citaat van: spoorzoeker op april 27, 2013, 18:32:02 PM
Bij de soortinstellingen kies ik bij 'sorteer soortenlijst' voor de optie 'laatstgekozen'.
Dat werkt echter niet meer viel mij vandaag op.
Ook al kies ik deze optie dan nog worden in het zoekfilter de soorten in alfabetische volgorde weergegeven.

Vreemd, ik gebruik die optie zelf ook. Ik zal eens kijken.

Net op twee testtoestellen geprobeerd: werkt als een trein...
Oftewel, jij doet iets anders dan ik. Heb je verder nog 'rare' dingen ingesteld? Corrigeer je je waarnemingen altijd via de kaart of juist niet? Of heb je de soortenlijst recent opnieuw gedownload?
Je ziet het, ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 27, 2013, 19:03:42 PM
Net op twee testtoestellen geprobeerd: werkt als een trein...
Oftewel, jij doet iets anders dan ik. Heb je verder nog 'rare' dingen ingesteld? Corrigeer je je waarnemingen altijd via de kaart of juist niet? Of heb je de soortenlijst recent opnieuw gedownload?
Je ziet het, ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken...

Het lijkt er op dat het te maken heeft met "alle soortgroepen", gebruik je dat?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 27, 2013, 19:18:18 PM
Citaat van: Alex Kwak op april 27, 2013, 19:03:42 PM
Net op twee testtoestellen geprobeerd: werkt als een trein...
Oftewel, jij doet iets anders dan ik. Heb je verder nog 'rare' dingen ingesteld? Corrigeer je je waarnemingen altijd via de kaart of juist niet? Of heb je de soortenlijst recent opnieuw gedownload?
Je ziet het, ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken...

Het lijkt er op dat het te maken heeft met "alle soortgroepen", gebruik je dat?

Gefixed in 2.11.2 die ik net on-line heb gezet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bert Oving

Hallo Alex,


Helaas was ik gisteren niet meer in de gelegenheid om te reageren.


Ik heb mijn Nexus inderdaad ingesteld staan op "alle soortgroepen".
Bedankt voor je snelle actie! Het werkt gelukkig weer.

groeten
bert
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Alex Kwak

Citaat van: spoorzoeker op april 28, 2013, 08:31:52 AM
Ik heb mijn Nexus inderdaad ingesteld staan op "alle soortgroepen".
Bedankt voor je snelle actie! Het werkt gelukkig weer.

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jeroen.walstra

Citaat van: Alex Kwak op mei 06, 2012, 11:19:33 AM
Citaat van: wespenbuizerd op mei 06, 2012, 11:12:24 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 25, 2012, 18:40:45 PM
Citaat van: wespenbuizerd op april 25, 2012, 12:21:53 PM
Erna kon ik een foutenrapport verzenden.

Heb je dat ook gedaan? Ik heb namelijk precies 1 zo'n foutenrapport daarover ontvangen. Daarvan was naar alle waarschijnlijk een slechte internetverbinding de oorzaak. Die fout werd niet netjes afgevangen en dat wordt verholpen in een komende versie.

Ik heb bovenvermeld probleem zeker driemaal gehad eind april tot de eerste dag of zo van mei. Ik heb telkens een foutenrapport kunnen verzenden en leidde hieruit af dat de oorzaak niet bij een slechte internetverbinding lag, hoewel ik dat in eerste instantie ook zag als oorzaak.

In 2.2 zou die fout beter afgevangen moeten worden.

ik heb eenzelfde soort probleem gedurende afgelopen week in Portugal.
Af en aan problemen met uploaden in drie verschillende scenario's:
1. geeft eerst een melding zoiets als 'NOK host unresolved', na opnieuw proberen melding 'gegevens zijn al geupload', blijven  in obsmapp staan als waarnemingen, maar verschijnen wel op observado.org
2. geeft eerst een melding zoiets als 'NOK host unresolved', na opnieuw proberen melding 'gegevens zijn al geupload', blijven  in obsmapp staan als waarnemingen, maar verschijnen niet op observado.org
3. geeft eerst een melding zoiets als 'NOK host unresolved', na opnieuw proberen melding 'gegevens zijn al geupload', blijven  in obsmap staan als waarnemingen, na nog een keer proberen, melding dat het goed gegaan is, waarnemingen in Obsmapp worden verplaatst naar oude waarnemingen en verschijnen op observado.org

en soms  ging het gewoon in één keer wel goed, maar de waarnemingen van de laatste drie dagen krijg ik niet geupload

ik denk dat jullie loggegevens wel een beeld geven van alle pogingen; ik krijg de indruk dat mijn gegevens wel geupload zijn naar jullie server, maar dat ze daar blijven hangen of dat er iets mis gaat met de terugmelding vanaf jullie server dat de upload geslaagd was

Samsung Galaxy Mini, Android 2.2.1, Obsmapp 2.10.7

mvg
Jeroen




hiskodevries

Jeroen, ik kan wel regelen dat voor jouw waarnemingen voor observado, de foutmelding dat de waarnemingen al geupload zijn , niet optreedt
dan moet uploaden lukken
even email naar info@waarneming.nl
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Mudde

Hallo Alex,

Ik heb iets raars in `omgeving`. Standaard heb ik daar bij instellingen staan: Maximale afstand 5000 m. en maximale ouderdom: 2. Als ik dan vanuit het overzicht met de icoon voor 'Kaart" naar de kaart ga en vervolgens kijk bij aantal uren dan staat daar ineens 5000.  Ook de waarnemingen gaan dan dus idd. zoveel uren terug. Ook de afstand is verwisseld want die is ineens niet meer dan 2 meter rond de locatie waar ik me bevindt. Hert is niet echt een onoverkomelijk probleem maar ik sta soms even raar te kijken O0 :rolleye:.

Groetjes, Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op mei 04, 2013, 14:02:12 PM
Ik heb iets raars in `omgeving`. Standaard heb ik daar bij instellingen staan: Maximale afstand 5000 m. en maximale ouderdom: 2. Als ik dan vanuit het overzicht met de icoon voor 'Kaart" naar de kaart ga en vervolgens kijk bij aantal uren dan staat daar ineens 5000.  Ook de waarnemingen gaan dan dus idd. zoveel uren terug. Ook de afstand is verwisseld want die is ineens niet meer dan 2 meter rond de locatie waar ik me bevindt. Hert is niet echt een onoverkomelijk probleem maar ik sta soms even raar te kijken O0 :rolleye:.

:huh: Dat lijkt niet helemaal de bedoeling  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Remco (en Violet)

Bij het, voor het uploaden, wijzigen van de soort een ingevoerde waarneming worden het gedrag en kleed weer gewijzigd in de 'standaard' instelling van de soortgroep (soortgroepinstelling) zoals ik deze voor de desbetreffende soortgroep heb ingesteld. Deze blijven dus niet zoals deze in eerste instantie zijn ingevoerd.
Het komt regelmatig voor dat wij een onbekende micro- of nachtvlinder zien en dan invoeren als micro- of macronachtvlinder onbekend, of onder een verkeerde soort en deze nog onderweg of thuisgekomen voor het uploaden aanpassen. Het is dus lastig als het kleed en gedrag worden gewijzigd tov de eerder ingevoerde waarneming.
Daarnaast is op mijn mobiel (S.galaxy i9000) het veld voor kleed in het wijzigenscherm net niet meer zichtbaar, waardoor je dus niet ziet dat deze gewijzigd is.

Ook vreemd is het dat wanneer ik een ingevoerde waarneming van een macro-/microvlinder wil wijzigen, en ik op soort klik de lijst te zien krijg van de DAGvlinders.
Ik heb op dit moment ook enkele ingevoerde kevers en wantsen staan en daar wordt wel netjes, als ik soort aanklik, de lijst van respectievelijk kevers en torren of wantsen etc. getoond.
Daarbij is het ook nog eens zo dat ik nacht/microvlinders als actuele soortgroep heb staan (invoeren nieuwe waarneming).
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

Alex Kwak

Citaat van: Remco (en Violet) op mei 07, 2013, 19:44:32 PM
Bij het, voor het uploaden, wijzigen van de soort een ingevoerde waarneming worden het gedrag en kleed weer gewijzigd in de 'standaard' instelling van de soortgroep (soortgroepinstelling) zoals ik deze voor de desbetreffende soortgroep heb ingesteld. Deze blijven dus niet zoals deze in eerste instantie zijn ingevoerd.

Dat is niet juist, ik zal er naar kijken.

Citaat van: Remco (en Violet) op mei 07, 2013, 19:44:32 PM
Ook vreemd is het dat wanneer ik een ingevoerde waarneming van een macro-/microvlinder wil wijzigen, en ik op soort klik de lijst te zien krijg van de DAGvlinders.
Ik heb op dit moment ook enkele ingevoerde kevers en wantsen staan en daar wordt wel netjes, als ik soort aanklik, de lijst van respectievelijk kevers en torren of wantsen etc. getoond.
Daarbij is het ook nog eens zo dat ik nacht/microvlinders als actuele soortgroep heb staan (invoeren nieuwe waarneming).

Dat lijkt me errug bijzonder. Is dat echt reproduceerbaar?!  :huh:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!