Ree in het Speulderbos

Gestart door shevan, april 18, 2012, 18:20:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

shevan

Ik heb deze twee vermoedelijke reeen gezien in het speulderbos. Klopt het dat het om reeen gaat?
Ik weet namelijk niet echt de verschillen tussen herten en reeen behalve de grote.
Groet, Ben

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

shevan

Waar aan kan ik het herkennen?
Groet, Ben

Jeroen Nagtegaal

Ondere ander al het formaat. Maar bekijk ook eens de geweien van deze soorten op de informatie-pagina's.
Beide zijn dus bokken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joostheeremans

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 18, 2012, 18:37:40 PM
Ondere ander al het formaat. Maar bekijk ook eens de geweien van deze soorten op de informatie-pagina's.
Beide zijn dus bokken.


vanwege het formaat? Want ik zie bij de rechter geen gewei
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Rob Koelman

Lijkt mij inderdaad een bok en een geit. Twee volwassen bokken bij elkaar in deze tijd van het jaar zou overigens opmerkelijk zijn. De mannetjes zijn nogal territoriaal...

Rob Koelman
Zoogdiervereniging


Met vriendelijke groet, Rob

shevan

De linker heeft een gewei en de rechter niet. Ik hou het op een vrouwtje en een mannetje.
Groet, Ben

Oenanthe

Citaat van: Rob Koelman op april 19, 2012, 00:06:14 AM
Lijkt mij inderdaad een bok en een geit. Twee volwassen bokken bij elkaar in deze tijd van het jaar zou overigens opmerkelijk zijn. De mannetjes zijn nogal territoriaal...

Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Reegeiten zijn toch niet bronstig in deze tijd van het jaar? Waarom zouden ze dan het gezelschap van bokken zoeken of waarom zou een bok het gezelschap van een geit zoeken?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Citaat van: Oenanthe op april 20, 2012, 10:26:06 AM
Citaat van: Rob Koelman op april 19, 2012, 00:06:14 AM
Lijkt mij inderdaad een bok en een geit. Twee volwassen bokken bij elkaar in deze tijd van het jaar zou overigens opmerkelijk zijn. De mannetjes zijn nogal territoriaal...

Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Reegeiten zijn toch niet bronstig in deze tijd van het jaar? Waarom zouden ze dan het gezelschap van bokken zoeken of waarom zou een bok het gezelschap van een geit zoeken?


Ik zeg niet dat de geit en de bok elkaar hebben opgezocht (om te paren of wat voor reden dan ook), ik zeg alleen maar dat twee bokken bij elkaar vreemd zou zijn omdat deze sterk territoriaal zijn.

Terug naar de foto's (het feitelijke topic): er is een dier met gewei en een dier zonder gewei te zien, oftewel bok en geit....


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Norman

Iemand nog een gokje hoe oud deze Reeën zijn?

Ik gok dat het oude (7+ jaar) geit is en een middel oude bok (4-5 jaar)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Rob Koelman op april 20, 2012, 10:36:52 AM
Twee volwassen bokken bij elkaar in deze tijd van het jaar zou overigens opmerkelijk zijn. De mannetjes zijn nogal territoriaal...
Vandaag 2 bokken bij elkaar. Was midden op grasland, en oogde totaal niet als een conflict...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarte5n

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 20, 2012, 22:17:11 PM
Citaat van: Rob Koelman op april 20, 2012, 10:36:52 AM
Twee volwassen bokken bij elkaar in deze tijd van het jaar zou overigens opmerkelijk zijn. De mannetjes zijn nogal territoriaal...
Vandaag 2 bokken bij elkaar. Was midden op grasland, en oogde totaal niet als een conflict...

ook in houten(oud wulven) vaak 2 bokken en 4 hinden te zien in groep, al zijn ze nu wat meer uitelkaar maar
soms zijn ze nog als groep bijelkaar vaak staan ze langs de spoorlijn houten  naar utrecht rechtzij ik zie ze geregeld

wat ook wel eens zie is een oude en een jaarling bok samen

Groet Maarten
Maarten vd Berg