Griel uit gevangenschap?

Gestart door Ted van der Knaap, april 22, 2012, 18:48:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Zo'n ruime 2 uur geleden zag ik een opvliegende Griel... ..op de foto's thuis blijkt ie een (alu?)ring om te hebben.
Ik zie dat er buitenlandse projecten zijn met (kleur)ringen.

Worden er Grielen in gevangenschap gehouden en is dit een Esc. of......


Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/64586191
Griel - Burhinus oedicnemus gezien op 2012-04-22 A12 - Zevenhuizen
Foto's:
























groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Alles wordt gehouden... Maar aluminium of staal zal relatief weinig gebruikt worden in gevangenschap.
Vermoedelijk dus een wilde vogel. Lijkt overigens gekleurringd. Wellicht handig om hem toch open te zetten zodat anderen kunnen kijken. Zie ook: http://waarneming.nl/waarneming/view/47772580
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

hoi Ted,

In Engeland worden veel Grielen gekleurringd, deze vogel komt wellicht daar ook vandaan.

Klaas

Oenanthe

Grielen worden in het buitenland gewoon als wilde vogel geringd. Alleen wordt, vanwege de kwetsbaarheid, de precieze ringlocatie soms geheim gehouden, ook voor melders. Er is geen reden om aan de wildheid van deze vogel te twijfelen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 22, 2012, 18:53:19 PM
Wellicht handig om hem toch open te zetten zodat anderen kunnen kijken.

De plek waar ik 'm heb gezien is kwetsbaar en als ik zie hoeveel invoeringen van de vogel bij Oudeland van Strijen er zijn is het niet verstandig om deze locatie vrij te geven. Ook niet om achter de ringen te komen!

(Had zelfs even het idee dat er 2 waren omdat ik 'm na enige tijd op een heel andere plek weer vliegend zag. De eerste 6 foto's zijn van de 1e keer, de laatste 6 van later.)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

peter01

Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 19:05:08 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 22, 2012, 18:53:19 PM
Wellicht handig om hem toch open te zetten zodat anderen kunnen kijken.

De plek waar ik 'm heb gezien is kwetsbaar en als ik zie hoeveel invoeringen van de vogel bij Oudeland van Strijen er zijn is het niet verstandig om deze locatie vrij te geven. Ook niet om achter de ringen te komen!

(Had zelfs even het idee dat er 2 waren omdat ik 'm na enige tijd op een heel andere plek weer vliegend zag. De eerste 6 foto's zijn van de 1e keer, de laatste 6 van later.)


hier wat info over de UK GRIELEN project
[size=78%]http://www.rspb.org.uk/ourwork/projects/details/240308-eastern-england-stonecurlew-recovery-project[/size]
-- met vriendelijke groet
-- Peter

Norman

Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 19:05:08 PM
De plek waar ik 'm heb gezien is kwetsbaar en als ik zie hoeveel invoeringen van de vogel bij Oudeland van Strijen er zijn is het niet verstandig om deze locatie vrij te geven. Ook niet om achter de ringen te komen!

:duim: Goede keus, de welzijn van het beestje en het gebied voorop stellen zouden meer mensen moeten doen.
De beste soorten zijn diegene die je zelf ontdekt. 

Folkert Jan

Vraag aan waarneming.nl: als deze waarneming vervaagd moet blijven waarom staat de locatie er dan bij  ???
Overigens advies aan Ted: als je iets ziet wat vervaagd moet blijven meld het dan ook nergens. Vraag eventueel een plaatselijke kenner de vraag die je nu hier stelt.
Je zult zo bij menigeen jaloezie op je waarneming wekken en ik durf om een kratje bier te wedden dat mensen jou vogel gaan vinden.
Tevens is het zo dat nu de omgeving bekend is, maar niet de exacte plek er veel meer kans is dat het gebied schade op loopt. Er zal meer en op meerdere plekken gezocht worden en mogelijk door de kleinere hoeveelheid waarnemers die wel gaat zoeken minder sociale controle wat de stap naar buiten de paden treden makkelijker zal maken.

En voor mijn nieuwschierigheid, wat maakt het gebied dan kwetsbaar?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Ted van der Knaap

Ben natuurlijk niet helemaal dom.... ....de pijl staat ergens midden in Zuid-Holland dus totaal fout.

Dat iedereen in rep en roer is kan ik niets aan doen. Mailtjes sturen voor de locatie heeft ook geen zin.

Ter zijner tijd zal ik de pijl op de juiste plek plaatsen.

Gewoon lekker naar buiten gaan en zelf de dingen ontdekken. Je ziet het, zelf totaal geen Twicher en er komen toch leuke dingen op je pad. Gewoon er voor open staan en het niet najagen!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Norman

Citaat van: rnbflavour op april 22, 2012, 19:42:33 PM
Vraag aan waarneming.nl: als deze waarneming vervaagd moet blijven waarom staat de locatie er dan bij  ???
Overigens advies aan Ted: als je iets ziet wat vervaagd moet blijven meld het dan ook nergens. Vraag eventueel een plaatselijke kenner de vraag die je nu hier stelt.
Je zult zo bij menigeen jaloezie op je waarneming wekken en ik durf om een kratje bier te wedden dat mensen jou vogel gaan vinden.
Tevens is het zo dat nu de omgeving bekend is, maar niet de exacte plek er veel meer kans is dat het gebied schade op loopt. Er zal meer en op meerdere plekken gezocht worden en mogelijk door de kleinere hoeveelheid waarnemers die wel gaat zoeken minder sociale controle wat de stap naar buiten de paden treden makkelijker zal maken.

En voor mijn nieuwschierigheid, wat maakt het gebied dan kwetsbaar?

Als iemand een soort vervaagd en ook nog aangeeft dat het een kwetsbaar gebied betreft moet je wel een enorme egoïst zijn als je gaat zoeken.

Mocht Ted morgen mensen aantreffen in het gebied dan mogen deze van mij part met naam en toenaam hier genoemd worden.

Verder sluit ik me bij Ted aan; lekker naar buiten gaan en zelf dingen ontdekken.

HPM

Citaat van: rnbflavour op april 22, 2012, 19:42:33 PM
Vraag aan waarneming.nl: als deze waarneming vervaagd moet blijven waarom staat de locatie er dan bij  ???
Overigens advies aan Ted: als je iets ziet wat vervaagd moet blijven meld het dan ook nergens. [...]

Bij een vervaagde waarneming staat altijd een locatie. Welke locatie dat is heb je zelf in de hand.
Mijn advies aan Ted is om bij dergelijke waarnemingen de pijl nauwkeurig te plaatsen, Kilometerhokbervaging aan te vinken (wat je hebt gedaan) en dan de waarneming te saven. Daarna terug naar de waarneming en kiezen voor 'wijzigen gebied' en dan het meest veilige (grootste) gebied te kiezen. Vaak zal dat de gemeente zijn.

De enige manier om geen gebied te laten zien is door een embargo in te stellen. Dan zien de jaloerse mensen alleen dat er ergens een Griel is gezien en eventueel in welke provincie en kunnen ze met hun krat bier gaan sjouwen tot ze een ons wegen.
Herman van der Meer

Guus Peterse

Citaat van: Norman op april 22, 2012, 19:51:20 PM
Citaat van: rnbflavour op april 22, 2012, 19:42:33 PM
Vraag aan waarneming.nl: als deze waarneming vervaagd moet blijven waarom staat de locatie er dan bij  ???
Overigens advies aan Ted: als je iets ziet wat vervaagd moet blijven meld het dan ook nergens. Vraag eventueel een plaatselijke kenner de vraag die je nu hier stelt.
Je zult zo bij menigeen jaloezie op je waarneming wekken en ik durf om een kratje bier te wedden dat mensen jou vogel gaan vinden.
Tevens is het zo dat nu de omgeving bekend is, maar niet de exacte plek er veel meer kans is dat het gebied schade op loopt. Er zal meer en op meerdere plekken gezocht worden en mogelijk door de kleinere hoeveelheid waarnemers die wel gaat zoeken minder sociale controle wat de stap naar buiten de paden treden makkelijker zal maken.

En voor mijn nieuwschierigheid, wat maakt het gebied dan kwetsbaar?

Als iemand een soort vervaagd en ook nog aangeeft dat het een kwetsbaar gebied betreft moet je wel een enorme egoïst zijn als je gaat zoeken.

Mocht Ted morgen mensen aantreffen in het gebied dan mogen deze van mij part met naam en toenaam hier genoemd worden.

Verder sluit ik me bij Ted aan; lekker naar buiten gaan en zelf dingen ontdekken.
Zolang het openbaar terrein is en die persoon doet niets illegaals, lijkt me daar verder niet zo veel mis mee. Plaats die namen hier gerust, ik vind niet dat hen iets te verwijten valt.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

peterlindenburg

Beste Norman,
kun je je moraliserende adviezen voortaan achterwege laten?
alvast bedankt,
Peter

[quote author=Norman link=topic=180898.msg1163069#msg1163069 date=

Als iemand een soort vervaagd en ook nog aangeeft dat het een kwetsbaar gebied betreft moet je wel een enorme egoïst zijn als je gaat zoeken.

Mocht Ted morgen mensen aantreffen in het gebied dan mogen deze van mij part met naam en toenaam hier genoemd worden.

Verder sluit ik me bij Ted aan; lekker naar buiten gaan en zelf dingen ontdekken.
[/quote]

Norman

Citaat van: guusp op april 22, 2012, 20:02:51 PM
Citaat van: Norman op april 22, 2012, 19:51:20 PM
Citaat van: rnbflavour op april 22, 2012, 19:42:33 PM
Vraag aan waarneming.nl: als deze waarneming vervaagd moet blijven waarom staat de locatie er dan bij  ???
Overigens advies aan Ted: als je iets ziet wat vervaagd moet blijven meld het dan ook nergens. Vraag eventueel een plaatselijke kenner de vraag die je nu hier stelt.
Je zult zo bij menigeen jaloezie op je waarneming wekken en ik durf om een kratje bier te wedden dat mensen jou vogel gaan vinden.
Tevens is het zo dat nu de omgeving bekend is, maar niet de exacte plek er veel meer kans is dat het gebied schade op loopt. Er zal meer en op meerdere plekken gezocht worden en mogelijk door de kleinere hoeveelheid waarnemers die wel gaat zoeken minder sociale controle wat de stap naar buiten de paden treden makkelijker zal maken.

En voor mijn nieuwschierigheid, wat maakt het gebied dan kwetsbaar?

Als iemand een soort vervaagd en ook nog aangeeft dat het een kwetsbaar gebied betreft moet je wel een enorme egoïst zijn als je gaat zoeken.

Mocht Ted morgen mensen aantreffen in het gebied dan mogen deze van mij part met naam en toenaam hier genoemd worden.

Verder sluit ik me bij Ted aan; lekker naar buiten gaan en zelf dingen ontdekken.
Zolang het openbaar terrein is en die persoon doet niets illegaals, lijkt me daar verder niet zo veel mis mee. Plaats die namen hier gerust, ik vind niet dat hen iets te verwijten valt.

Behalve dan dat het weinig respectvol is richting Ted en de natuur in zijn algemeen. Ted geeft aan dat het een kwetsbaar gebied is. Waarom zou je dan, ondanks dat eventueel openbaar is, toch gaan zoeken. Dan ben heb je toch een plaat voor je kop en stel je je buitengewoon asociaal op. Je lijstje prefereren voor het welzijn van de Griel en het gebied vind ik tamelijk zielig.

Norman

#14
Citaat van: peterlindenburg op april 22, 2012, 20:06:54 PM
Beste Norman,
kun je je moraliserende adviezen voortaan achterwege laten?
alvast bedankt,
Peter

Bedankt voor je vraag, maar nee.

Overigens opvallend dat 2 waarneming.nl vrijwillgers niet kostte wat het kost enige verstoring zouden willen voorkomen.

Kennen jullie art. 2 van de Flora en Fauna wet?

Citeer
Artikel 2
1.     Een ieder neemt voldoende zorg in acht voor de in het wild levende dieren en planten, alsmede voor hun directe leefomgeving.
2.     De zorg, bedoeld in het eerste lid, houdt in ieder geval in dat een ieder die weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat door zijn handelen of nalaten nadelige gevolgen voor flora of fauna kunnen worden veroorzaakt, verplicht is dergelijk handelen achterwege te laten voorzover zulks in redelijkheid kan worden gevergd, dan wel alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd teneinde die gevolgen te voorkomen of, voorzover die gevolgen niet kunnen worden voorkomen, deze zoveel mogelijk te beperken of ongedaan te maken.

Folkert Jan

Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 19:48:56 PM

Gewoon lekker naar buiten gaan en zelf de dingen ontdekken. Je ziet het, zelf totaal geen Twicher en er komen toch leuke dingen op je pad. Gewoon er voor open staan en het niet najagen!


Daar heb je natuurlijk een heel goed punt, het probleem is echter dat als je een griel een hele mooie vogel vind je in nederland kan gaan lopen zoeken tot je een ons weegt.  ;D


Om misschien een verkeerd vooroordeel weg te nemen. Alle twitchers die ik persoonlijk ken zijn mensen die 99% van de tijd die ze aan vogels bestenden zelf het veld gaan om iets te ontdekken, maar omdat je nooit al het moois zelf kunt ontdekken rijden ze dus ook naar vondsten van anderen.







"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Ted van der Knaap

Citaat van: rnbflavour op april 22, 2012, 20:23:33 PM
Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 19:48:56 PM

Gewoon lekker naar buiten gaan en zelf de dingen ontdekken. Je ziet het, zelf totaal geen Twicher en er komen toch leuke dingen op je pad. Gewoon er voor open staan en het niet najagen!


Daar heb je natuurlijk een heel goed punt, het probleem is echter dat als je een griel een hele mooie vogel vind je in nederland kan gaan lopen zoeken tot je een ons weegt.  ;D


Blijdorp, Dierenpark Amersfoort genoeg opties om 'm te zien (maar die lijstjes he... ;) )
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

August

Citaat van: Norman op april 22, 2012, 19:51:20 PM
Citaat van: rnbflavour op april 22, 2012, 19:42:33 PM
Vraag aan waarneming.nl: als deze waarneming vervaagd moet blijven waarom staat de locatie er dan bij  ???
Overigens advies aan Ted: als je iets ziet wat vervaagd moet blijven meld het dan ook nergens. Vraag eventueel een plaatselijke kenner de vraag die je nu hier stelt.
Je zult zo bij menigeen jaloezie op je waarneming wekken en ik durf om een kratje bier te wedden dat mensen jou vogel gaan vinden.
Tevens is het zo dat nu de omgeving bekend is, maar niet de exacte plek er veel meer kans is dat het gebied schade op loopt. Er zal meer en op meerdere plekken gezocht worden en mogelijk door de kleinere hoeveelheid waarnemers die wel gaat zoeken minder sociale controle wat de stap naar buiten de paden treden makkelijker zal maken.

En voor mijn nieuwschierigheid, wat maakt het gebied dan kwetsbaar?

Als iemand een soort vervaagd en ook nog aangeeft dat het een kwetsbaar gebied betreft moet je wel een enorme egoïst zijn als je gaat zoeken.

Mocht Ted morgen mensen aantreffen in het gebied dan mogen deze van mij part met naam en toenaam hier genoemd worden.

Verder sluit ik me bij Ted aan; lekker naar buiten gaan en zelf dingen ontdekken.
Geen probleem dat Ted de waarneming niet wil delen dat is zijn recht, ik zelf had het alleen anders gedaan bv over een paar weken pas de melding met de juiste lokatie doorgegeven als de vogel er al lang niet meer zit. Waar ik wel een probleem mee heb is bemoeials zoals Norman lijkt wel of hij bij elk topic waar hij op reageert onrust wil spuien. Heb in het verleden wel eens geld gestort aan stichting das maar dat ga ik zeker nu niet meer doen.
August van Rijn

August

Ik zie alleen dat Norman van een andere stichting Das is ;D .
August van Rijn

Folkert Jan

Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 20:29:17 PM
Citaat van: rnbflavour op april 22, 2012, 20:23:33 PM
Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 19:48:56 PM

Gewoon lekker naar buiten gaan en zelf de dingen ontdekken. Je ziet het, zelf totaal geen Twicher en er komen toch leuke dingen op je pad. Gewoon er voor open staan en het niet najagen!


Daar heb je natuurlijk een heel goed punt, het probleem is echter dat als je een griel een hele mooie vogel vind je in nederland kan gaan lopen zoeken tot je een ons weegt.  ;D


Blijdorp, Dierenpark Amersfoort genoeg opties om 'm te zien (maar die lijstjes he... ;) )

Hebben ze grielen in blijdorp? Ik heb ze daar nooit gezien. Overigens is in de vrije natuurlijk toch wel even anders dan in een kooitje.
Die oeraluil en sperweruil in blijdorp vond ik niet echt boeiend om na te kijken  :-\
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Norman op april 22, 2012, 20:11:24 PM
Je lijstje prefereren voor het welzijn van de Griel en het gebied vind ik tamelijk zielig.
Als het in Limburg was, was ik zeker gaan zoeken. Maar dan niet voor mijn lijstje, maar om de ringen af te lezen!
Verder zou het leuk zijn als Ted iemand met Telescoop kan meenemen om zo de achterliggende informatie van de vogel boven water te halen. Maar de vraag die Ted stelde is denk ik wel beantwoord.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankcoenjaerts

#21
Absoluut - en gemeend - Ted z'n goede recht de waarneming te vervagen - gebeurd elk jaar diverse malen met zeldzaamheden !
Bij de gevallen die dan toch binnen een paar uur op straat liggen vraag ik me echter altijd 2 dingen af:
A. Wat deed de waarnemer zelf in dat kwetsbare gebied?
B. Waarom dan toch per direct onder gebiedsvervaging (i.p.v. onder embargo) melden?
Standaard antwoord A.: Ik was aan het inventariseren
                                 B.: Geen idee ... geldingsdrang?
Met vriendelijke groeten,

Frank

peterlindenburg

Beste Norman,

wil je, naast het stoppen met het spuien van ongevraagde, moraliserende adviezen, ook stoppen met woorden of bedoelingen in andermans mond leggen?

alvast bedankt,

Peter

Citaat van: Norman op april 22, 2012, 20:13:40 PM
Citaat van: peterlindenburg op april 22, 2012, 20:06:54 PM
Beste Norman,
kun je je moraliserende adviezen voortaan achterwege laten?
alvast bedankt,
Peter

Bedankt voor je vraag, maar nee.

Overigens opvallend dat 2 waarneming.nl vrijwillgers niet kostte wat het kost enige verstoring zouden willen voorkomen.

Kennen jullie art. 2 van de Flora en Fauna wet?

Citeer
Artikel 2
1.     Een ieder neemt voldoende zorg in acht voor de in het wild levende dieren en planten, alsmede voor hun directe leefomgeving.
2.     De zorg, bedoeld in het eerste lid, houdt in ieder geval in dat een ieder die weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat door zijn handelen of nalaten nadelige gevolgen voor flora of fauna kunnen worden veroorzaakt, verplicht is dergelijk handelen achterwege te laten voorzover zulks in redelijkheid kan worden gevergd, dan wel alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd teneinde die gevolgen te voorkomen of, voorzover die gevolgen niet kunnen worden voorkomen, deze zoveel mogelijk te beperken of ongedaan te maken.


Guus Peterse

#23
Citaat van: Norman op april 22, 2012, 20:11:24 PM
Behalve dan dat het weinig respectvol is richting Ted en de natuur in zijn algemeen. Ted geeft aan dat het een kwetsbaar gebied is. Waarom zou je dan, ondanks dat eventueel openbaar is, toch gaan zoeken. Dan ben heb je toch een plaat voor je kop en stel je je buitengewoon asociaal op. Je lijstje prefereren voor het welzijn van de Griel en het gebied vind ik tamelijk zielig.
Als een gebied kwetsbaar is, staan er bordjes 'Kwetsbaar gebied', eventueel 'verboden toegang' of er zijn wandelpaden waarbuiten geen toegang etc. Dat is allemaal prima geregeld in Nederland. Hou je daaraan en er is niets aan de hand.
En overigens, ik schat in dat het de meeste mensen helemaal niet om hun lijstje te doen is, maar om de fantastische ervaring om een griel te zien. Een van de vele misverstanden die sommige mensen hebben omtrent de motieven en gedragingen van twitchers.
En hopelijk ten overvloede, ik respecteer Teds keuze de plek niet prijs te geven. Heb daar verder natuurlijk geen oordeel over, aangezien ik de situatie niet ken. Ik stoor me er alleen af en toe een klein beetje aan, hoe mensen die zich netjes gedragen, aan regels en fatsoensnormen houden en niets of niemand schade doen, door sommigen worden uitgemaakt voor asociaal tuig met een plaat voor de kop.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Guus Peterse

Citaat van: Norman op april 22, 2012, 20:13:40 PM
Overigens opvallend dat 2 waarneming.nl vrijwillgers niet kostte wat het kost enige verstoring zouden willen voorkomen.

Kennen jullie art. 2 van de Flora en Fauna wet?

Citeer
Artikel 2
1.     Een ieder neemt voldoende zorg in acht voor de in het wild levende dieren en planten, alsmede voor hun directe leefomgeving.
2.     De zorg, bedoeld in het eerste lid, houdt in ieder geval in dat een ieder die weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat door zijn handelen of nalaten nadelige gevolgen voor flora of fauna kunnen worden veroorzaakt, verplicht is dergelijk handelen achterwege te laten voorzover zulks in redelijkheid kan worden gevergd, dan wel alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd teneinde die gevolgen te voorkomen of, voorzover die gevolgen niet kunnen worden voorkomen, deze zoveel mogelijk te beperken of ongedaan te maken.
En dan nog dit: ik hoopte juist duidelijk te maken dat als mensen zich netjes aan regels en wetten en normen houden, zoals art. 2 van de Flora en Fauna wet (wat ik inderdaad zo uit mijn hoofd niet kende, wie kent het wetboek uit zijn hoofd?), er niets aan de hand is.
En vrijwilligers van Waarneming.nl zijn natuurlijk ook maar mensen, net als iedereen hier.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BramtK

Mooie waarneming, Ted!


Van al die ophef zou ik me niets aantrekken.
Groeten,

Bram ter Keurs

redjered23

Goed gedaan Ted! en Mooi gefotografeerd!

Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Rob Halff

Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 19:48:56 PM
Ben natuurlijk niet helemaal dom.... ....de pijl staat ergens midden in Zuid-Holland dus totaal fout.

Dat iedereen in rep en roer is kan ik niets aan doen. Mailtjes sturen voor de locatie heeft ook geen zin.

Ter zijner tijd zal ik de pijl op de juiste plek plaatsen.

Gewoon lekker naar buiten gaan en zelf de dingen ontdekken. Je ziet het, zelf totaal geen Twicher en er komen toch leuke dingen op je pad. Gewoon er voor open staan en het niet najagen!

Iedereen in rep en roer? Valt best mee hoor Ted, het is 'maar' een Griel. Desalniettemin gefeliciteerd met je ontdekking, leuke soort om zelf te vinden.

Ted van der Knaap

Citaat van: Rob Halff op april 22, 2012, 22:50:07 PM
Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 19:48:56 PM
Ben natuurlijk niet helemaal dom.... ....de pijl staat ergens midden in Zuid-Holland dus totaal fout.

Dat iedereen in rep en roer is kan ik niets aan doen. Mailtjes sturen voor de locatie heeft ook geen zin.

Ter zijner tijd zal ik de pijl op de juiste plek plaatsen.

Gewoon lekker naar buiten gaan en zelf de dingen ontdekken. Je ziet het, zelf totaal geen Twicher en er komen toch leuke dingen op je pad. Gewoon er voor open staan en het niet najagen!
leuke soort om zelf te vinden.

was er niet naar op zoek!... (...een insteek die ik geloof ik niet deel met het overgrote deel van de reageerders hier)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

HPM

Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 23:22:40 PM
Citaat van: Rob Halff op april 22, 2012, 22:50:07 PM
Citaat van: Ted van der Knaap op april 22, 2012, 19:48:56 PM
Ben natuurlijk niet helemaal dom.... ....de pijl staat ergens midden in Zuid-Holland dus totaal fout.

Dat iedereen in rep en roer is kan ik niets aan doen. Mailtjes sturen voor de locatie heeft ook geen zin.

Ter zijner tijd zal ik de pijl op de juiste plek plaatsen.

Gewoon lekker naar buiten gaan en zelf de dingen ontdekken. Je ziet het, zelf totaal geen Twicher en er komen toch leuke dingen op je pad. Gewoon er voor open staan en het niet najagen!
leuke soort om zelf te vinden.

was er niet naar op zoek!... (...een insteek die ik geloof ik niet deel met het overgrote deel van de reageerders hier)

Nee, op het Nederlands Continentaal Plat naar Grielen zoekn lijk me ook een beetje zinloos  :)
Herman van der Meer