Hoofdmenu

Perenroest

Gestart door Gert Kremer, april 19, 2012, 19:41:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Zondag 15 april +/- 60 Jeneverbesstruiken gecontroleerd in Beerze, zeggen en schrijven 1 struik met 3 roesten. De teliosporen lijken mij "wat" anders als van de Meidoorn-jeneverbesroest.
Hoor graag jullie mening.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

Heb je het roestenboek?
Groeten,
Martin

Gert Kremer

Citaat van: xenion op april 19, 2012, 22:05:41 PM
Heb je het roestenboek?

nee nog niet, hoop het te krijgen in september.  ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Antonie Blom

Aangezien het redelijk langgerekte teliosporen zijn, lijkt dit mij Gymnosporangium clavariiforme.
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

xenion

Hannie, wil je dit soort dingen even buiten het publieke forum om doen? Anders krijgen we straks nog gedoe met copyright e.d.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op april 20, 2012, 18:06:41 PM
Hannie, wil je dit soort dingen even buiten het publieke forum om doen? Anders krijgen we straks nog gedoe met copyright e.d.
ok zal ik doen. :(

Gert Kremer

Antonie bedankt, dan maak ik er toch maar Meidoorn-jeneverbesroest.
Hannie ook bedankt hoor,'tis een mooi Boek, maar kost een paar cent toch?  :-\
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Dieter

Hannie, om evt problemen te vermijden stel ik voor dat je ze weghaald?
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

ratje

ik vind het prima dat er een opmerking komt, maar 1x vind ik voldoende. Misschien eerst lezen.  ::)  Hoezo weghalen, ik heb het boek gewoon betaald.

ejslootweg

Hoi Hannie, zo werkt het auteursrecht niet. Omdat waarneming.nl ook verantwoordelijk is voor wat hier geplaats wordt heb ik je bericht met scans verwijderd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteursrecht

groeten, Erik
groeten, Erik

Dieter

Hannie, ikzelf heb er geen probleem mee dat je dit doet maar ik vermoed dat het er in het begin van het boek iets staat in de aard van:
"Alle rechten voorbehouden. Zo is het nemen van kopieën of het op eender welke wijze dupliceren van dit werk verboden, tenzij met schriftelijke toestemming."
En ik had dit al gelezen hoor. Ik doe het ook soms voor jullie, maar dit zijn dan werken die al wat verouderd zijn of die publiek beschikbaar zijn. Volgens de regels van het forum mag het eigenlijk niet: "Ook ga je er mee akkoord dat je geen door copyright beschermd materiaal op dit forum zal plaatsen."  Ik geef het enkel maar als tip voor u en het is dus met de beste bedoelingen.  ;)
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV