wat voor kever ?

Gestart door rietje, april 22, 2012, 12:29:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

rietje

Hallo,

In Italië zag ik vorige week deze prachtige kever. Ik zou graag weten wat voor kever dit is geweest ?

groet,

Rietje

beetlestitch

mijn eerste idee is cetonia aurata. er komen daar meerdere gouden torren soorten voor. dus met enige reserve. groeten toon
Toon Keukelaar

rietje

Hallo Toon,

Ik heb foto's bekeken van de cetonia aurata en als ik het zo bekijk lijkt het heel erg veel op die ik gezien heb.
Bedankt voor je snelle info.

groet,

Rietje

Arp

Ik vind hem erg glad  :huh:

Wáár in Italië? Hoe groot precies? En heb je platen waarop meer kever te zien is, en/of grotere uitsnedes van deze? Grofheid van punctering rondom schildje, goede shot in een opengebogen knietje, voorrand kop, voorrand halsschild, structuur/doornen achterpoot en als het effe kan een scherpe van de onderkant  ;D

Maar dan nog, weet niet of je er daarmee echt uit gaat komen voor Italië, met mij sowieso weinig kans, ben beslist geen kenner, maar het zijn mooie beesten en het is wel lollig puzzelen ...  :rolleyes:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Citaat van: Arp op april 22, 2012, 13:24:34 PM
Ik vind hem erg glad  :huh:
Ah, wat ik kan vinden voor C. aurata pisana lijkt die inderdaad door de bank genomen gladder dan onze aurata aurata en op het schiereiland de standaard-Cetonia ...

Blijft dus de vraag waar? Met behulp van deze checklist (hier nogmaals, met plaatjes) kunnen er dan alvast een paar afvallen.

Als je een beetje zoekt op dit forum kom je allerlei fantastisch informatieve discussies tegen :)

De andere vragen blijven ook staan overigens ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)