Hoofdmenu

Steenmarter?

Gestart door Roel Schwartz, april 12, 2012, 14:48:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Roel Schwartz

Vandaag gefotografeerd in het Azewijnsche Broek.Ik denk Steenmarter, maar weet het niet zeker. Kan iemand uitsluitsel geven? :blink:
M.v.g.,

Roel Schwartz.

Wil

Ik zie een rose vleeskleurige neuspunt, dat is een kenmerk van de steenmarter; een boommarter heeft een donkerkleurige neuspunt.
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

Roel Schwartz

Dankjewel Wil voor je snelle reactie en uitleg :duim:
M.v.g.,

Roel Schwartz.

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

maurice.lahaye

He leuk. Eindelijk weer eens een steenmarter in een boom. Bijkomende kenmerken zijn de kleine oren, de lichte ondervacht, de wat korte staart en de witte keelvlek (hoewel die zeer variabel van kleur kan zijn). Mooie foto. Het dier was toch niet opgezet? Zou dichtbij krijg je ze zelden te zien!

Groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

frankw


Roel Schwartz

Ha Maurice,

Ha, ha, hij is niet opgezet. Beest was enorm actief en stoorde zich totaal niet aan mijn aanwezigheid. Fors beest trouwens (drachtig v?). Kwam uit vermolmde holle boom zetten van +/- 5 m hoog. Boom dus afgeknakt door storm. Zelf denk ik dat het beest hier zijn schuilplaats of hol heeft. Ik werd alert door een soort geluid dat klonk als een beest dat snel een houten trap oploopt. Zeer behendig trouwens zowel in het afdalen als opstijgen tegen de holle boom.
Mooie nieuwe gezichtswaarneming van mij van dit levende exemplaar.
:lol: :blink:
Groetjes Roel.
M.v.g.,

Roel Schwartz.

Roel Schwartz

Citaat van: frankw op april 13, 2012, 10:12:59 AM
Gaaf hoor Roel!
Inderdaad Frank een prachtige waarneming :duim:
M.v.g.,

Roel Schwartz.