microscoop vraag 2

Gestart door bouwvis, april 18, 2012, 12:55:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

bouwvis

Beste..ik zou na het uitpakken van mijn leen microscoop nog wat gegevens doorgeven
Het is een olympus FHF-Bi-ll microscoop
eyepiece WF 10x paired
objectives ach-10x  ach 40x ach 100x ,   stage FS,  condenser N.A. 1.25, Magnifications 28x - 2000x
het is een Binocular body.
Is dit een goede voor determinatie van paddestoelen?
Met vriendelijke groet Gre

Dieter

Geen probleem, er ontbreekt wel nog een meetglaasje in u lijstje.
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

bouwvis

Ja en wat toevallig ligt net de pagina open hoe zoiets eruit ziet, zal kijken als de techneut de lamp aan de praat krijgt waar je zoiets besteld, want er moeten ook olie,kleurstoffen komen en dekglaasjes, heb al de nodige objectglaasjes......en dan bijles en een heleboel nieuwe woordjes leren vrees ik.
bedankt voor uw antwoord, weet ik dat het een juiste is want mijn kennis is hiervan zeer beperkt. ben nu bezig info aan het verzamelen  en in een boek te doen
vr gr gre
Met vriendelijke groet Gre

loest

Groet, Loes

bouwvis

Hi Loest, heb het gezien hoor, maar helaas kan ik niet, heb wel een aanbod gehad van een wetenschapper die biologie studie's doet om mij te verdiepen in de materie. Eerst maar eens leren hoe zo'n ding te gebruiken en oefenen om preperaten te maken, bedankt voor de tip!
gr gre
Met vriendelijke groet Gre

Melchior van Tweel

Hallo Gré,
De microscopiedag is er juist ook voor beginners.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

bouwvis

Jaaa maar ik moet dan werken dus kan ik niet daar zijn, jammer genoeg
En dan ben ik heel blij dat iemand met microscoop ervaring mij op weg kan helpen, vandaar, wie weet een volgende keer, en is er misschien wel in Noord Holland zo'n dag dat ik vrij ben
gr gre
Met vriendelijke groet Gre

loest

 
Hoi Gre,

Misschien zit bij deze werkgroep iemand die je verder kan helpen:
http://www5.knnv.nl/afdeling-den-helder/planten-en-paddenstoelenwerkgroep

Groet, Loes

bouwvis

bedankt, zal er eens gaan kijken, nu eerst kijken of er nog een lamp voor mijn oude leen microscoop te verkrijgen is ..gr gre
Met vriendelijke groet Gre