downloaden soortenlijst geeft foutmelding

Gestart door pvanb, april 22, 2012, 12:59:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

pvanb

Hoi,

Ik gebruik obsmapp al een tijdje op mijn mobiele telefoon (met adroid 2.3) en het werkt zonder problemen. Op mijn tablet (met android 3.2) kan ik echter geen soortenlijsten downloaden. Na de eerste stap "no species available, would you like to download them" krijg je een scherm "update". Hier mist het dropdown menu "language" (er is een grijs leeg vlak ipv het dropdown menu). Na op OK te drukken krijg ik een scherm met de foutmelding "Error, see message(s) below INdex 0 requested, with a size 0". Ik neem aan dat dit is omdat er geen taal geselecteerd is (kon worden), dus de gevraagde lijst is leeg?

Groeten

Paulo

Alex Kwak

Probeer eens om de soortgroepen opnieuw te downloaden, de talen komen dan automatisch mee.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

pvanb

Hoi Alex,

Dat werkt ook niet. In het update venster werkt de optie om de taal op te geven niet. Ik daarna wel gewoon op OK drukken, maar met als resultaat eerder genoemde foutmelding. Ik heb al geprobeerd de soortengroepen te verwijderen en vervolgens de soortenlijsten opnieuw te downloaden, met hetzelfde resultaat :-(


Alex Kwak

Ik bedoel Instellingen -> Beheerinstellingen -> Alle soortgroepen
(die optie heeft een meer logische plek in versie 2.x)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

pvanb

Geprobeerd, met hetzelfde resultaat / foutmelding

Alex Kwak

Maar krijgen je bij het downloaden van de soortgroepen etc. wel de "Download OK"?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

pvanb

Nee, ik krijg meteen de eerder genoemde foutmelding. Ter verduidelijking:

Na selecteren van OK bij het eerste scherm (capture03.jpg) krijg je kortstondig het "updating" scherm te zien (capture04.jpg), waarna op het "update" scherm (capture05.jpg) de taal keuze ontbreekt.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

pvanb

Sorry, per ongeluk het beneden staande bericht te vroeg verstuurd. Even opnieuw:

Na selecteren van OK bij het eerste scherm (capture03.jpg) krijg je kortstondig het "updating" scherm te zien (capture04.jpg), waarna op het "update" scherm (capture05.jpg) de taal keuze ontbreekt.

Na hier op OK te drukken komt er kortstondig het schermpje in capture06.jpg met update progress te zien, waarna het scherm met de foutmelding (capture07.jpg).

Na in "Management settings" de "All species groups" geselecteerd te hebben krijg ik eerst hetzelfde scherm als capture04.jpg en dan de foutmelding als in capture07.jpg.

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2012, 13:13:53 PM
Ik bedoel Instellingen -> Beheerinstellingen -> Alle soortgroepen
(die optie heeft een meer logische plek in versie 2.x)

Dit heb je dus nog niet gedaan?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

pvanb

jawel, dat bedoelde ik met de laatste zin in mijn laatste reactie... Na 'all species groups' onder "management settings" geselecteerd te hebben krijg ik dus weer het "updating" screen (capture04.jpg) te zien, waarna ik dezelfde foutmelding (capture07.jpg) krijg.

Alex Kwak

Citaat van: pvanb op april 22, 2012, 15:15:53 PM
jawel, dat bedoelde ik met de laatste zin in mijn laatste reactie... Na 'all species groups' onder "management settings" geselecteerd te hebben krijg ik dus weer het "updating" screen (capture04.jpg) te zien, waarna ik dezelfde foutmelding (capture07.jpg) krijg.

Ok, ik heb het nagespeeld op alle mogelijke manieren (o.a. tekst van de telefoon op engels gezet), maar kan het niet reproduceren.
Je hebt denk ik twee mogelijkheden: 1) ObsMapp deinstalleren en opnieuw installeren 2) Nog 1 of 2 dagen geduld hebben voor ObsMapp 2.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

pvanb

De eerste optie heb ik al geprobeerd, dus ik ga maar voor de tweede optie :-). Bedankt in ieder geval voor de feedback.

hiskodevries

k ga kijken of ik het kan reproduceren op een tblet.
obsmapp verwijderd, taal op engels
opnieuw uit de market gehaald.
obsmapp starten
lang wachten tot het start
user opgeven
no species available ->yes
updating species group,plumage,  etc
download all species groups kies voor birds nl, language staat keurig english
updating
downoading ->ok
werkende obsmapp versie !

android 3.2.1. op htc flyer
het is raar dat je geen taal krijgt. staat je tablet wel op engels ?


Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

pvanb

Nog vreemder, het stond op Engels UK. Heb het nu op Engels US gezet, en nu werkt het. Dit lijkt dus geen probleem van Obsmapp maar van mijn systeem? Enfin, ben blij dat het nu werkt, het is een mooie app

Alex Kwak

Citaat van: pvanb op april 22, 2012, 16:40:01 PM
Nog vreemder, het stond op Engels UK.

Mijn test was ook met Engels UK...

Citaat van: pvanb op april 22, 2012, 16:40:01 PM
Enfin, ben blij dat het nu werkt, het is een mooie app

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!