bespreek jouw gsm op bruikbaarheid voor obsmapp / webobs

Gestart door hiskodevries, april 18, 2012, 12:25:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Melchior van Tweel

Citaat van: Margreet Kwh op maart 12, 2013, 13:10:28 PM
Mijn huisgenoten vinden het ook een leuk "speeltje".

Pas maar op. Ik moet vaak op zoek naar de mijne...
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jvogels

#62
Dat plastic spul dat samsung produceert vertrouw ik niet echt: Als je echt voor rugged wilt gaan:

http://catphones.com/b15-smartphone#.UXllAsqPP4Q

lijkt niet in NL te krijgen, maar conrad heeft em wel.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jvogels

ga je in het veld wel problemen mee krijgen met slechts 1500 mAh accu capaciteit. 512 MB ram is uiteraard ook echt het kale minimale (maw: je moet een geduldig persoon zijn, want de foon zal niet bijster snel reageren op je handelingen). Ik denk dat je dan beter een obsolete versie van een van de "hoge segment" telefoons van bedrijven die geen samsung/htc/motorola heten aan kunt schaffen. Die gaan bij de aankondiging van nieuwe modellen vaak voor bodemprijzen over te toonbank en bieden m.i meer dan deze budget foon. zoals bijvoorbeeld:

http://tweakers.net/pricewatch/329195/acer-liquid-e1-zwart/specificaties/

voor slechts 20 euro meer heb je daar in alle specificaties net even een stapje meer (1760 accu, 1GB werkgeheugen, 960x540 scherm resolutie, 4.5" scherm).

...of je moet enkel whatsapp en obsmapp op je telefoon willen draaien, dan voldoet elke telefoon met android 2+ in principe prima!

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


Robin Vermylen

Ik zal mijn mening hier ook even posten over een Smartphone die ik onlangs even heb gebruikt:

Samsung Galaxy Young
- Zeer snelle GPS-fix!
- Batterij loopt minder snel leeg dan Samsung Galaxy mini
- Goedkoop
- Handig en alle downloads/instellingen/... gaan zeer snel
- Ligt goed in de hand en invoeren gaat zeer snel

Goed voor mensen die het misschien moeilijk hebben om over te stappen van een gewone GSM naar een Smartphone.

Zelf heb ik een Samsung Galaxy mini. Soms moet ik lang wachten op een GPS-fix maar verder is alles in orde. Die Galaxy Young is wel 10x handiger en sneller.

Voila!
Groeten,
Robin

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lanius

ik heb hem ondertussen 2 jaar. het enige dat veranderd is dat de batterij wat minder lang meegaat. Ik haal nu een goeie dag als ik niet veel internet. Veel internetten en ik haal de dag niet meer. De rest blijft hetzelfde.
Het wordt langzaam uitkijken naar een nieuw toestel. Eentje die het enkele dagen volhoudt, maar of dat bestaat?

Citaat van: Lanius op oktober 18, 2012, 10:18:18 AM
Ik heb een samsung galaxy S. Ondertussen al een oud toestel, want je hebt al de SII en SIII

Maar geen reden tot klagen:

voordelen:
goedkoop want oud toestel
Werkt snel
niet te groot (SIII vind ik echt te groot)
Obsmapp werkt uitstekend
Batterijduur lijkt me ok. Intensief gebruik van obsmapp, internet, eens bellen enzo en je haalt gemakkelijk een dag. Laat je internetten achterwege, haal je vaak 2 dagen. ALs je nog eens vliegtuigstand instelt op (doe ik op reis, dus geen telefoon en internet verbinding) haal je gerust enkele dagen ook al staat obsmapp constant aan.
robuust: al paar keer gevallen, zandbestendig (duinen) en vochtbestendig (regenwoud).

Nadelen:
gps fix: is vergeleken met de nieuwere toestellen minder snel en iets minder nauwkeurig. Terwijl nieuwe toestellen vaak nauwkeurigheid aangeven van 5 meter of minder, blijft hij bij mij vaak hangen tot 30 meter. In werkelijkheid is die 30 meter nauwkeurigheid eigenlijk wel altijd 5 meter. Dus valt nog mee.
Oud android versie en er komt geen nieuwe meer (officieel dan). Via rooten zou het wel moeten lukken, maar ik ken der niets van.

Ik zou zo weer dezelfde kopen!
Davy De Groote

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Vaak zijn er voor weinig geld vervangende no-name accu's te koop.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

#72
Oud topic, nieuw leven ?
Dit weekend een nieuwe gsm in werking gesteld.
De Htc one m8
Ik hoop 1 ding, dat die smartphones niet nog groter worden. Dit is wel de limiet.
Maar ook veel pluspunten ( ik kom van zijn broertje van vorig jaar de HTC one)
fraai scherm welke de kleuren goed weergeeft.
Ontzettend snel zowel via wifi als 4g ook met processen zonder internet verbinding.
bij dit model kan ook een mini sd kaart toegevoegd worden om het krappe opslaggeheugen van 16 gb uit te breiden met maximaal 128 gb.
50 gb gratis opslagruimte op de clouddienst google drive wordt gratis toegevoegd
heb je fictief 196 gb data ruimte
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lanius

ik ben ondertussen (half jaar) overgestapt naar de samsung galaxy express. had net nieuwe accu gekocht voor mijn samsung galaxy s1... toen ik de telefoon liet vallen  >:D .

Nieuwe telefoon geeft veel snellere gps fic en batterij gaat lang mee (maar dat zal eigen zijn aan nieuwe batterij zeker).
nieuwe gsm ook al laten vallen, barstje in scherm, maar werkt gelukkig nog goed.
Davy De Groote

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!