Hoofdmenu

zielige vink.

Gestart door duck, januari 02, 2007, 00:31:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

duck

deze zielige vink zat vanmorgen in de achtertuin volgens mij een juveniel vink vrouwtje zonder staart en onderzijde veren nat kon wel vliegen maar erg stuntelig wat denken jullie ervan.
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

Thijs Fijen

Poging tot slagen van een of ander roofdier/vogel?? Daarbij is de staart uitgerukt. En omdat het bij het water was heeft hij natte voeten gehaald???

Het is maar een gok, maar op zich denk ik dat de staart eruit is gerukt.

Thijs
Thijs Fijen

Jan Harteman

Zo gaat dat in de natuur.
Zielige sperwer die zijn prooi heeft gemist ;)

carel

Mmmmm het lijkt mij meer een behoorlijk ziek vogeltje ipv een die achterna is gezeten door een sperwer.
Het witte kalkachtig uitziend zooitje aan zijn achterwerk lijkt meer op veel uitscheidende urine.
het witte in de ontlasting van een vogel is urine.
wanneer dit niet in de normale vaste vorm is krijgt men dit soort vieze uitscheiding.
Als het water zou zijn zouden de poten ook niet een witte aanslag laten zien.
Ik heb dit soort verschijnselen in de kooivogelwereld meerdere malen gezien.
Meestal liep het slecht af met de vogel.
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

duck

#4
Ik denk inderdaad dat hij ziek is zoals carel zegt hij ziet er niet fris uit met al dat wit op de onderkant vast geen nieuwjaarsduik geweest ;)

Alleen het ontbreken van de staart is mischien wel door een aanval die op hem gepleegd is omdat hij al verzwakt is zal hij eerder ten prooi vallen aan roofdieren.

Verder heb ik weleens gelezen dat vogels als ze van achter gegrepen worden zelf de staartveren los kunnen laten klopt dat?
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude